Gå til innhold

Hjemmelaget turbokit til golfen ?

Ranger emnet


Mandel

Anbefalte innlegg

Mange hester regner man med å få til på dette da? Tåler girkassa dette? Mange bar lader vi?

 

Hm... :rolleyes:

 

Tror kanskje en kan lure ut 150hk/200nm før girkasse ryker, men jeg ville uansett tatt en liten titt på kassa først, muligens overhalt den, byttet klutsj..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje en kan lure ut 150hk/200nm før girkasse ryker, men jeg ville uansett tatt en liten titt på kassa først, muligens overhalt den, byttet klutsj..

 

Mye lader man da?

 

Når det gjelder G60'en er jo det er kurant motorbytte da, men hørt fra forskjellige folk at det er lissom "til Golf 2 den skal sitte i, ikke Golf 3"..men men..

 

Si at motor, ledningsnett og gearkasse til 10 lapper? Mye vil det koste å bytte bremser rundt om da? Og en "snurrings" istedenfor G-lader? 20 lapper til sammen sikkert..? Eller...?

 

"...hvor er Polo Classic, eller G60Turbo når man trenger dem?!" :rolleyes: :)

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye lader man da?

 

Når det gjelder G60'en er jo det er kurant motorbytte da, men hørt fra forskjellige folk at det er lissom "til Golf 2 den skal sitte i, ikke Golf 3"..men men..

 

Si at motor, ledningsnett og gearkasse til 10 lapper? Mye vil det koste å bytte bremser rundt om da? Og en "snurrings" istedenfor G-lader? 20 lapper til sammen sikkert..? Eller...?

 

"...hvor er Polo Classic, eller G60Turbo når man trenger dem?!" :rolleyes: :)

 

Hvor mye du lader vet jeg ikke, kanskje 0,3-0,4 på org. innmat..

Det mest kurante byttet vil jo være G60, VW`s firere går jo mer og mindre om hverandre, sammenlignet med Vr6, som i tillegg veier ivertfall 60-70kg mer..

Hvor motoren egentlig skal sitte er da uinteresant, fortell det til 2`er gutta som vil ha Vr6 motor.. Bremser kan du vel hente fra en G60, altså Golf, Passat og Corrado. Da slipper du å bytte boltsirkel, men kan vel bare glemme 13" vinterfelger:D Men, dette med bremser er vel mye opp til hva Biltilsynet mener/krever, så kanskje må en bytte til Vr6 bremser, altså 5*100..

 

For 20000 er du godt på vei, kommer da an på hvilke bremser du kan bruke.. Finnes som sagt flere G60 bremser enn Vr6 bremser.. Mye fint som kan skaffes brukt;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår