Gå til innhold

Forslag til billig anlegg til båt.

Ranger emnet

SpookyFish

Anbefalte innlegg

Fant nettopp ut at jeg trenger litt lyd i båten til sommeren.

Planen nå er først 2 stk 6x9, så får jeg se hva økonomien strekker til.

Så er spørsmålet;

Jeg vurderer denne spilleren: Boss CD-3125R 995,-

Og et av disse høyttalerparene:

Lightning Audio B1.69.3 599,-

Boss RIP-6904 695,-

GAS Alpha 6924 499,-

Poenget er å gjøre det billigst mulig, siden høyttalerne skal være ved sjøen hele sommeren, noe som ikke alltid er så heldig. Men ønsker likevel lyd som ikke er helt søppel.

Kom gjerne med andre forslag også, jeg er nybegynner med dette og har ikke for mye peiling :)

Ja-a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nettopp ut at jeg trenger litt lyd i båten til sommeren.

Planen nå er først 2 stk 6x9, så får jeg se hva økonomien strekker til.

Så er spørsmålet;

Jeg vurderer denne spilleren: Boss CD-3125R 995,-

Og et av disse høyttalerparene:

Lightning Audio B1.69.3 599,-

Boss RIP-6904 695,-

GAS Alpha 6924 499,-

Poenget er å gjøre det billigst mulig, siden høyttalerne skal være ved sjøen hele sommeren, noe som ikke alltid er så heldig. Men ønsker likevel lyd som ikke er helt søppel.

Kom gjerne med andre forslag også, jeg er nybegynner med dette og har ikke for mye peiling :)

Hei,

Da kan du jo vurdere å bruke produkter som er laget for bruk i båt, dette vil du spare på i det lange løp da bilstereo er svært uegnet å bruke i fritidsbåt, pga rust og irring. Bare tenk deg hvordan grillene på en bilhøytaler vil se ut når den begynner å ruste:) Våre marine produkter er laget for å tåle salt sjøluft i mange år. Alle høytalerne er støpt i UV bestandig ABS plast og alle kretskort er belagt så de ikke irrer eller ruster og alle andre deler som kan ruste er laget i rustfritt stål.

Vi leverer Norges mest komplette sortiment av stereo til maritimt bruk.

Fusion 6x9" Marine høytaler

FSM-692_Speaker_Angle.jpg

For å få mest mulig lyd i en liten båt for en billig penge så vil jeg anbefale deg disse. Disse kassene er dempet inni og har et meget godt delefilter i forhold til pris og bruksområde. De er også lettere å fjerne igjen hvis du skal selge båten.

FSM_B2.jpg

Det kommer selvfølgelig ann på hva type båt dette skal sitte i, men mindre joller, skjærgårdsjeeper osv så anbefaler jeg marine produkter, er det derimot en større daycruiser el.l så kan du bruke bilstereo med noe mer vellykket resultat.

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nidaroo

jeg selv har en boss spiller i båten og er veldig fornøyd med den. Vis jeg hadde våre deg så ville jeg valgt Boss høytallerene, for jeg har en kompis som har sånne høytallere og dem spiller utrolig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, vurderer dette.

Men høyttalerne skal bare brukes en sommer i båten. Skal ikke vanlige bilhøyttalere kunne holde såpass lenge?

Kan hende høytaleren holder, men den vil garantert begynne å ruste og se ganske stygg ut etter kort tid. Kjøper du derimot skikkelig marine produkter så kan du jo selge de her på forumet når du er ferdig med dem. Det finnes ikke slike produkter å oppdrive brukt, så det blir nok ikke noe vanskelig å bli kvitt dem igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det fint å bruke en bil cd-spiller i en båt ?

I båten til min onkel så står det nå en bil cd-spiller av eldre type og den hakker som bare det. Tenkte da på den Boss spilleren som har blitt linka til tidligere i denne tråden, evt. modellen som kan spille mp3...

Edit:

Ser også at du har en spiller som er beregnet til bruk i båt Earthquake men den blir nok litt for dyr, tenke mer på denne spilleren ifra Bilradiospesialisten.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det fint å bruke en bil cd-spiller i en båt ?

I båten til min onkel så står det nå en bil cd-spiller av eldre type og den hakker som bare det. Tenkte da på den Boss spilleren som har blitt linka til tidligere i denne tråden, evt. modellen som kan spille mp3...

Jeg kan ikke uttale meg om Boss, har ikke no kjennskap til disse produktene, men alle Fusion sine spillere, både marine og bil, har 40 sekunders minne og antishock. Disse spillerne er også belagt inni så de ikke skal ta skade av sjøluften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nidaroo

Boss spilleren takler mye før den begynner å hakke..eg har 2 6x9" i ein åpen jolle, og der begynner det å bli litt rust i høytallerene, så viss du skal ha bilstereo i båten din berre eit år så ville eg ha kjøpt et billi bilstereo. for båtstereo er dobbelt så dyrt,men holder lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nidaroo; Hvor lenge har du hatt elementene i båten før de begynte å ruste?

NoLimit; Her har du bilde. Ikke så veldig pen, men veldgi billig :)

Seter var ute for øyeblikket, men kommer på.

Btmindre.jpg

Tøft.

Stor motor har du på den der da? Artig med båt!

Gleder meg bare til sjøsetting nå :D

hondamyonnykalesje.jpg

(hadde ingen bilder av båten alene... får ta noen da den er sjøsatt...)

Skulle hatt ny cd spiller i båten også.. den tar cd`n men displayet er helt svart og cd vil ikke "surre"... spørs om det er spillern som er død...

Lenke til kommentar
Del på andre sider