Gå til innhold

Har fått blårøk...!

Ranger emnet

Volvoturbo240

Anbefalte innlegg

Det har jeg sjekka...! Denne ble reingjort får ca 2 månder siden..! Den speika 2 ganger i vinter skjønner`u..! NÅr jeg blåser ned røret kommer det luft ut peilestavrøret så den er i orden...!

-Hvordan er veivhusventilasjonen koblet på din? -På min går bare slangen fra boksen under innsuget rett under bilen :P -Det er vel ikke optimalt, eller?

-Når du renser den, bruker du trykkluft og blåser det i slangen som går til boksen under innsuget?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Orginalt går det et rør til stålrøret som går fra innsprut og til turbo... Jeg tok av det røret får å ungå å fylle intercolleren med olje... Går rett i friluft nå..

Jeg skrudde ut den boksen å blåste den ren med trykkluft... Man bør også ta av den svingen rett over boksen og dele den opp.. ligger ei rist inni dær som kan bli fullt av dritt..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jepp, var akkurat det der jeg og gjorde, for jeg vil ikke ha olje i både turbo og intercooler!! -Det vil jeg ha rein luft! -Den hoster ikke opp no' særlig olje heller, så det går greit.. sombrero -Dem som er mindre begeistret for detta er vel biltilsynet, nå jeg skal kjøre til dem og godkjenne motoren i bilen :P hehe. Trur jeg kobler den slangen tilbake der den var litt kjapt akkurat da og tar den av etterpå :P :titties:

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Tenkte på å få fixa en egen "åndebox" i aluminium. Planen var slik:

-Man tar den "originale slangen", klipper den av på midten, fester enden fra boxen under innsuget til undersiden av tanken, og slangen som går inn på røret etter luftfilterboxen på oversiden av tanken + at man har en eller annen kran på undersiden av tanken, så man kan tømme den.

-Da vil vakuumet sørge for å dra ut dritten til tanken og ikke inn på insugssiden av turbo'n og vidre inn i intercooler'n :)

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min lukter så jævlig svidd (olje) når jeg kjører hardt men så at det tyter olje ut av oljepåfyllingslokket (som renner ned på manifold/turbo) når jeg kjører gris. lurer på om det går an å stramme det lokket for det er nesten helt løst eller om jeg må kjøpe et nytt.. koster sikkert flesk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja... kan du ikke prøve å bøye "ørene" mere mot lokket da... (De på undersiden av lokket...!)

Hvis det ikke går så får du vel et sånt billi hos høggern??

Edit: ikke særlig trygt med olje nedover dær heller da... er jo veldig branfarlig..!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte mere i rettning sånn jeg: http://ovlov.no/gallery/album02/aaa

-Jepp, med den plata i midten, så den ikke drar med olja ut... Genialt detta.. hmmz.. skulle kanskje fått ut finger'n og lagd en slik tank sombrero

locked: Jeg tror ikke det skal være noe trykk som får olja til å renne ut der i toppen, annet enn trykket som oljepumpa lager, så der er det nok noe som ikke er helt som det skal være!

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider