Gå til innhold

Starter til G60 - hva er feil????

Ranger emnet

thojen

Anbefalte innlegg

Hei, hadde trøbbel med starteren min, den slo ikke inn uten at jeg kakka til den mens en kompis vred tenninga. Hvis jeg ikke kakka til den, hendte det seg det bare kom klikkelyder fra starteren, av og til ikke en lyd. Til slutt ble det helt dødt der, og jeg skaffa en brukt starter som jeg nå ikveld har installert. DEN ER LIKE DØD!

De første par forsøkene kom et par klikke lyder, men ikke noe innslag, svinghjul fikk stå i fred...... Etterpå ble det dødt som med den gamle.

Batteriet har vært dødt i vinter, mener det skal være fulladet nå da.

Prøvde med batteri fra en annen bil sånn i tilfelle, null respons der også.

Vrir jeg om tenninga, får jeg NULL reaksjon fra starter..

Hvilke andre feilkilder kan det være, enn starteren i seg selv??? Noen som har strevd med noe lignende?

Har prøveskilt på bilen, skal flytte den i morgen, hvis den bare hadde starta kunne jeg til og med kjørt den selv :rolleyes:

Meninga er at den skal på verksted på tirsdag, repareres litt etter EU, motorjustering osv etter motorhavari ifjor... Starta jo når jeg kjørte den ut av garasjen for 1,5mnd siden....typisk at ett eller anna skal streike på kjerra...endeløst..

Tips mottas iallefall med stor takk!

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et skrujern eller noe slikt og kortslutt mellom hovedplussen inn på starteren, og den lille tappen som den lille ledningen går inn på.

Hvis bilen da starter fint ( husk å ha den i fri ) så er det ledningsnettet som gir start " signalet" du har problemer med.Hvis ikke er det starteren.

På min er det en funksjon som gjør at den ikke startet hvis det er lite batteri.

Har du sjekket at du har nok strøm ?

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du hørte noen klikkelyder men ikke noe innslag? Mulig du roter litt med formuleringen? Det klikket er nok sannsynligvis innslaget på starteren(den lille boksen) så hvis du hører et slikt klikk, så er nok det iorden, da ligger gjerne feilen i selve starteren(ankeret ol)

Men prøv først å kortslutte den store kontakten(30) med den lille smale(50)

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært av med kabler og slikt. spraya og pussa, men mener disse er ok fra før av. batteriet måler 12.4V, dette er visstnok 75% ladet ifølge fabrikkboka. skal være nok, har jeg fått beskjed om.

Stikker jeg imidlertid skrujernet mellom stor/liten kontakt skjer svært lite.

Nå har jeg imidlertid 2 startere (skifta jo denne i håp om at positive ting skjedde) og et annet bilbatteri som jeg ikke kan sette i golfen, polene er motsatt og kablene rekker da ikke frem. Kan jo prøve å sette strøm fra det andre batteriet på den starteren som ikke er fastmontert, bare sånn i tilfelle det skulle vise seg at det er golf-batteriet som har skapt all forvirringa her....

Skjønner ikke dette. Problemet begynte med flatt batteri, som ble lada opp, en starter som starta KUN hvis jeg daska til den med hammer samtidig... Nå skjer altså ingenting lenger. weird.

må ut og prøve igjen. lurer på om batteriet kødder med meg jeg gitt.

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå prøvd begge starterne opp mot Golf-batteriet. Ingenting skjer når jeg setter strøm direkte fra batteri til styrestrøm når starteren er montert på plass. Tar jeg starteren ut og prøver samme metode, med startkabler koblet til starteren, starter begge lett som bare det. merkelig.

Det klikker ikke en gang i starteren når jeg prøver dette mens den er fastmontert, det er helt dødt. Full skuv når den er tatt ut.

Kan det likevel være batteriet da tro? at det er for svakt til å drive starteren med motstanden fra svinghjulet? Igjen er isen jeg står på veeeldig TYNN :rolleyes:

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttih......!!!!

Ved å trekke en jordingskabel fra jordingspunktet på girkassefestet og bort til festebolten på starteren, løste det seg. Starteren lever i beste velgående! Nå har jeg en i reserve da,viser det seg plutselig :rolleyes: Sverger at det ALDRI har gått en kabel der så lenge jeg har hatt bilen, jord har gått via godset, og at jeg ALDRI har hatt trøbbel med starteren før. Plutselig en dag har visst dette blitt for dårlig jording?????

Jaja, er lykkelig over at problemet er løst! Var deilig å kjøre bilen med prøveskilt idag, litt bedre på veien en den rustholken av en Volvo stv. jeg kjører rundt med for tida flushit

Takker for tipsene!

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider