Gå til innhold

Skal senke idag, hvor fort bør jeg ta hjulstillingen?

Ranger emnet

awt

Anbefalte innlegg

Som topic sier, jeg regner med det beste er å ta det med en gang, men hvis dette ikke går (timebestilling, vente på denne, ha tid til å levere bilen, etc.).

Senkingen jeg skal ha er 40mm, og bilen er en Nissan Primera om det har noe å si.

Hvor langt bør maks tid være? Helst i kilometer.

Hvor mye sliter det egentlig på hjul/drivverk i mellomtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter vel uansett bare på hjul, jeg for min del har ikke gjort det enda, kjørt i 2 mnd.. men den sporer ikke akuratt noe da, så sliter nok ikke stort :)

merket det litt på hvor jævlig bilen blir etterpå og..

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bilen vil sige en cm eller to de påfølgende dagene etter senking, kan det være lurt å vente en liten uke før hjulstillingskontrollen.

Å vente for lenge er ikke å anbefale, for hvis det først begynner å slite dekkene skjevt, så vil det ofte fortsette å slite dekkene skjevt selv etter justeringen.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bilen vil sige en cm eller to de påfølgende dagene etter senking, kan det være lurt å vente en liten uke før hjulstillingskontrollen.

Å vente for lenge er ikke å anbefale, for hvis det først begynner å slite dekkene skjevt, så vil det ofte fortsette å slite dekkene skjevt selv etter justeringen.

Takk for tipset. :) Hadde tenkt å ta nesten med en gang jeg, hvor lenge vil "for lenge" si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigste er å få justert spissinga.. Litt feil camber trenger ikke nødvendigvis slite så mye dekk, men feil spissing spiser dekk!! Men det er greit å få tatt 4-hjuls kontroll for å få alt i orden.. Det er det beste..

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må be de som utfører kontrollen om å justere etter hvordan bilen er nå... når den er senka.. ikke etter boka.

Broderens bil ble justert på verksted i fjor vår ca 3 uker etter senking.

Ikke noe igjen på de dekka i år

Jeg justerte selv på garasjegolvet, samme bil, samme dekk, MYE lengre kjørelengde.... kan bruke dekka 2 sessonger til jeg :-)

85 Passat 32B GT Syncro - Godkjent ombygget fra 1.8 CL

63 VW T1, 65 VW T1, 70 VW 1600TL (1915 motor og Megasquirt n Spark)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må be de som utfører kontrollen om å justere etter hvordan bilen er nå... når den er senka.. ikke etter boka.

Er det noen annen måte å gjøre det på da?? Når de utfører kontrollen så blir jo alle hjulvinkler målt. Ikke noe vits i å justere etter "boka" om resultatet ikke ligger innenfor det som er lov..

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må også få godkjent senkesettet i vognkortet hos biltilsynet. Politiet er lite glad i senka biler som ikke har godkjent senkesettet i vognkortet. Bare du har godkjennigspapirer på settet skal dette gå fint! lykke til!

1997 Audi A3 1,6

1986 Audi 200 Turbo Quattro-x-

1989 Ford sierra Dohc-x-

1988 Nissan Sunny 1,3-x-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen annen måte å gjøre det på da?? Når de utfører kontrollen så blir jo alle hjulvinkler målt. Ikke noe vits i å justere etter "boka" om resultatet ikke ligger innenfor det som er lov..

Var en kammerat som jobber på et verksted som sa dette... Ikke vet jeg hvordan de justerer "i maskin - har aldrig sett dette"

Men når en ser på resultatet så kan det stemme...

Spissing er antagelig OK i original høyde på broderens bil.. men når den er senket "blir styrestag lengre" - da de er festet forran fjærbein vil spissing bli feil - den skrever og sliter dekk på innsiden

85 Passat 32B GT Syncro - Godkjent ombygget fra 1.8 CL

63 VW T1, 65 VW T1, 70 VW 1600TL (1915 motor og Megasquirt n Spark)

Lenke til kommentar
Del på andre sider