Gå til innhold

Kald Katode

__verox__

Anbefalte innlegg

Ja, da er det nok det. Ville sendt de tilbake og sagt at de ikke virker. ..men garantien er muligens borte siden du har klipt i ledningene.. de er jo beregnet på PC.. Har ikke prøvd produktene på Microplex, virker som folk bare handler der fordi de ikke vet at andre butikker/webshopper har det. PCStyling har gjort en liten pris sammeligning ser jeg: Her :)

Tips: Test de på en PC, da finner du ihverfall ut om det er noe galt med de. Kobles rett på ledig molex kontakt på strømforsyningen.

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei, bra du har kjøpt på mircoplex, de selger nemlig sunbeam sine katoder som i en eller annen test (jeg ikke fant igjen) beviste at dems katoder hadde best effekt og ga mest lys! :)

Håper du får det til, virka litt rart, kanskje du har fått en defekt inverter..

Husk også å hold øye med katodene den første tiden hvis du har presset de på plass et sted eller det er skarpe brett på ledningen akkurat der den går inn i akryl røret, min katode begynte å brenne der, glad jeg var tilstede =)

Har hørt mange "skrekkhistorier" om katoder som har smeltet og begynt å brenne osv. Men det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge deler, men ser ikke forskjell på sunbeam og sharkoon/revoltek/coolermate sine. Mistenker at de er lagd på samme fabrikk. Sjekk forumet på overklokking.no under case mods, der diskuterer de dette ofte. Ser derfor ingen grunn til å betale dobbel pris for Microplex sine.

..og jeg har ennå til gode å svi av en inverter eller ødegge et lys. Man må bare behande det som PC deler og ikke bil deler.. :)

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går på 750V, derfor må du kjøpe inverter pakken som transformerer opp 12V til 750V.

Du bør helst ikke kjøpe katoder, maken til møkkaprodukt. Invertere som smelter / tar fyr, plastrør rundt katoden smelter og katoden faller ut av røret og knekker.

Skal du absolutt ha harrybelysning, gå for neon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider