Gå til innhold

M46 vs M47

Ranger emnet

240ft

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HVa mener du med det? Forklar litt :)

enkelte har jo ikke rett rele til od "jeg deriblandt" dvs at man kan sett inn od i hvert gir.. slik at man har et mellomgir på hvert gir..

MEN JEG BRUKER BARE OD NÅR JEG HAR 4 GIRET inne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelte har jo ikke rett rele til od "jeg deriblandt" dvs at man kan sett inn od i hvert gir.. slik at man har et mellomgir på hvert gir..

MEN JEG BRUKER BARE OD NÅR JEG HAR 4 GIRET inne;)

Aha.. så det er kjekt det, ja.. hehe.. skjønner ikke detta helt, nei..

Jeg kan bare bruke OD når jeg har 4-giret inne.. og jeg synes nå det funker bra og :P

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha.. så det er kjekt det, ja.. hehe.. skjønner ikke detta helt, nei..

Jeg kan bare bruke OD når jeg har 4-giret inne.. og jeg synes nå det funker bra og :P

jeg har ikke rett rele til od min, derfor kan jeg ha od i hvert gir,

du har antageli rett koblet rele som er styrt av at du må ha girstanga i 4.giret for at releet skal slå inn od'n..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke rett rele til od min, derfor kan jeg ha od i hvert gir,

du har antageli rett koblet rele som er styrt av at du må ha girstanga i 4.giret for at releet skal slå inn od'n..

Jeg så på en volvo, som liksom hadde 160 hk, med k-kam.. han hadde OD kasse, å han skraut av at han ha kobla slik at ODen var kobla inn hele tida på alle gira.. Den blir jo ødelagt da!! har jeg hørt :rolleyes:

Og det kunna faen ikke vært 160 hk i den.. var slapp som faen !

Lyger!

Men er M46 kassa ikke å anbefale da ? Hva med turbo og m46 ? fra 740.....

Siden M47 håller så dårlig ?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på en volvo, som liksom hadde 160 hk, med k-kam.. han hadde OD kasse, å han skraut av at han ha kobla slik at ODen var kobla inn hele tida på alle gira.. Den blir jo ødelagt da!! har jeg hørt :rolleyes:

Og det kunna faen ikke vært 160 hk i den.. var slapp som faen !

Lyger!

Men er M46 kassa ikke å anbefale da ? Hva med turbo og m46 ? fra 740.....

Siden M47 håller så dårlig ?

må ikke finne på å ha od koble inne hele tida... doh

jeg lånte bort bilen i hælga å de hadde brukt od'n å glemte å slå den av.. å idet de setter girstanga i rev så hører jeg en sjikkeli slurelyd å masse anna STYGGE lyder å bilen rørte seg ikke av flekken.. jeg var redd at kassa var ødelagt, men det var bare å slå av od'n så var alt i orden ijenn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, er d turbo motor som skal brukes, er M46 bare søppel ;) stjeler d MESTE av effekt! da er M45 mye berdre! så jeg holder med loced der ;)

Hører at deet snakkes mye om at M46 stjeler effekt. Jeg byttet fra M45 til M46 på min gamle 244 "röda ulven", og bensinforbruket sank fra 0,9 til 0,75 på langkjøring......., noe som selvfølgelig har med 5 istedet for 4 gir å gjøre.

Men hvis det er så forbanna mye tap i M46-kasse skulle i teorien forbruket STIGE..., eller ihvertfall ikke synke!? Har noen en god forklaring på dette?

Min teori er at M46 stjeler litt mer enn M47, men hvis tapet i en M46 er så enormt er nok kassa utslitt/ defekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider