Gjest //TCCW Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Hvis jeg får tak i komplett servo, er dette en sugen jobb å montere? Har en 240 GL 85mod som a-b bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 er litt jobb ja, men jeg synes det er verd det;) menne du må bare huske å dra på forstillingskontroll etterpå...;) jeg brukte ca 2 timer når jeg skulle bytte servo på en volvon, men jeg ble plaget med endeleddene, såe hvis alt går på skinner å man har alt verktøy osv klart tar det ikke mere enn ca 1 time sombrero :titties: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuftn Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Er faktisk veldig enkelt,men om eg ikke hugser feil så er det vell litt forskjell på noen av kryssene på ratt stammen??? Men mere enn en time tar det vell ikke nei! Siter Volvo 242 Peugeot 205 escortmk2 bilcross Ford Sierra Toyota landcruiser 33*12,5-15 GSG Team Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Er faktisk veldig enkelt,men om eg ikke hugser feil så er det vell litt forskjell på noen av kryssene på ratt stammen???Men mere enn en time tar det vell ikke nei! man må som regel løsne leddet nærmest torpedoveggen... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Du setter bilen på bokk, så løsner du ytre endeledd (heter det de?) på begge sider, så skrur du av de U klemmene som går over hele snekka, da er den egentlig løs, så må du løsne i ratt stamma.. Det var når du skulle ha den av.. Der er slike "styre-tapper" som skal stå en spes. plass, så du kan ikke bomme ;) Så setter du på igjen U klemmene og strammer bra nåk;) å så må du skru fast pumpa på blokka, med en festebrakett.. Ganske enkelt egentlig :) Mvh. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 bra forklart alpejohn.. ;) og bruker fag-uttrykk også ;) nice ..hehe :D du glemte bare å si at, "anlegget" må luftes. og at det er andre endeledd på servo. og andre endeledd for varebil. og at han må ha en forstilllingskontroll. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 bærekulene må byttes til servo-type. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 bærekulene må byttes til servo-type. man MÅ ikke.... :) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 man MÅ ikke.... :) nei, du må ikke ta luft i dekkene heller! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 nei, du må ikke ta luft i dekkene heller! med servo ledd vil den bli mere stabil... såe d er å anbefale, ja... men man får forstillinga 100 % allikevell Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 med servo ledd vil den bli mere stabil... såe d er å anbefale, ja... men man får forstillinga 100 % allikevell med luft i dekkene vil den bli mer stabil... såe d er å anbefale, ja... hehe.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 har servo jeg.... :D Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 man MÅ ikke.... :) Man MÅ vist man skal ha det godkjennt fikk jeg beskjed om på Volvo Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 hvem må godkjenne servo? det har vert ekstrautstyr siden tidlig 70-tall og biltilsynet hakke peiling på om bilen var org med servo eller ikke sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Nice folkens, takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.