Gå til innhold

DRIT lei av forgasseren!!!

Ranger emnet


volvo264

Anbefalte innlegg

som sikkert nåkren veit so har eg ein B21ET motor som var montert på ein forgasser pga at inspruten ikkje fungerte..

men har bare problemer med den forgasser systemet, den får ikkje nokk bensin, (stopper heile tida) so eg har bestemt meg for å ha insprut på den..

 

men de som eg lurte på er om de går å bruke den gode gammle E insprutsystemet på ein turbo motor, med tanke på dysene?

skal bruke innsuget frå ein FT insprut som er sveiset ijenn dysehulla på.

 

går de grett å bruke orginale F insprut dyser som vanlige tettninger, i steden for å sveise ijenn hulla på insuget?

 

om dere har bedre løysninger på ting, so er de bare å gi forslag..

 

er også interisert i komplett insprut av den gammle ET systemet (den typa uten hjerne) husket desverre ikkje hva den hetter

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

naiiiiii!!! nå er du alvorlig på jordet...

 

de gamle ET uten hjerne (b21et) har K-Jetronic, dvs mekanisk sprut...

 

Motronic finnes i 760tic B23ET fra 83 (motronic 012 boksen), og 740/760 B230ET fra 85-88 (motronic 022 boksen)

 

enkelte med automat hadde vel også 026 boks...

 

og hvis du mener at motronic rett og slett er noe dritt, så kan du gå på http://forum.turboperformanceclub.com og finne 399.2hk tråden på "avancerad trimning" , eller du kan finne 347hk/6xxNM tråden i samme forum, begge deler motronic, fikset av David Mattson... motronic er ganske ok til å være et gammelt system fra tidlig åttitall...

 

banker i alle fall LH-Jet 2.2 fra 740tic 87-89 nårsomhelst mener nå jeg...

 

og til deg som starta denne tråden har jeg følgende råd å gi - komplett motronic innsprut fra 740tic m/B230ET (litt dill med svinghjulsgivere osv men...) eller MegaSquirt....

 

forgasser og turbo er i alle fall ikke noe for meg i alle fall, bra du synes det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo264: tror ikke de ovenfor forsto helt hva du tenkte;) hvis jeg forsto deg rett skulle no det gå ann det du tenkte på...

 

 

men de som eg lurte på er om de går å bruke den gode gammle E insprutsystemet på ein turbo motor, med tanke på dysene?

skal bruke innsuget frå ein FT insprut som er sveiset ijenn dysehulla på.

 

går de grett å bruke orginale F insprut dyser som vanlige tettninger, i steden for å sveise ijenn hulla på insuget?

 

om dere har bedre løysninger på ting, so er de bare å gi forslag..

 

er også interisert i komplett insprut av den gammle ET systemet (den typa uten hjerne) husket desverre ikkje hva den hetter

 

jeg vil råde deg til å kjøpe en komplett motor;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo264: tror ikke de ovenfor forsto helt hva du tenkte;) hvis jeg forsto deg rett skulle no det gå ann det du tenkte på...

 

 

 

 

jeg vil råde deg til å kjøpe en komplett motor;)

 

de eg ville framm til var om at du kan bruke inspruten frå B23E på ein turbo motor, med tanke på dysene osv.

 

de som var planen var å bruke inspruten frå ein B23E med B230FT insug. på ein turbo motor

var bare om de gjekk å bruke den uten problemer med bensin/luft tilførsel..

 

sorry men kansje litt vanskeli å forstå ka eg vill framm til

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innspruten til b23e gir vel ikke mere bensin en til 160 -> 170 hk....

Dessuten kan man ikke kjøre komprimert luft igjennom luftmengdemåleren... Mulig det går hvis du har luftmengdemåleren før turboen, men det var nå det med bensinmegden da..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okej..nei tenkte eg skulle bruke inspruten frå B23E siden eg har en liggandes.

men hva som er forsjell på B23E inspruten å B21ET inspruten?? einaste eg veit solangt er at systemet er plassert ein anna plass på motor rommet..

 

men kansje lige grett å kjøpe ein komplett insprut frå B21ET om nåken har en??

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du er lei av forgasser og drit som ikke fungerer som det skal er antageligvis ikke b21et insprut veien å gå... k-jet har ikke noe godt rykte på seg...

 

okej..kjekt å ha i baktanken=)

grunnen eg har plana å gå for den inspruten, er at eg har en 90% komplett liggandes..

 

ka insprut villa du ha gått for da, må helst ikkje koste all verden:P

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23e innspruten har 4 "utganger" får dyser...

 

Mens ET innspruten er den samme som ble brukt på de gamle 6`erne...

Den har derfor 6 "utganger" for dyser hvor 2 er blendet. Denne gir mere bensin.. Nokk til ca 190 -> 200 hk.. Denne kan bygges om med 6 dyser og gir da nokk bensin til 230 -> 250 hk sånn omtrent... litt usikker... :rolleyes:

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23e innspruten har 4 "utganger" får dyser...

 

Mens ET innspruten er den samme som ble brukt på de gamle 6`erne...

Den har derfor 6 "utganger" for dyser hvor 2 er blendet. Denne gir mere bensin.. Nokk til ca 190 -> 200 hk.. Denne kan bygges om med 6 dyser og gir da nokk bensin til 230 -> 250 hk sånn omtrent... litt usikker... :rolleyes:

 

okej..men de vill forsatt gå ganske so grett med B23E insprut?

men satser helder på ein orginal B21ET inspruten no i fyrste omgang.

om eg ikkje er heilt på jorde no so va de vell den du snakka om? (B21ET inspruten)

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okej..men de vill forsatt gå ganske so grett med B23E insprut?

men satser helder på ein orginal B21ET inspruten no i fyrste omgang.

om eg ikkje er heilt på jorde no so va de vell den du snakka om? (B21ET inspruten)

 

Var B21ET sprut jeg snakka om ja..!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår