Gå til innhold

Trenger info om dashbord bytte. G2 til G3

Ranger emnet

tplassen

Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at jeg får tillsendt komplett Golf 3 dash med midtkonsol og hele greia nå en dag..

Jeg har søkt på forumet her, men ikke funnet noe som kunne hjelpe meg..så jeg trenger noen gode innspill fra dere som har peiling på slikt..

Noen som f.eks har tegninger på hvor mye som skal kuttes bort på dash, og hvor??

Nye fester til dash og midtkonsol?? Hvor??

Rattstamme, hvordan skal den fikses til å passe perfekt??

Kobling av vifta?? Instrumenter??

takker på forhånd for alle svar!:)

mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en fordel at du har CE2-systemet på bilen din (etter 89). Hvis ikke blir det mye klipp og lim i ledningsnettet. Derfor jeg slo det fra meg. Men hos deg skal det visstnok bare være å plugge i i sikringsboksen. Men vet ikke 100% dette. Du trenger annen føler til speedoen....denne fra G3. Er elektronisk.

Du må sveise inn festet som følger med dashen...du får håpe det er med! Jeg fikk det ikke med mitt.

På vortex'en har de nok mer info om dette, prøv et søk der...spesielt på arkiverte elementer, RichPugh har en bra write-up om både innfesting og rattstamme. Du bør no bruke ditt gamle G2-dash delvis som mal...så kappe litt etter litt og inn og ut med dashet og teste... Tilslutt: Lykke til!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grr.. Minner meg på at jeg skulle fått fatt i ham jeg kjøpte dash av.

Komplett dash med alt, 1500kr! Manglet bjelke, dekslet over førers bein, midtkonsoll. alle ledninger og wire var klipt, de fleste smådeksler temmelig herja...

kjøpte du i blinde du da eller?

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står en vraket golf 3 på høggern ved hovemoen.

Dashbordet er nogenlunde intakt, men om du skal ha det må du regne meg og bruke et par timer på og rengjøre elg-innvoller. ;)

Og g3 dash i 2ér er ganske pent, har sett 1 i virkeligheten og det så utrolig bra ut bortsett fra at rattstammen ikke var helt perfekt

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står en vraket golf 3 på høggern ved hovemoen.

Dashbordet er nogenlunde intakt, men om du skal ha det må du regne meg og bruke et par timer på og rengjøre elg-innvoller. ;)

Og g3 dash i 2ér er ganske pent, har sett 1 i virkeligheten og det så utrolig bra ut bortsett fra at rattstammen ikke var helt perfekt

ælg i dæshen? jaja... går vel ann fordi tenker jeg!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider