Gå til innhold

V8 fra van bedre motor enn V8 fra personbil?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg jakter fortsatt på motor til rodden.

Som sikkert endel har fått med seg, ønsker jeg å bruke en '87-96 modell Chevrolet smallblock. Utifra priser hos amerikanske huggere virker det som om prisene på motorer hentet fra pick-up/van/SUV's er litt høyere priset enn de som er hentet fra personbiler.

 

Er Chevrolet 5,7L motor fra en pick-up/van/SUV "bedre" enn tilsvarende motor fra en personbil?

 

Tenker på motorer fra '87 til '96 hvor 4-boltet blokk er omtrent ikke-eksisterende ettersom jeg har skjønt.

 

Er det andre ting som skiller de?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det levert personbiler etter 87 med 350 bortsett fra Camaro, TransAm og Corvette a?

Tror de fant plass i pickup’er, Van’er og SUV’er. Tror sjansen for å finne en

4-bolta er størst blandt PickUp’er, spesiellt HD utgavene og gjerne GMC’er.

De som er 4-bolta fra 87+ er iallefall fra ”arbeidsjerna”, ble iallefall ikke levert i Camaro, TransAm og Corvette.

 

Eneste grunnen jeg kan se til at de skal være dyrere må være at de er nyere...

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caprice ble levert med 350 i denne perioden.

Buick Roadmaster hadde også 350 fra Chevrolet på begynnelsn på 90 tallet.

 

Spørs om jeg får gå etter en Pick-up eller van motor. Da er sikkerst sjansen minst for at en eller annen sløving sender en 305 også.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caprice ble levert med 350 i denne perioden.

Buick Roadmaster hadde også 350 fra Chevrolet på begynnelsn på 90 tallet.

 

 

Ja............hjernen er ikke som før :)

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caprice ble levert med 350 i denne perioden.

Buick Roadmaster hadde også 350 fra Chevrolet på begynnelsn på 90 tallet.

 

Spørs om jeg får gå etter en Pick-up eller van motor. Da er sikkerst sjansen minst for at en eller annen sløving sender en 305 også.

Har det ikke noe med at motorer før 87 ikke er helt klare for rollercam meen etter 87 kan man sette rollercam ret inn og i enkelte motorer er ferdige med roller, er ikke sikker bare mener jeg har hørt noe sånt en gang. :rolleyes:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikker flere forskjeller på de motorene. Når man kikker litt i tilbehørskataloger så skilles det nesten alltid på før og etter 86 på nesten alt av deler.

 

Har hørt noe i samme duren som deg mht rollercam.

 

I tillegg passer T56 mauell 6-trinns kasse rett på 86 og nyere motorer m/standard svinghjul.

Motorer før 86 må ha et spesial-laget svinghjul= $$$

 

86 og nyere har også hel istedefor delt pakning et eller annet sted i bakkant av utgående aksel tror jeg det var. (Nå avslørte jeg grundig min manglende motorkunnskap, tenker jeg...hehe)

 

Sist men ikke minst er motorer fra etter 1986 nyere enn de fra før 1986....

Et tåpelig argument vil sikker noen si, men jeg mener det er en fordel. Nyere brukt motor betyr sannsynligvis mindre ihjelskrudd enn en eldre. Den yter ofte mer i originalutførelse, som jeg har tenkt å bruke den i første omgang. Den er heller ikke vanskeligere å skru på enn de eldre, ettersom jeg har hørt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info.

Siden jeg uansett må betale 1500kr i båtfrakt fra USA for forstilling til rodden, tenkte jeg å hive med en grei motor på samme sendingen.

Forstillinga veier bare 40-50 kg og sålenge totalevekten ikke går over 500kg vil ikke fraktprisen øke.

 

Men for all del. 1500kr fra eller til er jo småpenger i forhold til om man blir på-lurt en skrap-motor istedefor den man faktisk bestilte.

 

På den annen side igjen, så er vel både nordmenn og svensker hverken bedre eller værre enn amerikanere.

 

Et svært og profesjonelt huggeri gidder forhåpentligvis ikke å ta seg det ekstra arbeidet det faktiskt vil være å svindle en kunde ved å sende et annet delenummer (motor) enn det som faktisk er bestilt.

 

Men vi får se. Først må jeg få noen kroner inn på VISA kontoen. Den forstillinga er ikke akkurat gratis...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår