Gå til innhold

V8 og manuel girkasse

Ranger emnet


docsist

Anbefalte innlegg

Jeg vet at en i Sverige ikke fikk Volvoen sin med V8 godkjent med manuell og da han byttet til automat så fikk han skiltene med en gang! Men manuell girkasse, iallefall T5r, veier mindre enn en automat, for eksempel th700, så det bør jo være best å ha noe som ikke veier for mye i front!

Men vi lever i norge hvor ting ikke skal være så veldig lett til tider! :(

 

Jeg bytter iallefall ikke ut min T5r! Kanskje mot Den nye Viper kassa med 6 trinns manuell! ;)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merke/Type av motor/gir, etc. skal i teorien ikke ha noe å si.

Det eneste de skal bry seg om, er vekt og effekt. (i teorien).

 

mao. skal du kunne få godkjent f-1 motor, om du bare har papirer på at den er på 220hk og 280nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvi du får tak i til den prisen skal du ha flaks, Ga 30 for motor og gear, kom da rett fra USA, her hjemme har jeg ikke sett noe sånt til salgs, den nærmeste var en i Sverige som skulle selge ei for 25 SEK for ei stund siden.

 

Husk dette er ei GROM kasse, sitter tilsvarende i Viper, SRT10, Vantage, Corvette, Firehauk ++++ meange andre grombiler med manuelt gear.

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvi du får tak i til den prisen skal du ha flaks, Ga 30 for motor og gear, kom da rett fra USA, her hjemme har jeg ikke sett noe sånt til salgs, den nærmeste var en i Sverige som skulle selge ei for 25 SEK for ei stund siden.

 

Husk dette er ei GROM kasse, sitter tilsvarende i Viper, SRT10, Vantage, Corvette, Firehauk ++++ meange andre grombiler med manuelt gear.

jeg vet godt hvilken kasse det er, men viper har bedre synkroer!

De koster nye ca. 30.000kr.. (for girkassen).

så er det jo clutch, svinghjul, etc. etc. samt for å få den til å passe i 240, må man jo forlenge den tunnellen som girvelgeren kommer opp av, samt bredde den litt vel?

 

man må også mekke på girtraversen og senke den litt?

t5 kassen er mye enklere å få i 240, men 6-tr 240 er jo tøffest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet godt hvilken kasse det er, men viper har bedre synkroer!

De koster nye ca. 30.000kr.. (for girkassen).

så er det jo clutch, svinghjul, etc. etc. samt for å få den til å passe i 240, må man jo forlenge den tunnellen som girvelgeren kommer opp av, samt bredde den litt vel?

 

 

man må også mekke på girtraversen og senke den litt?

t5 kassen er mye enklere å få i 240, men 6-tr 240 er jo tøffest!

 

 

Stemmer det, må klippe og lime litt og justere med slegge så går det fint :rolleyes:

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår