Gå til innhold

Tips ang. camaro?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har sett litt på 80tals camaroene, og syntes disse er ganske kule. Det jeg lurte på var om det er noen generelle feil med disse, og om det er greie bruksbiler? Men er det bare tomatgir å oppdrive på disse bilene? ALLE jeg har sett har hvertfall det.

Har dere noen sider med specs om disse bilene? vekt, motor, prestasjoner osv.?

Vurderer å gå fra 91modell bmw 520i til en slik camaro.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var også levert med 5 trinns manuell. Vær imidlertid klar over at den kassa ikke tåler så veldig mye mer enn original effekten, som var relativt lav på 80 tallet i forhold til senere.

Trimming av disse bilene er relativt enkelt, siden effekten er så lav ift volum og ettermarkedet er kjempestort. Men da må du altså påregne å bytte den mauelle kassa, f.eks til en T56, 6 trinns manuell Corvette/90-talls Camaro kasse. Disse får du pent brukte for ca 15-20000kr.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men hvis jeg går for en slik bil blir det nok med automat kassa.

Hvor mye effekt er det i di orginalt, er det ikke ca 220? Hvor mye må jeg regne med å bruke for å få 300-350hk ut av den?

Noen normale problemer med disse bilene jeg bør være klar over?

91 mod BMW 520i

Fk automotive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350 TPI motoren ble levert med 235 hester hvis jeg husker riktig

denne er også kjent for å være temmelig greit trimbar med et kompressor kit pluss en ny chip sånn at motorstyringa får med seg hva som foregår..

kan dessverre ikke komme med noen erfaringer når det gjelder kompressorer/merker, har ikke gjort det selv.

feil.. vel..

de jeg kommer på i øyeblikket er..

*signe dørhengsler. dørene på disse bilene er greit lange og tunge, så orginalhengslene pleier å være slitne. rep-sett av forskjellige versjoner finnes, men for å fikse så må man skjære løs pinnene på den øvre hengselen, noe som kan være endel kløn (rep sett kan bestilles på f.ex http://www.top-downsolutions.com/)

*lekk t-tak.

*diverse ting i interiør. skjekk alt. plastkvaliteten i interiøret på disse bilene var vel aldri superb, og det er vanlig at småting har knukket. (spesielt armen til lokket mellom setene pleier å være drept)

*rust innenifra i en karosseriskjøt i hjulbuene bak.

husker sikkert flere ting etterhvert

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk forresten alle weatherstripsene. spesielt de rundt t-taket som camarogeddon sa og de som går på innersiden av døren. dette er dyre deler som er noe dritt å bruke spenn på! har du sett deg ut noen camaroer du finner interessante?

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo greit ut dette..

Nei, har ingen spesielle i siktet. Vet dere om noen bra?

Må jo få solgt bmw'en før jeg kan kjøpe noe nytt..

91 mod BMW 520i

Fk automotive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=596352

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=611066

denne her har jeg sett i virkeligheten. den er SYKT strøken! stod ved siden av min på ekebergsletta i fjord. han som eiern virket som en meget seriøs type som har vært flink til å passe på bilen sin!

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=742483

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=660358

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=730805

dette er bare det jeg fant på autodb!

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke krav har du satt da? det MÅ være v8? eller er du på utkikk etter en med 6er?

hadde jeg vært deg, siden du skal kjøre mye med bilen slik som du sier, hadde jeg gått for en camaro som er fra over 86.finn en med TPI innsprøytning. da vil den bli hvertfall litt mer økonomisk å ha på veien. for tro meg; disse bilene er TØRSTE!

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se i siste amcar, der står det 3-4 stk tilsalgs. Husker ikke helt prisklassene i hodet nå, men det står ihvertfall noen der. Finnes ikke "grenser" for hva du kan få av effekt i dette! både 305 og 350 er lett trimbare motorer som du finner i de fleste av disse bilene.

Som de andre her også sa, så må du se på listene i t-taket på de, de er dyre å bytte ut også er det utrolig mange det er lekk i.(jeg var å så på MANGE) før jeg kjøpte min. Men skal du ha dette som et prosjekt så får du deg en bra en for den prisklassen du har tenkt deg. Selv har jeg TH700 automat kassa i min med shiftkit og forsterket hos RATS og den girer kjapt og har fungert meget bra. Men ikke kjøp den første du ser på selv om du har lyst;) prøv endel bilder først, du vil fort merke at det faktisk er litt forskjell på disse. Om eieren sier det er 250hk så vil ikke det si at de 250 hk fungerer så bra! Dette sier jeg av egen erfaring med testkjøring av flere av disse!

x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt)

1988 Volvo 740 GL 2.3

1988 Volvo 240 GLE 2.3

1980 Tempo Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider