Gå til innhold

Prosjekt førstebil (240 Turbo)

Ranger emnet

Evolve

Anbefalte innlegg

Ser bra ut dette her. 240 er en fin bil å begynne med :) Som legoklosser i stort format, hehe :)

Har en god del kamerater med et par døkti gromme 240'r.

Du får ta deg en tur ned til Solør å se ;)

Ser du holder til i Hedmark? Hvor da?

Bra du styrer unna Gr. A vingen, den ødelegger etter min mening HELE looken.

Men jeg ser du vurderer 850 styling! STYR UNNA! HUFF! notin hehe.

Har sett 242'n til DreRacing? Det er så og si en perfekt Volvo! http://www.dreracing.tk

Ja, er en god del fine 240'r i Solør ja!

Jeg holder til i Trysil, så jeg får vel ta meg en tur dit når jeg får lappen..hehe

Vurderer ikke 850 styling nei, bare tenkt å sette på en 850R frontspoiler og eventuelt en vinge, men vet ikke, spørrs om det er mye tilpasing?????

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dre sin er skam rå ja!! akkurat slik en 240 skal se ut! bare så synd at han ikke har noen felger, eiker felgene er oppbrukt spørr du meg!

Det samme synst jeg.. Der er temmelig oppbrukt..

Han burde satse på noe som ikke så mange har.. Det er mye kjekkere :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor vel ca 1 km unna garasjen tell dre.. er søskenbarnet mitt som dro av veien med den å rett i halm bult :D noen som har sett compen sin slettes ikke værst den heller, men vent til min kommer da blir d saker hehe. gleder meg til 17 mai da skal bilen til dre stå ferdig!! wooohoo

Volvo V50 1,6D 2008

Volvo v40 1,8L 1998 (solgt)

Bmw 318is 1994 (solgt)

volvo 244 dl 1981 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Den refleksplata ville jeg beholdt, men krommen på lyktene bak er det vel bare å rive av, under der er det sort plast (var værtfall det på en 240 til en venn av meg)

-Og når det gjelder filter til AT-motor, så ere jo bare å kjøpe K&N konfilter, skal gå rett på det. Hvis mulig, så få tak i et rør som du tar ut fra sugesiden på turbo'n, også monterer du filteret i enden på røret, da kommer filteret lenger ut i fronten enn å ha det rett på turbo'n. Da får du litt kaldere luft :D + sett på intercooler hvis du ikke har det! Hvor mye ladetrykk kjører du med a'?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Den refleksplata ville jeg beholdt, men krommen på lyktene bak er det vel bare å rive av, under der er det sort plast (var værtfall det på en 240 til en venn av meg)

-Og når det gjelder filter til AT-motor, så ere jo bare å kjøpe K&N konfilter, skal gå rett på det. Hvis mulig, så få tak i et rør som du tar ut fra sugesiden på turbo'n, også monterer du filteret i enden på røret, da kommer filteret lenger ut i fronten enn å ha det rett på turbo'n. Da får du litt kaldere luft :D + sett på intercooler hvis du ikke har det! Hvor mye ladetrykk kjører du med a'?

Refelksplata skal nok beholdes ja, og baklykter har jeg planer om å kjøpe nye, med hvite blink!

Blir nokk så jeg kjøper K&N filter ja. Også intercooler, men det spørs hva jeg kommer over.. Alt er jo orginalt, så regner med ca. 0,5bar!?

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide med en oppdatering! :)

Idag har jeg lakka noen chrome lister, var meninga jeg skulle lakke alle, men jeg gikk tom for både grunning og lakk, men fikk ihvertfall lakket alt i fronten :)

Ellers så har jeg også tatt ut speedometerhuset, og begynt på å sette inn hvite skiver som jeg har modda sjøl! :D

Slenger opp noen bilder!

Her er lakkinga i full gang!

IM000810.jpg

Sånn ble det ihvertfall! Ikke så aller værst synes jeg, hva tror dere??

IM000811.jpg

Mine selvmodda skiver, ikke klart men tok et bilde så man kan se sånn ca hvordan det blir seende ut!

IM000814.jpg

Ellers så har jeg også fått bestilt meg hvite blinkers fram og på siden, pluss DVD spiller og skjerm! :titties:

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min humle mening er å avbestille dvd spiller og skjerm å heller legge pengene i noe annet på bilen. For seriøst, dvd har du virkelig ikke bruk for i en bil.

Jeg kunna tenkt meg det da.. Men har "bedre" ting å bruke pengene på..

Som nye fram dekk .... dem er skeivslitne på begge sider, og har knapt spor igjen:D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengerfeste er utrolig kjekt å ha! Hadde det ikke stått på min 745 da jeg kjøpte den, så det hadde jaggu stått nå. Utrolig pratisk til alt, skal det slepes eller en eller annen tullig rygger/kjører på deg bak fra. Men nå er Volvo fangerne rimelig solide.....

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Se her ja, Bra jobba Evolve!!

-Kjør på 0,5->0,6 i turbotrykk. Blei bra med litt sort lakk. -Det gjør seg! -Den refleks-stripa på bakfangeren, kan du bare rive av, synes jeg. Hvite blink gjør seg :) Etter at du har fått på intercooler, så kan du jo vurdere om å kjøpe deg en aldri så liten dumpventil :D hvis du vil... Gromt med hvite instrument-plater :) Hva med senking og felger da?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Se her ja, Bra jobba Evolve!!

-Kjør på 0,5->0,6 i turbotrykk. Blei bra med litt sort lakk. -Det gjør seg! -Den refleks-stripa på bakfangeren, kan du bare rive av, synes jeg. Hvite blink gjør seg :) Etter at du har fått på intercooler, så kan du jo vurdere om å kjøpe deg en aldri så liten dumpventil :D hvis du vil... Gromt med hvite instrument-plater :) Hva med senking og felger da?

Refleksstripa på fram og bakfanger er fjerna! Venter bare på at blinkersene skal komme iposten snart, tar litt tid! hehe! Når det gjelder senking så har jeg tenkt å kjøpe meg lesjöfors, men venter litt fordi en jeg kjenner kunne kanskje få tak i gratis, men er litt usikkert enda. Koster jo bare 1400,- på pedersens racing også da. Felger kommer når jeg har fått jobba i vinter, har tnekt å kjøpe meg Brock b1 8,5x17, eller eventuelt comp. MO. Dumpventil kommer i sommer da jeg får jobba litt, og antageligvis en IC :)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra!! lesjöfors er gode fjører, har dem på bilen sjøl. Compomotive MO hvite er en fin ting, jeg hadde kjøpt dem isteden for dissa andre felgene. En kamerat av meg pungterte med sånne compomotive-felger og måtte kjøre et stykke for å komme ut av veien med den felgen på, etter at vi jekka opp bilen og skrudde av felgen var kanten like god. Må si jeg blei overrasjka over hvor hardt metall det er i dem. -Er vel en grunn til at dem bruker slike felger i rally etc. :)

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp å kjøp de der knus og lim på lyktene tullet, invester i ordentlige lykter, du får de til 1300kr i sverige, i hvertfall det jeg fikk tak i på Elmia til min bror! Er bare å søke litt rundt, tror de originale lyktene dine er små matte og slitne så det beste for at de virkelig skal matche den nye refleksplaten er å kjøpe noen nye hele lykter! :)

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha det sagt, jeg er ingen volvofan, men bevares, denne var slettes ikke så værst! Men jeg har en ting jeg vil si, sett på laksetrappa igjen ;) Om man har tilgang til laksetrapp, ja så skal den brukes!

Lakkingen av cromet så jo Veldig bra ut, håper det holder seg slikt en stund ;) Instrumentskivene var jo også bra laget!

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp å kjøp de der knus og lim på lyktene tullet, invester i ordentlige lykter, du får de til 1300kr i sverige, i hvertfall det jeg fikk tak i på Elmia til min bror! Er bare å søke litt rundt, tror de originale lyktene dine er små matte og slitne så det beste for at de virkelig skal matche den nye refleksplaten er å kjøpe noen nye hele lykter! :)

sannhet med modifikasjoner du sier der da... Har du noen gang sett passformen på noen av disse uorginale lampene? Har sett noen av disse med hvit blinkers,og de passer overhodet ikke rundt hjørnet.

Har du pene lamper,er det bedre og billigere og kjøpe løse glass.

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider