Gå til innhold

Prosjekt førstebil (240 Turbo)

Ranger emnet

Evolve

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å bestille helt nye baklykter, ser så jalla ut hvis jeg bare kjøper nytt glass til blinkersen og resten fra 84 :P Så det skal vel bestilles sammen med senkesett og ratt fra pedersens-racing. Ellers så kom julenissen idag med dvd spiller, 7" skjerm og hvite blinkers fram og på side. Første gang jeg måtte betale for gavene! haha

Har også fått lakkert resten av listene svarte!

Her har dere noen bildeR:

Nye blinkers klare for montering!

IM000815.jpg

Ferdig montert!

IM000816.jpg

Blinklys side!

IM000817.jpg

Fram og side, ble bedre detta en orginalt! :)

IM000818.jpg

Spiller og skjerm pluss div!

IM000819.jpg

Satte det opp slik som det ca vil bli! Men kabler og slik skal skjules!

IM000820.jpg

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har bestemt meg for å bestille helt nye baklykter, ser så jalla ut hvis jeg bare kjøper nytt glass til blinkersen og resten fra 84 :P Så det skal vel bestilles sammen med senkesett og ratt fra pedersens-racing. Ellers så kom julenissen idag med dvd spiller, 7" skjerm og hvite blinkers fram og på side. Første gang jeg måtte betale for gavene! haha

Har også fått lakkert resten av listene svarte!

Her har dere noen bildeR:

Ferdig montert!

IM000816.jpg

de gjor seg godt med kvite blink framme ja :)

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No motor planer eller? Trimme mer på AT'n? eller blir det insprut?

var meninga å bygge om til innsprut først, men det blir ikke noe av. Så blir vel litt trimming på AT'n ja. Skal ha, filter, 3"eksos, IC, gulkork forgasser, 0,8 bar. turboen orker vel ikke stort mer enn 1 bar allikevel så..

dette får holde siden den bruker nok bensin som den gjør nå

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så har det ikke skjedd så veldig mye, annet en at jeg sendte dvd spilleren i retur, den klarte ikke å kontrollere lyden. Så bare jeg får igjen penger så skal jeg bestille meg en Kenwood KDC M7024. Ellers så har jeg besilt meg hvite blinkers bak, sabelt akropolis ratt, lesjöfors senking, karbonplate og vippebrytere :)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Er vel på tide med en oppdatering igjen nåå ja!

Har fått lesjöforsen, hvite blinkers bak, karbonplate og ratt!

Nytt ratt:

P1010092.jpg

Nye baklykter:

P1010093.jpg

Er ikke helt sikker på om jeg skal beholde den refleksplata allikevel jeg, eller hva tror dere?? skal ta av den og se hvordan det blir da!

Ellers så kan jeg jo også legge til at jeg endelig har fått lappen, så jeg får på senkinga og blir ferdig med midtkonsollen, så skal bilen brukes! :)

Ellers så blir det ikke mye framover nå.. ikke før om 3 uker da jeg skal ned til stockholm å trimme litt på AT'n! Da blir det filter, 3" anlegg, ++

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler gjerne den typen frontspoiler og skjørter jeg hadde på min 240, hadde jeg bare visst hav merke det er, ikke no overdervent, men helhets intrykket ble ganske bra.

Volvo0.jpg

men, hvilke seter har du i bilen? hvis originalt, så er jo R-Sport setetrekk noe å lete etter, de setetrekken har puter i segm slik at original setet blir til "bøttesete" vertfall bedre sidestøtte.

og for han som spurte om lys i instrumentene på 240'n, så har ikke den lys bak skiven, men lys oppenfor som lyser ned på skivene, så du ser de godt.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler gjerne den typen frontspoiler og skjørter jeg hadde på min 240, hadde jeg bare visst hav merke det er, ikke no overdervent, men helhets intrykket ble ganske bra.

Volvo0.jpg

men, hvilke seter har du i bilen? hvis originalt, så er jo R-Sport setetrekk noe å lete etter, de setetrekken har puter i segm slik at original setet blir til "bøttesete" vertfall bedre sidestøtte.

og for han som spurte om lys i instrumentene på 240'n, så har ikke den lys bak skiven, men lys oppenfor som lyser ned på skivene, så du ser de godt.

framspoileren og skjørtet du hadde heter bross, tenkte en gang å kjøpe slik frontspoiler, men vet ikke helt om det blir noe av.

Stolene er org, men blir byttet ut med ett par Cobra Monaco stoler snart.

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha gr a vinge og Compomotive MO hvite og slik som alle andre har, men chrome er ikke noe fint, så den blir svart uansett!

Har tenkt på kanskje å kjøpe en 850R frontspoiler og en 850R vinge, men er tdet mye tilpassing??

hahaha, har "alle" gr.a. vinge og compomotive MO felger??

det er faktisk ganske vanskelig å få tak i gr.a. vingen!

tror det er flere med 850 vinge på 240, enn gr.a. vinge på 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider