Gå til innhold

Felger!

Ranger emnet

oddi

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvis du skal polere felgene blanke (som jo er knallstilig) er det kun hardt arbeid som duger: drill m/ sterk motor (eller smergelmaskin, hvis du gidder å stå og holde felgene), "tøyskive", polerskive og 2 forskjellige slipepasta. Regn med litt senebetennelse i armer og håndledd pga ensidig arbeidsstilling, men hva gjør ikke vi gutta for skjønnheten?

Hadde en Yamaha V-max for noen år siden som etterhvert ble meget blank på stor sett all synlig aluminium...

Lykke til med bilen!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Hvis du skal polere felgene blanke (som jo er knallstilig) er det kun hardt arbeid som duger: drill m/ sterk motor (eller smergelmaskin, hvis du gidder å stå og holde felgene), "tøyskive", polerskive og 2 forskjellige slipepasta. Regn med litt senebetennelse i armer og håndledd pga ensidig arbeidsstilling, men hva gjør ikke vi gutta for skjønnheten?

Hadde en Yamaha V-max for noen år siden som etterhvert ble meget blank på stor sett all synlig aluminium...

Lykke til med bilen!

Takktakk:)

Jeg har nå overlatt "grovslipinga" til lillebroren min, så skal jeg pusse og herje for å få de blankest mulig etterhvert:) Drill og slikt kan jeg ikke bruke, fordi den ikke kommer nedi kanten og oppimellom alle de "rare"stedene, like greit å bruke sandpapir all over. Har forøvrig ikke merka noe til senebetennelser og slikt, men den ene tommelen har fått veldig mye mindre negl enn den burde hatt.:rolleyes:

At felgene forøvrig blir bra på bilen, VET jeg, Saab er den eneste bilen jeg vet om som virkelig KLER 3-spoke, og ihvertfall originalfelgene:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

dette blir jævlig bra dette oddi:) :) stå på!.. må lakke felgene mine jeg og, de er hvite, men skal vente til sommeren..

Takktakk, regner med at det blir bra ja, var forresten i sverige og henta resten av stylinga i dag.. Første kommentaren til Fedret mitt var: "stilig, kan bilen fly nå da?" Ond type ass!! Vi fikk også med oss 24 kasser Carlsberg boksøl fra strømstad-ferjene, + et ukjent antall liter sprit og vin.. ble GANSKE tungt for Mercedesen vi kjørte, var 5 i bilen i tillegg liksom:) Bilder kommer hvis noen er interessert:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oddi

Takktakk, regner med at det blir bra ja, var forresten i sverige og henta resten av stylinga i dag.. Første kommentaren til Fedret mitt var: "stilig, kan bilen fly nå da?" Ond type ass!! Vi fikk også med oss 24 kasser Carlsberg boksøl fra strømstad-ferjene, + et ukjent antall liter sprit og vin.. ble GANSKE tungt for Mercedesen vi kjørte, var 5 i bilen i tillegg liksom:) Bilder kommer hvis noen er interessert:)

mvh oddi

Haha. Kompis av meg var å kjøpte 4 kasser øl og diverse i en Citroen 2cv! Haha. Du skulle sett den 2cv'n :)

Bilde av den her, uten øl'a i da.

post-481-13804850953463_thumb.jpg

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oddi

Takktakk:)

Jeg har nå overlatt "grovslipinga" til lillebroren min, så skal jeg pusse og herje for å få de blankest mulig etterhvert:) Drill og slikt kan jeg ikke bruke, fordi den ikke kommer nedi kanten og oppimellom alle de "rare"stedene, like greit å bruke sandpapir all over. Har forøvrig ikke merka noe til senebetennelser og slikt, men den ene tommelen har fått veldig mye mindre negl enn den burde hatt.:rolleyes:

At felgene forøvrig blir bra på bilen, VET jeg, Saab er den eneste bilen jeg vet om som virkelig KLER 3-spoke, og ihvertfall originalfelgene:)

mvh oddi

Bare vent til du skal begynne med finsliping og polering! Det er DER jobben ligger. Regn med ihverfall 3 omganger med stadig finere papir før du kan tenke på å polere. Og IKKE bruk Biltemas våtslipepapir. Det er elendig.

Hvis det ikke går med drill over alt, prøv med en liten Dremel. Den får du også mye polerings-utstyr til.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst. 3 spoke felger som er å kjøpe til "sports biler" er STYGGE som faen. det er noen av det alle pakistanerne en god kjørte med på sine acroder og prelude osv osv. MEN!..

De originale 3 spoke felgene til saab.... aaah... DEM er stygge dem... det er så grenseløst jævli se på!

jeg ville heller foretrukket 5 spoke Compomotive felger:)-... HVITE!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det mulig å få lakkert felger? At det bilir et bra resultat og at det ikke koster hue å ræva?.... Noen som har noen tips?

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom oddi liker felgene, er det da ikke nødvendlig å disse dem!?

Mange ting jeg synest er "mindre pent", men jeg gnur det ikke i ansiktet på dem som liker det?

Det blir som å si "Du har jammen dårlig smak"!?

Smaken er som baken ..

Kjør på oddi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som disser verken oddi eller felgene hans. Vi disser det generelle designet... Du skal ha guts for å vise deg på gata med slike felger...

assman

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider