Gå til innhold

Chromeringer til speedometer/turteller

Ranger emnet

Wheelman

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpt chromeringer til instrumentene (speedometer/turteller osv) ettersom det er chromerammer rundt det meste annet av knapper ol... Spørsmålet er da hvor mye som må gjøres for å få montert disse ringene... Må hele dashbordet demonteres, eller er det en enkel måte å ta bort glasset foran speedometeret på..?

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var noe jeg ikke orket å gjøre selv, men har du tid og tålmodighet, så er det nok av folk som har gjort dette med suksess. Selv satte jeg bort jobben til http://www.norskspeedometerservice.no/ i Oslo. De monterte ringer, hvite instrument-panel + farget nålene røde for prisen av et par timers jobb = perfekt resultat. Nå er det mye enklere å montere ringer enn å skifte alt (for da må en passe på at nålene ikke forskyver seg feks), så vil du forsøke selv, så har du her en DIY oppskrift:

I've done this install... you need to remove the whole cluster by unscrewing 2 torx screws at the top of the cluster then gently pull on the two tabs at the top untill it comes out. There are 3 connectors on the back. They release by prying the lever upwards then pulling out.

Then you need to remove the torx screws (six I think) holding the cluster together. Pry it apart gently and now you'll have 2 pieces, one with the guage faces one with the electronic display (odo, trip computer). The side with the guages are held together by 3 or 4 thumb screws that you twist by hand (you may need a needle nose to twist a little). Remove the guage faces from the rest of the pod.

The rings slide in from the back, and depending on the kit, you may need to carefully glue them onto the black plastic bezel.

It's a b*tch of an install (careful not to get glue on the clear plastic!!!) but it's well worth it when it's all done!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var noe jeg ikke orket å gjøre selv, men har du tid og tålmodighet, så er det nok av folk som har gjort dette med suksess. Selv satte jeg bort jobben til http://www.norskspeedometerservice.no/ i Oslo. De monterte ringer, hvite instrument-panel + farget nålene røde for prisen av et par timers jobb = perfekt resultat.

Hvor holder de til a..?

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...