Gå til innhold

Starter til G60 - hva er feil? HASTER!

Ranger emnet

thojen

Anbefalte innlegg

Hei, hadde trøbbel med starteren min, den slo ikke inn uten at jeg kakka til den mens en kompis vred tenninga. Hvis jeg ikke kakka til den, hendte det seg det bare kom klikkelyder fra starteren, av og til ikke en lyd. Til slutt ble det helt dødt der, og jeg skaffa en brukt starter som jeg nå ikveld har installert. DEN ER LIKE DØD!

De første par forsøkene kom et par klikke lyder, men ikke noe innslag, svinghjul fikk stå i fred...... Etterpå ble det dødt som med den gamle.

Batteriet har vært dødt i vinter, mener det skal være fulladet nå da.

Prøvde med batteri fra en annen bil sånn i tilfelle, null respons der også.

Vrir jeg om tenninga, får jeg NULL reaksjon fra starter..

Hvilke andre feilkilder kan det være, enn starteren i seg selv??? Noen som har strevd med noe lignende?

Har prøveskilt på bilen, skal flytte den i morgen, hvis den bare hadde starta kunne jeg til og med kjørt den selv :rolleyes:

Meninga er at den skal på verksted på tirsdag, repareres litt etter EU, motorjustering osv etter motorhavari ifjor... Starta jo når jeg kjørte den ut av garasjen for 1,5mnd siden....typisk at ett eller anna skal streike på kjerra...endeløst..

Tips mottas iallefall med stor takk!

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er noe som skjer i det hele tatt kan det være baktsykket på tenningslåsen..

Men siden det klikker og det virker som det slår inn regner jeg ikke med det.

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du, hva menes med bakstykket??? har vært og skifta viskerbryter på rattstammen i samme tidsrom! var av med deksler osv da. hadde også trøbbel med at blinklyslampa i dashen lyste svakt hele tida, men d var bare å skifte sikring..

Det er IKKE innslag, en sjelden gang høres et lite klikk der framme.

Bakstykket? Noe kontakt-kluss der kanskje? nå er isen jeg står på TYNN :)

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg slet mye med min en stund . så vist du e heldig har du samme problem og då e det bare så enkelt som og pusse hovedstrømm kabelskoene til starteren med stølbørste og skru de på igjen og spraye over med noe . pluss sjekke styrestrøm kontakten . eg forsto ikke hva som var gale med min . men til slutt fant eg ut at det var bare det altså.(eiring på kobberet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye om og men viste det seg at det vår for dårlig jording ja!!!!

La opp en kabel fra jordingspunktet på girkassefestet til den ene festebolten til starteren, og vips der ble det liv i bilen igjen!!

Merkelig....har alltid vært greit å starte tidligere, men vips så har jordinga blitt for dårlig? Jepps, er i orden nå i allefall, og jeg takker for tipsene :)

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider