Deprimera Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Min toppakning er gåen som jeg har nevnt i en annen post. Hva er "standard" pris for skifting av toppakning? Og hva er "standard" pris på toppakning. Bruker gåsøyne siden det sikkert varierier en god del fra verksted og bil. Siter Ride or die. or just die riding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deprimera Skrevet Mai 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 "æhh, nei. Bare svare på andre sine innlegg" Siter Ride or die. or just die riding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 toppakning koster vel en tusenlapp? om du skal gjøre dette på verksted, kan det fort bli en dyr affære. har du ikke en kompis eller bekjennt som kan gjøre det da? :) jobb, så, ere ca. 1000 kr timen på merkeverksted, og hmm....10-15 timer regner dem vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eonVR6 Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 javiss..hørte me nissan å di skulle ha 6000 i arbeidspenger og 1500 for pakningen Siter X`er: Din mor og en del Vr6`er Har og vil aldri ha noe annet en Tysker bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 javiss..hørte me nissan å di skulle ha 6000 i arbeidspenger og 1500 for pakningen det synes jeg ikke er gal pris,er planing av topp inkludert i prisen da? Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 javiss..hørte me nissan å di skulle ha 6000 i arbeidspenger og 1500 for pakningen Hvis du vil ta det lovlig så virka ikke det så ille pris, svart så er det vel ca 3000,- pluss deler, avhengig av hvor mye jobb det er. Hvor er det dette bør skje? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Min toppakning er gåen som jeg har nevnt i en annen post. Hva er "standard" pris for skifting av toppakning? Og hva er "standard" pris på toppakning. Bruker gåsøyne siden det sikkert varierier en god del fra verksted og bil. Da den røyk på patrolen min, skulle nissan ha ca. 11 000 for alt sammen. Jeg fikk litt hjelp av en bekjent som kan sånt bedre enn jeg gjør. Vi skrudde to kvelder. Jeg betalte ca. 1000,- for toppakningen, og 2000,- til han som hjalp til. Han skulle egentlig ha mindre, men jeg syntes jeg fikk være grei, for han sto på ganske mye, og siden gåen toppakning ble konstatert på tirsdag, og bilen skulle til bergen til ny eier på fredag, så måtte jo ting gå fort. Verdt å sette pris på at folk slepper alt de har i henda for å hjelpe til :-) Det endte i hvertfall på ca. 3000. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 deler: olje. filter. frostveske. pakninger. planing av topp?? ca 2500.- hvis man får god pris. jobb. minst 2500.- nå snakker jeg svart. ;) jobb på verksted ca 8-10 lapper hvis det er med planing Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shaky Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Pug verksted skulle ha 6000,- for å bytte topp pakkninga på bilen til ei vennine, ho har en 106 95 mod. Siter 02 Caravelle tdi 84 Golf GTI (i deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigamekkar Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Pug verksted skulle ha 6000,- for å bytte topp pakkninga på bilen til ei vennine, ho har en 106 95 mod. er det altså mye stress å skifte en simpel topp pakning, ikke att jeg har så forferdelig mye peiling på bilmotorer, men det burde jo være en enkel jobb eller??? Kan noen forklare hva som må gjøres Siter Det finnes to typer mennesker: De som har Opel Og de som vil ha Opel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Du må ha: Topp pakning: 800,- hos Mekonomen (Solide pakninger.) Olje: 150,- hos FK Butikken Oljefilter: 150,- hos Shell Strekkbolter: 400,- hos Mekonomen Evnt.: Planing av topp: 700,- hos noen som har utstyr. Totalt: 2200,- Så kjøper du Haynes boka på BilXtra og gjør jobben selv. :) Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 er grei skuring...man ser hva som må bli skrudd på for å si det sånn. kanskje greit å ha med seg en første gangen. og få tak i datablad hos merkeforhandler. -tiltrekningsmomentene som står i haynes bøkene er ikke alltid helt gode har jeg erfart Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 er grei skuring...man ser hva som må bli skrudd på for å si det sånn. kanskje greit å ha med seg en første gangen. og få tak i datablad hos merkeforhandler. -tiltrekningsmomentene som står i haynes bøkene er ikke alltid helt gode har jeg erfart tiltrekningsmoment og bolt rekkefølge står som oftes i ett vedlegg med topp pakningen. Husk at rekkefølgen er svært viktig. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Jeg får skifta toppakning, endeledd, bremserør og potte for kun 1300,- hos en godkjent mekker :) betaler delene selv da, men er greit å kjenne godkjente mekanikere som kan gjøre jobben for deg. Snakk med folk å hør litt rundt, så kommer du nok i kontakt med mekkere som gjør jobben kjempebillig for deg :) Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot4sale Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Skifta toppakning på en Ford Fiesta 1,1 på 55 minutter.. så.. går ant å gjøre det fort .. brukte muttertrekker og momentstav med 110NM til å stramme toppboltene :titties: hehehehe .. poenget var at jeg skulle til bergen fra oslo og hadde det travelt, men så kokte den etter få muinutter.. var bare å kjøpe pakning på tema (140,-) og sette i gang .. hehe .. 1,5 time etter oppkok var bilen kjørbar igjen og holdt til Bergen der den ble levert på skroten :D ho ho .. men over til spørsmålet: Greit nok å skifte toppakning hjemme, men det er ikke alle som har alt verktøyet som er nødvendig. desuten så lønnes det å plane toppen, og eventuelt kontrollere om den er sprukket (trykktest).. Dette koster ikke så mye, så det må bare gjøres. kjøp aldri bare toppakningen, men kjøp heller et slipesett (toppakningssett).. jeg fikser sånne jobber billig i Bærum .. hehehe ehhh.. monica santa reagerte på dette 1 Siter 1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel (160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS).. 17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.