Gå til innhold

Prosjekt førstebil (240 Turbo)

Ranger emnet

Evolve

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg et filter å sette på. Har tenkt å kjøpe meg K&N filter, men vet ikke om de har noe sånn kit som passer på 240? Noen andre som har noen forslag til hva jeg kan kjøpe? erfaringer?

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner! men på reproglas i sverige så selger de jo hvite blink bak. må man kappe og smelte sammen selv for å få de på plass da??

Vis det var der jeg så, så var der en "guide" på hvordan å montere..

Dem bare knuste glasset som skulle bli hvitt, og så pella dem vekk alle restene, så limte di på det hvite.. Så veldig enkelt ut..

Og det så fint ut etterpå også da..

Henger krok er fryktelig kjekt å ha.. Jeg har IKKE planer om å ta av min :D

Men du kan fjærne den vindskjærmen på taket, Da ser bilen mye flatere ut, og mye tøffere ut.. Jeg hadde slik på min også før. Da så bilen så smal å høy ut..

Ble bedre uten :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis det var der jeg så, så var der en "guide" på hvordan å montere..

Dem bare knuste glasset som skulle bli hvitt, og så pella dem vekk alle restene, så limte di på det hvite.. Så veldig enkelt ut..

Og det så fint ut etterpå også da..

Henger krok er fryktelig kjekt å ha.. Jeg har IKKE planer om å ta av min :D

Men du kan fjærne den vindskjærmen på taket, Da ser bilen mye flatere ut, og mye tøffere ut.. Jeg hadde slik på min også før. Da så bilen så smal å høy ut..

Ble bedre uten :)

Okeii, vi får se åssen det blir med hvite blinkers bak.. De har jo tilbud på bcb nå, ca 1500kr for ett par. Men går det ann å ta av plata som lampene sitter i, eller er den støpt fast sammen med glassene?

Spørs nok om ikke vindskjermen på taket blir borte da gitt!

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okeii, vi får se åssen det blir med hvite blinkers bak.. De har jo tilbud på bcb nå, ca 1500kr for ett par. Men går det ann å ta av plata som lampene sitter i, eller er den støpt fast sammen med glassene?

Spørs nok om ikke vindskjermen på taket blir borte da gitt!

Vist det er print kortet eller print arket som leder strøm rundt i lykta du mener, så går det helt fint å ta av, er bare å ta ut alle pærene, og løsne det forskiktig opp av alle tappene det sitter festet på.. Det er veldig enkelt :)

Et lite tips vis du skal ha av den vindskjærmen..

Når du har fått skrutt den av, så blir det stående igjen et "klips" på hver side, hvor skruen som holdt skjærmen ble skrutt igjennom..

Dem fjærner du ved å opne tak luka, og inn på siden er det en skru.. Du bør ta en skrujern som passer bra, og slå det litt inn med hammer, slik at ikke skruen blir ødelagt.. Kan være den har rusta en del.. Så ikke spar på kreftene når du skal skru den ut.. Bare å presse inn som F*** slik at den ikke blir runda inni.. Det er litt kipt :/

Men går sikkert bra :)

EDIT:

Jeg ville anbefalt deg å bruke refleks plata.. Det ser mye finere ut.. Får liksom ikke et slikt opent glis mellom bak lyktene.. Jeg synst vertfall det ser mye finere ut :)

Og vis du har tenkt å ha den motoren, så kanskje du kan investere i en annen kam ? Vist det ikke er en bedre en på fra før da:)

Vet ikke om det er noe spes. filter som passer på volvo, tror det er det samme hviket.. men skal ikke si det sikkert da.. Har ikke så god peiling på det med filter.

Har pipercross innsats filter selv da :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KN har innsats filter som passer volvo 240.

Vær nøye og kjøp kvalitet,ikke sånn møkk på Torshæv.De ender ofte inni motoren ... går i oppløsning,og suges inn :rolleyes:

Syns du har kjøpt deg en pen bil. men vær så snill og ikke ødlegg denne med alskens fæle universal tilbehør Da kommer jeg og banker deg opp ;)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KN har innsats filter som passer volvo 240.

Vær nøye og kjøp kvalitet,ikke sånn møkk på Torshæv.De ender ofte inni motoren ... går i oppløsning,og suges inn :rolleyes:

Syns du har kjøpt deg en pen bil. men vær så snill og ikke ødlegg denne med alskens fæle universal tilbehør Da kommer jeg og banker deg opp ;)

Og hva slags universal tilbehør er det?? Hehe, skal ha en clean bil uten styling og sota ruter hvis det var det du tenkte på!

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist det er print kortet eller print arket som leder strøm rundt i lykta du mener, så går det helt fint å ta av, er bare å ta ut alle pærene, og løsne det forskiktig opp av alle tappene det sitter festet på.. Det er veldig enkelt :)

Et lite tips vis du skal ha av den vindskjærmen..

Når du har fått skrutt den av, så blir det stående igjen et "klips" på hver side, hvor skruen som holdt skjærmen ble skrutt igjennom..

Dem fjærner du ved å opne tak luka, og inn på siden er det en skru.. Du bør ta en skrujern som passer bra, og slå det litt inn med hammer, slik at ikke skruen blir ødelagt.. Kan være den har rusta en del.. Så ikke spar på kreftene når du skal skru den ut.. Bare å presse inn som F*** slik at den ikke blir runda inni.. Det er litt kipt :/

Men går sikkert bra :)

EDIT:

Jeg ville anbefalt deg å bruke refleks plata.. Det ser mye finere ut.. Får liksom ikke et slikt opent glis mellom bak lyktene.. Jeg synst vertfall det ser mye finere ut :)

Og vis du har tenkt å ha den motoren, så kanskje du kan investere i en annen kam ? Vist det ikke er en bedre en på fra før da:)

Vet ikke om det er noe spes. filter som passer på volvo, tror det er det samme hviket.. men skal ikke si det sikkert da.. Har ikke så god peiling på det med filter.

Har pipercross innsats filter selv da :D

Tror nok at jeg beholder refleksplata ja, men synes jeg må skaffe meg noen andre baklys, det ser så rart ut siden refleksplata er ny,mens baklysa er eldgamle, blir så stort skille! hehe.

Blir nok så jeg bestiller meg K&n filter fra Kollevold, de hadde innsats til en 1000 lapp omtrent! :)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva slags universal tilbehør er det?? Hehe, skal ha en clean bil uten styling og sota ruter hvis det var det du tenkte på!

ALT av sånn neon møkk etc.... Alt fra Torshov egentlig. Behold listene og de andre KROM. Forsøk og gjør noe ikke alle andre har gjort...

http://www.svenska200klubben.se

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALT av sånn neon møkk etc.... Alt fra Torshov egentlig. Behold listene og de andre KROM. Forsøk og gjør noe ikke alle andre har gjort...

http://www.svenska200klubben.se

Skal ikke ha gr a vinge og Compomotive MO hvite og slik som alle andre har, men chrome er ikke noe fint, så den blir svart uansett!

Har tenkt på kanskje å kjøpe en 850R frontspoiler og en 850R vinge, men er tdet mye tilpassing??

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette her. 240 er en fin bil å begynne med :) Som legoklosser i stort format, hehe :)

Har en god del kamerater med et par døkti gromme 240'r.

Du får ta deg en tur ned til Solør å se ;)

Ser du holder til i Hedmark? Hvor da?

Bra du styrer unna Gr. A vingen, den ødelegger etter min mening HELE looken.

Men jeg ser du vurderer 850 styling! STYR UNNA! HUFF! notin hehe.

Har sett 242'n til DreRacing? Det er så og si en perfekt Volvo! http://www.dreracing.tk

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette her. 240 er en fin bil å begynne med :) Som legoklosser i stort format, hehe :)

Har en god del kamerater med et par døkti gromme 240'r.

Du får ta deg en tur ned til Solør å se ;)

Ser du holder til i Hedmark? Hvor da?

Bra du styrer unna Gr. A vingen, den ødelegger etter min mening HELE looken.

Men jeg ser du vurderer 850 styling! STYR UNNA! HUFF! notin hehe.

Har sett 242'n til DreRacing? Det er så og si en perfekt Volvo! http://www.dreracing.tk

Dre sin er RÅ...snakker med han på msn.....ca STOR turbo:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dre sin er RÅ...snakker med han på msn.....ca STOR turbo:D

Dre sin er skam rå ja!! akkurat slik en 240 skal se ut! bare så synd at han ikke har noen felger, eiker felgene er oppbrukt spørr du meg!

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider