Gå til innhold

Kald Katode

__verox__

Anbefalte innlegg

detta funker som faen! kjøp katode og basic kit, litt kløpping og om kobling må til i.o.m. at du mest sansynlivis ikke har 4-pin kontakt i bilen din =P klipp vekk kontakten å koble den røde på + og den svarte på -, enkelt! for maks effekt slå til med en soundcontroll enhet dingseboms, jeg har d på pc'n å skal koble til samma graiene i bagasjerommet mitt så d blir litt lys der =D gudd løkk!

Nissan Sunny GTI 16v

NCCN.no(Nissan Car Club Norway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble nok ikke det nei! har allerede en sånn i bilen! den styrer to lys fram i gulvet! tanken var å koble to katoder til på samme krets så jeg fikk brukt den soundkontrollern!

Så kjøpte jeg også et sånt "Metero-LED"kit som jeg skla ha bak i bagasje rommet! det kobler jeg rett på en leding som går til lyset som skal lyse opp rommet! den trenger jeg jo ikke så! :p

Ledninger blir det altid nokk av, bare å ta til lodde-pistolen det! :p

Ford Mondeo GLX 2.0i

94-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp på PCStyling.no! Der får du et dobbelt sett for 89 kr inkl inverter og bryter. De er også billigere på soundkontroll. Sparere ca 50%! :D

Men sorry Spiffi, rød er ikke 12v. 12v er GUL (rød er 5v) Har montert dette på både bil og MC.

Altså koble gul via en sikring på 12v, den nærmeste sorte på -. De andre kan du bare avisolere og glemme. Funker fint med soundcontrol, styrer 4 lys.

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har katodene kommet! men ikke F**n om jeg fikk det til! koblet å hytt å pine, men får ikke lys i noen av rørene!

Lurer på om noen kunne tegnet opp et koblings kart, eller noe i den duren!

Er sikker bare jeg som er treig, men hadde vært greit med hjelp!!

EN ting til å! den røde, å gule er vell til samme formål, er bare delt av en bryter?

Ford Mondeo GLX 2.0i

94-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 lysene kobles til inverteren, fra iverteren går det kabel frem til en PC kontakt. Der klipper du av den gule og kobler på +, den nærmeste sorte til -. De andre 2 glemmer du. Husk å slå på bryteren! Funker det ikke da så er lysene defekte. Dette skal være enkelt.

Har du vært så uheldig å kjøpe hos Microplex, trenger du denne i tillegg. Andre plasser får du dette med.

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikke noe liv i dem nei! å er nesten 100% sikker på att jeg har koblet rett! men fikk litt liv i et sånt "Meteor-led" rør, men der er det 12 leds, å bare 4 av dem lyste! så vet ikke hva Microplex har sent meg jeg nei, men er ikke helt bra for å si det slik!

Har koblet om inverter ja!

Ford Mondeo GLX 2.0i

94-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da vet ikke jeg. Har aldri opplevd at noen av de jeg har montert ikke har funka.

Jeg holder akkurat på å monterer 2 av disse inn i grillen foran (2sk blå). Har allerede testa begge med kablel direkte på + & - og funker som bare det.

Kan ikke være problemer med jordinga di da? Greit nok at du får nok strøm, men du skal også ha bra jording. Har du testa med en kabel direkte fra + og - fra batteriet?

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider