Gå til innhold

Foringer på en Vectra B

Ranger emnet

TGS[]D[][]V[][]D

Anbefalte innlegg

D[][]V[][]D']Noen her som har bytta foringene bak på en vectra b før. Er det vanskelig?

Jeg bytta de foringene som sitter nederst helt foran på bakstillinga, der hvor bakstillinga sitter festa inn i chassi.

Det vil si, jeg gjorde det ikke sjøl, fordi man visstnok må ha noe litt spesiaverktøy for å få pressa inn foringene, samt at men må ha ned hele bakstillinga for å gjøre det.

Tror jeg betalte ca 3000 kr for dette samt litt småfiks med brekket og etterkontroll for eu.

Verkstedet beregnet 2-4 timer på jobben.

Ps, dette var ikke hos opel, det skulle ha 3500 pr side for å gjøre jobben

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel ta en telefon til verksted på mandagen. Har egentlig ikke råd til detta menne, må jo gjøres. Hørers ut som noe er løst der baki når jeg kjører på litt ujevnt terreng og dårlig asfalt, så regner med at d er foringene.

Noen som har noen andre forslag på hva som kan være feil.

- Opel Vectra C 06 mod

- Opel Vectra B 96 mod *solgt*

- Toyota corolla 86 mod *solgt*

- Bmw 316i e36 91 mod *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D[][]V[][]D']Får vel ta en telefon til verksted på mandagen. Har egentlig ikke råd til detta menne' date=' må jo gjøres. Hørers ut som noe er løst der baki når jeg kjører på litt ujevnt terreng og dårlig asfalt, så regner med at d er foringene.

Noen som har noen andre forslag på hva som kan være feil.[/quote']

Ifølge Opel var det ikke farlig å kjøre med, men det blir jo endel ekstra risting og faenskap ( itillegg til at det bråker over dumper og på litt ujamnt underlag) så ser for meg at det ting rundt omkring o bakvogna blir litt raskere slitt, dempere og sånn for eks.

PS jeg kjøpte foringene på biltema, kosta ikke stort der, og du får sikkert gjort jobben på et hvilket som helst verksted.

Sikkert mulig å gjøre sjøl også, om du har en plass å stå, samt er litt nevenyttig (noe jeg ikke er)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D[][]V[][]D']Hadde dem foringer til vectra b på biltema assa? Det hadde vært supert om dem hadde d ihvertfall. Husker du hvor mye du betalte for dem? Hadde tenkt til å prøve å bytte dem selv.

Nå blei jeg usikker faktisk, sendte fatter'n avgårde for å hente dem, tror kanskje jeg bestilte de fra Opel... Men uansett, de foringene jeg bytta kosta ikke allverdens. ca 3-400 kr stk.

Tror det var på opel ja..

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider