Gå til innhold

Motore selges

Ranger emnet


TMB

Anbefalte innlegg

Volvo B23 og Ford 2,3 V6 selges billig ved hurtig avgjørelse. Volvo motoren går bra, har gått 200 000 eller noe sånt...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem av B23 motorene?

E, A, K ?

Effekt? modifikasjoner?

olje \ vann forbruk?

 

 

B23A mins jeg å huske. brukte ikke olje, men hadde noen km på teller'n.

har også en B23A (T) med neddreide stempler, (noe dårlig jobb, men) hvis du trenger motorer...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23A mins jeg å huske.

har også en B23A (T) med neddreide stempler, (noe dårlig jobb, men) hvis du trenger motorer...

 

 

mer info om denne 23at motoren?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mer info om denne 23at motoren?

 

Er ikke en AT, men en A med avdreide stempler. Nye stempelringer på 2 stempler, ny topppakning, men må gå over... . Bygget for å drepes i en volvo herjebil. men fikk tak i en B21AT motor, så vi brukte den en stud. B23 turbo prosjektert vårt ble lagt på is da volvo'n ble solgt for 2000kr pga plassmangel. Motoren står under tak på pall. Turboen som vi hadde tenkt å bruke, er nokså slitt. (kom fra en 5 eller 6 liters rekke 6 volvo lastebil motor.) Vet ikke hva den er verdt. Urbukelig uten overladning, men gikk jo som en B21 uten turboen på fri eksos.

Vi dreide av 1mm av stempelene, kompresjonen ble aldri testet. Har egentlig ikke verdt å mye. Vurtet å sette saab 900 turbo på den seinere, men har ikek gjort noe med den på over ett år.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så den er klar tilå puttes i bil? hvilken topp er brukt?

 

Det er standar B23A topp. Har også en 531 topp eller hva det heter liggende (kim sin), men den er sprekt, og skulle ha vært sveisa.

Nei, ville ikke pælma den i en bil uten å gå over den. Er litt dritt å stå der med skjegget i postkassa, når motoren ikke vil gå. Er ikke gjort såpass seriøst at den er verdt så mye. (prisen på en B23 er jeg ikke helt sikker på, men bilcross gutta spiser jo slike til frokost, så etterspørselen er jo der) Tror fordeleren må byttes, da den sitter fast. Tenninga stemte sånn OK, men det er liksom ikke noe å justere på. Desuten har jeg ikke fått prata med kammeraten min om vi skal selge den ennå. Jeg vil rydde, mens han vil lagre alt mulig. Har du en 1,9/2,0/2,2 CIH (opel motor) eller noe sånt, så kan vi jo bytte likt... (gjerne 1,9s, da den er best :rolleyes: ) Er Opel det går i hjemme se.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår