Gå til innhold

Bestille forsterker fra utlandet?

Ranger emnet

antevalente

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaringer med å bestille fra utlandet?

Fant mye billig fra USA, men vet jo ikke hvor seriøs de webshoppene er.

Og hva ligger frakta på og evt andre toll avgifter?

Denne diskusjonen har vært tatt før på forumet, søk litt så finner di helt sikkert flere tråden om emnet.

Jeg skal på ingen måte hverken råde eller fraråde deg å gjøre dette, bare vær klar over at når du importerer selv så har du ingen garanti, ingen suport/service og før sluttstreken er satt så blir det nok ikke så mye å spare som det ser ut til. Du må betale frakt, ca 500-1000kr for en liten eske, så skal du betale moms og ekspedisjonsgebyr og evt frakt fra fortollings firma og hjem til deg. Tar du kontakt med en forhandler for det produktet du ønsker deg så er det nesten alltid rabatt og god service å tjene på det.

Uansett, lykke til:)

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaringer med å bestille fra utlandet?

Fant mye billig fra USA, men vet jo ikke hvor seriøs de webshoppene er.

Og hva ligger frakta på og evt andre toll avgifter?

Du bør sjekke om de butikkene sender internationalt, og det er mange som krever at du har en usa adresse. Da må du også ha usa adressen på visa kortet ditt. Det er ingen tollavgift på bilstereo. Jeg har kjøpt en del ting i usa og for den dyreste tingen jeg kjøpte $400 så betalte jeg ca.1400-1600 i frakt og moms husker ikke helt beløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Earthquake har mye rett i det han sier, hadde jeg brukt dette forumet før jeg kjøpte utstyret mitt så hadde jeg nok ikke kjøpt fra USA. Men jeg hadde aldri vært borti verken dette forumet eller viste hva db drag var. Nå er det for sent for min del for det utstyret jeg har er det bare kabler og spiller som er kjøpt i Norge, så jeg kan nok utelukke å være med på noe.

Så skal du være med på diverse så husk at utstyret skal godkjenes, samt at det er mye lettere å få hjelp fra butikken her hjemme en fra butikken i usa.

GalantV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider