240ft Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Er det sånn noenlunde samme utveksling på "5" giret på M46 og M47 ? Noen som vet ? Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745Turbovogn Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Det er en del forskjell ja.. Har hatt begge deler så det er større utveksling på m46.. Husker ikke helt hvor mye, men det står i boka! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 M46 skal tåle en del mere juling en M47, 4 gir på begge er 1:1 utveksling ( mener jeg å huske ) OD på M46 er muligens noe likt som 5 på M47. Jeg ville ha gått for M46 kassa. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745Turbovogn Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Ja m46 kassa skal visst være veldig solid.. OD på m46 er høyere enn 5 giret.. Altså den går "fortere" mener jeg.. Eks.. Når jeg bruker OD så går den i 100km/t ved 2000 omdreininger... mener det ikke gikk så fort med m47 kassa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 4 gir: 1 4+OD: 0.79 5. (M47 til 1985): 0.83 5. (M47 fra 1986): 0.82 er visst et vanvittig drivverkstap i M46 kassen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 4 gir: 14+OD: 0.79 5. (M47 til 1985): 0.83 5. (M47 fra 1986): 0.82 er visst et vanvittig drivverkstap i M46 kassen.. Riktig, er d turbo motor som skal brukes, er M46 bare søppel ;) stjeler d MESTE av effekt! da er M45 mye berdre! så jeg holder med loced der ;) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuftn Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 men det er fett som faen med chimset m46 kasse,mellom gear er ikke en dum ting når en skal kappkjøre litt ... Siter Volvo 242 Peugeot 205 escortmk2 bilcross Ford Sierra Toyota landcruiser 33*12,5-15 GSG Team Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 men det er fett som faen med chimset m46 kasse,mellom gear er ikke en dum ting når en skal kappkjøre litt ... HVa mener du med det? Forklar litt :) Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 HVa mener du med det? Forklar litt :) enkelte har jo ikke rett rele til od "jeg deriblandt" dvs at man kan sett inn od i hvert gir.. slik at man har et mellomgir på hvert gir.. MEN JEG BRUKER BARE OD NÅR JEG HAR 4 GIRET inne;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 enkelte har jo ikke rett rele til od "jeg deriblandt" dvs at man kan sett inn od i hvert gir.. slik at man har et mellomgir på hvert gir.. MEN JEG BRUKER BARE OD NÅR JEG HAR 4 GIRET inne;) Aha.. så det er kjekt det, ja.. hehe.. skjønner ikke detta helt, nei.. Jeg kan bare bruke OD når jeg har 4-giret inne.. og jeg synes nå det funker bra og :P Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Aha.. så det er kjekt det, ja.. hehe.. skjønner ikke detta helt, nei.. Jeg kan bare bruke OD når jeg har 4-giret inne.. og jeg synes nå det funker bra og :P jeg har ikke rett rele til od min, derfor kan jeg ha od i hvert gir, du har antageli rett koblet rele som er styrt av at du må ha girstanga i 4.giret for at releet skal slå inn od'n.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 jeg har ikke rett rele til od min, derfor kan jeg ha od i hvert gir, du har antageli rett koblet rele som er styrt av at du må ha girstanga i 4.giret for at releet skal slå inn od'n.. Jeg så på en volvo, som liksom hadde 160 hk, med k-kam.. han hadde OD kasse, å han skraut av at han ha kobla slik at ODen var kobla inn hele tida på alle gira.. Den blir jo ødelagt da!! har jeg hørt :rolleyes: Og det kunna faen ikke vært 160 hk i den.. var slapp som faen ! Lyger! Men er M46 kassa ikke å anbefale da ? Hva med turbo og m46 ? fra 740..... Siden M47 håller så dårlig ? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Jeg så på en volvo, som liksom hadde 160 hk, med k-kam.. han hadde OD kasse, å han skraut av at han ha kobla slik at ODen var kobla inn hele tida på alle gira.. Den blir jo ødelagt da!! har jeg hørt :rolleyes: Og det kunna faen ikke vært 160 hk i den.. var slapp som faen ! Lyger! Men er M46 kassa ikke å anbefale da ? Hva med turbo og m46 ? fra 740..... Siden M47 håller så dårlig ? må ikke finne på å ha od koble inne hele tida... doh jeg lånte bort bilen i hælga å de hadde brukt od'n å glemte å slå den av.. å idet de setter girstanga i rev så hører jeg en sjikkeli slurelyd å masse anna STYGGE lyder å bilen rørte seg ikke av flekken.. jeg var redd at kassa var ødelagt, men det var bare å slå av od'n så var alt i orden ijenn;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Riktig, er d turbo motor som skal brukes, er M46 bare søppel ;) stjeler d MESTE av effekt! da er M45 mye berdre! så jeg holder med loced der ;) Hører at deet snakkes mye om at M46 stjeler effekt. Jeg byttet fra M45 til M46 på min gamle 244 "röda ulven", og bensinforbruket sank fra 0,9 til 0,75 på langkjøring......., noe som selvfølgelig har med 5 istedet for 4 gir å gjøre. Men hvis det er så forbanna mye tap i M46-kasse skulle i teorien forbruket STIGE..., eller ihvertfall ikke synke!? Har noen en god forklaring på dette? Min teori er at M46 stjeler litt mer enn M47, men hvis tapet i en M46 er så enormt er nok kassa utslitt/ defekt. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 vet noen hva som stjeler effeken på en m46 kasse?? er det selve od'n?? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.