Gå til innhold

Tips ang. camaro?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Skal ha 8er, det er jo ikke skikkelige biler uten det! Men skal også ha en bruksbil/vinterbil uten om, så ser det egentlig ikke som noe problem at de er tørste..

Hvordan er forsikringa på disse bilene?

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke så tørste som alle skal ha det til, omtrent det samme som den bmw'n du har nå tenker jeg...Forsikringen er heller ikke dyr..meld deg inn i Amcar klubben, så har du plutselig 2000,- i avslag hos If også!

x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt)

1988 Volvo 740 GL 2.3

1988 Volvo 240 GLE 2.3

1980 Tempo Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsikringen ikke dyr?

kommer veldig an på hvor du bor virker det som...

beste tilbudet som jeg klarte å grave opp når jeg lette var 52k i året for full kasko..

aner ikke om jeg gjorde noe fundamentalt galt, men jeg klart ikke finne flere forsikringsselskap å ringe.

kan være en god ide å ringe og skjekke forsikringen i ditt område før du kjøper.. virker som om det er endel forskjell ute og går

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som første bil, og medlem av "du er for ung og vi vil egentlig ikke forsikre deg i det hele tatt" klubben, så var det billigste jeg klarte å forsikre en 1982 trans-am (stort sett samme bil) 25.000kr i året.

Gjensidige skulle ha 57.000kr. Jeg spurte kundebehandleren på gjensidige "istedenfor å si 57.000kr, kan du ikke bare si du ikke vil forsikre meg heller?" og fikk til svar "Det har vi ikke lov til, så vi har heller den prisen vi har".

Så sjekk prisen på forsikring nøye før du kjøper en slik bil.

Også: alle som forteller deg at disse bilene (trans-am / camaro) ikke går å kjøre om vinteren (standard å få høre fra folk): det er bullshit fra ende til annen. Har hatt flere skummle øyeblikk med min 2000 toyota celica den ene vinteren jeg har kjørt den, enn jeg hadde med trans-am'en. De som sier at disse bilene ikke er vinterbiler er folk som ikke kan å kjøre bil.

Og føelsen og lyden av å starte en god v8'er på mandags morgen når du er sur og egentlig ikke vil til jobb - det kurerer alle negative føelser&tanker du har. V8 er digg, digg, digg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes litt halvveis ut med forsikringen! Men har heldigvis en grei far, som jeg får lov å sette den på.

Når det gjelder det å bruke den som vinterbil, er det uaktuelt for meg. Mitt barn skal ikke bli utsatt fra voldtekt av snø/regn og aller værst SALT! Jeg vil ha en vinter/bruksbil(noe billig dritt:P) og en kosebil jeg kan bruke alle pengene på;)

Men begynner å tenke mer og mer på å kjøpen en gamlere camaro/transam/mustang for å sette i helt orginal stand. Men så er det det med prisen og sånnt da.. Må nok nesten se etter jeg har fått solgt BMW'en jeg har nå, for jeg skifter meninger ca 50ganger om dagen når det gjelder hva slags bil jeg skal ha.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider