AlpejoHn Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 bra forklart alpejohn.. ;) og bruker fag-uttrykk også ;) nice ..hehe :D du glemte bare å si at, "anlegget" må luftes. og at det er andre endeledd på servo. og andre endeledd for varebil. og at han må ha en forstilllingskontroll. Tenkte det at han kanskje hadde endeledd på den servoen han skulle ha på, så det nemte jeg ikke.. :) Og vist det er den type servo som står på 90 mod for eksempel, med en rund "topp" der ratt stamma kommer ned i, heter vel cam gear.. da blir indre endeledda ødelagt om du tar dem av.. For du må banke på dem for å slå ut en liten kul som buler inn i en kile spor.. Og når du da vrir dem av, da knekker dem.. Har skifta på min, og var litt vanskelig å lage den "kulen".. Vet ikke om det er veldig holdbart da :) Skifta hele snekka på vogna mi for en stund tilbake, den hadde vært ute for et krasj, så dem var litt skeive, og fikk merknad på dem på EU:D Håper skiftet går knirk fritt :) Kan hende det blir litt styr med alle ledda.. Men du finner nok ut av det :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Tenkte det at han kanskje hadde endeledd på den servoen han skulle ha på, så det nemte jeg ikke.. :) Og vist det er den type servo som står på 90 mod for eksempel, med en rund "topp" der ratt stamma kommer ned i, heter vel cam gear.. da blir indre endeledda ødelagt om du tar dem av.. For du må banke på dem for å slå ut en liten kul som buler inn i en kile spor.. Og når du da vrir dem av, da knekker dem.. Har skifta på min, og var litt vanskelig å lage den "kulen".. Vet ikke om det er veldig holdbart da :) Skifta hele snekka på vogna mi for en stund tilbake, den hadde vært ute for et krasj, så dem var litt skeive, og fikk merknad på dem på EU:D Håper skiftet går knirk fritt :) Kan hende det blir litt styr med alle ledda.. Men du finner nok ut av det :) Hmm ja, kan ikke si jeg gleder meg til dette. Er det mye forskjell på servoene mpt årstall? Har en 85 mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Hmm ja, kan ikke si jeg gleder meg til dette. Er det mye forskjell på servoene mpt årstall? Har en 85 mod. Vogna mi er jo 83 mod, og jeg har servo fra en 90 mod.. Tror alle servoer passer overens med de fleste modeller. Det skal jeg ikke si helt klart. Det er ikke så mye styr som det kan hørest ut som. Er eneste ledda som må stilles noe sann ca. slik du kan kjøre på forstillings kontroll :) Dem som heter cam gear, dem har de billigeste indre endeledda.. Jeg betalte vel 600 kr for begge på mekonomen.. Tror det blei nesten 900 kr for begge på den som heter ZF.. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Ja riktig, nei skal fikse dette. Volvo virker som greie biler å skru på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 kan hend at du må borre opp noen av hulla i festebranketten til pumpa.. for når jeg byttet til servo måtte jeg det... jeg hadde da servo ifra en 88mod og hadde en b21a motor.. hvis du ikke borrer opp får du bare festet to bolter;) menne tror slik feste brankett som har "ekstern" tank passer rett på bxxx motorer, for å få alle boltene til å "passe" på en bxx må man nok borre litt Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Jeg har aldri hatt problem med at braketten ikke passet da.. Men kan hende det er annet på B21 motorene da.. Volvo er en veldig veldig grei bil og skru på :) Men jeg må innrømme at jeg har vært borti ting som er bygd J**** idiotisk.. Og patenter som er helt elendige.. Men ingen er jo perfekt :) Lykke til :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Jeg har aldri hatt problem med at braketten ikke passet da.. Men kan hende det er annet på B21 motorene da..Volvo er en veldig veldig grei bil og skru på :) er nok noe med b21, ja doh branketten passet bra på min b23e menne har jeg ikke tilpasset den min tidligere b21 motor så har dn ikke passet :rolleyes: Volvo er en go bil å skru på... er ganske lett og billige deler til de også... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Er vel ikke noen som har en bra disel motor til meg vel ? :rolleyes: Må ha noe billigere nå når bensinen er så forbanna dyr kebabåndes Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 kan hend at du må borre opp noen av hulla i festebranketten til pumpa.. for når jeg byttet til servo måtte jeg det... jeg hadde da servo ifra en 88mod og hadde en b21a motor.. hvis du ikke borrer opp får du bare festet to bolter;) menne tror slik feste brankett som har "ekstern" tank passer rett på bxxx motorer, for å få alle boltene til å "passe" på en bxx må man nok borre litt Det har jeg aldri vært borti... har servo fra B21'n på B230A'n min nå. Braketten passet perfekt på den. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 hvem må godkjenne servo? det har vert ekstrautstyr siden tidlig 70-tall og biltilsynet hakke peiling på om bilen var org med servo eller ikke sombrero Ok litt dårlig forklart... Du bør jo ha en forstillingskontoll etter monteringen, og da er det en vinkel husker ikke vilken som ikke kan juster rett dersom ikke kulen er byttet.. Du må ikke til noe godkjennng etter på.. det har rett i.. :) Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Er vel ikke noen som har en bra disel motor til meg vel ? :rolleyes: Må ha noe billigere nå når bensinen er så forbanna dyr kebabåndes hva koster den der? her ligger blyfri 95 på 10.15,- å 98 som jeg kjører på, på 11.35,- angry angry angry angry anger2 anger2 :eek: sorry offtopic! Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 skal bytte motor i min bil np, en b230at, og tar alt fra en dele bil, en 245, og den har servo. og alt er komplett. så da skal d vel ikke være noe prob? BTW, går d og bytte dette uten og ha bilen på løfte bukk? går d bare med og løfte bilen i front? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 En kammerat har en 91-modell med servo-tanken oppå selve servo'n. Kom dette i 91? For på min som er 90-mod er tanken festet på dempertårnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 skal bytte motor i min bil np, en b230at, og tar alt fra en dele bil, en 245, og den har servo.og alt er komplett. så da skal d vel ikke være noe prob? BTW, går d og bytte dette uten og ha bilen på løfte bukk? går d bare med og løfte bilen i front? Behøver vel ikke å løfte den i fronten engang. Er jo mye lettere å komme til da. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg