Gå til innhold

plages med en audi!!! noen som kan hjelpe?

Ranger emnet


planx

Anbefalte innlegg

Hoi.

 

jeg plages som faen med min audi 100, 2.3E, type 44, 90 mod.

noen kloke hoder som kan hjelpe meg?

 

bilen stoppet her en dag når jeg var å kjørte, va ikke livstegn i det hele og det store. men ventet jeg ett par timer da, så kunne jeg kjøre i noen minutter igjenn, men så tokk den helt kveld her en dag. og da var det ingen gnist fra coil`en i det hele og det store... men det jeg ikke skjønner, er at det kommer strøm inn til coil`en når jeg har tenninga på, og coil`en funker som den skal. så jeg skjønner ikke helt hva det er som er feil... (?) har prøvd å bytte coil 2 ganger, byttet ledninga som går fra coil`en til fordelern, sjekka sikringer, sjekka ledninger etc.

 

men enda er det ikke livstegn... noen kloke som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi.

 

jeg plages som faen med min audi 100, 2.3E, type 44, 90 mod.

noen kloke hoder som kan hjelpe meg?

 

bilen stoppet her en dag når jeg var å kjørte, va ikke livstegn i det hele og det store. men ventet jeg ett par timer da, så kunne jeg kjøre i noen minutter igjenn, men så tokk den helt kveld her en dag. og da var det ingen gnist fra coil`en i det hele og det store... men det jeg ikke skjønner, er at det kommer strøm inn til coil`en når jeg har tenninga på, og coil`en funker som den skal. så jeg skjønner ikke helt hva det er som er feil... (?) har prøvd å bytte coil 2 ganger, byttet ledninga som går fra coil`en til fordelern, sjekka sikringer, sjekka ledninger etc.

 

men enda er det ikke livstegn... noen kloke som kan hjelpe?

 

Høres mistenkelig ut om at Hallgiveren din har tatt kvelden.

Das Auto

 

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk heller fordelerlokk , pluggledninger og plugger du..

 

Er som regel der problemene ligger, men såklart hender det at coilen

ryker.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet som du beskriver på min bil, riktignok en BMW E30 320i, men akkurat samme symptomene som du snakker om over her..

 

Motoren fikk bensin, gnist på plugga, alle filter og ledninger var nye osv.. Har alldri klødd meg i huet så mye som den dagen..

 

Fikk hjelp av en jeg kjenner som er bilelektriker.. Han røska og dro litt i alle ledninger og vips så gikk den igjen??!!

 

Viste seg at det var dårlig kontakt i pluggen til en tempføler oppe på motoren.. Når vi fiksa det gikk den som ei kule igjen..

 

Men elektronikken på gamle E30er er morsomt da, lite som skal til for at ingenting funker.. :rolleyes:

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo en kjent feil at hallgiveren i fordeleren ryker på disse,akkurat det samme skjedde ei gang med min 2,3E i coupen` min,ryker denne så får du ikke turtallssignal=0 gnist.min starta også igjen etter ei lita stund når den var blitt kald,ikke opplevd det igjen etterpå.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom den får gnist inn til fordeleren så er hallgiver, tenningsmodul og ledningsnettet mellom de OK

Men...

Stemmer det med Hallgiver (føleren som sitter i fordeleren og leser "vindu-ikke vidu pulser) ryker sånn av og til. Da starter bilen normalt som kald.. men stopper når den begynner å bli varm.. Starter ofte igjen når den får stått noen minutt.. så kan den gå til du stopper bilen

Samme kødd med feil som kommer og går om tenningsmodulen er defekt (den lille "plate" med 7 kabler som ligger bak delsel til vidnusvisker på 80... vet ikke sikkert på A100

Dersom nåla på turteller beveger seg litt når du prøver å starte er dette OK!

 

Er enig i at det er bensinpumpe releet som mest sansynlig er defekt

Prøv å sett inn et standard rele som ikke har den lille pinnen som kjenner etter pulser fra tenning (pumpa stopper om motoren stopper)

Jeg har alltid et slikt liggende i bilen i tilfelle

 

(Kan vel være bensin pumpa også.. uten at jeg har sett det problemet selv)

85 Passat 32B GT Syncro - Godkjent ombygget fra 1.8 CL

63 VW T1, 65 VW T1, 70 VW 1600TL (1915 motor og Megasquirt n Spark)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HmMm... mange gode forslag her :)

første æ ska jøre når æ får tid, e å sjekke tenningsmodulen & hallgiveren.

ingenting e galt me fordeler, plugga, pluggledninger etc. for d ekke gnist ætter coil`en. har sjekka motstanden i coil ledninga, å den va på ca 9k ohm. å tror nu d ska være rætt. men når æ måler på coilen når tenninga står på, så e d ca 12 - 13 volt der. å når æ surrer på startern dætter d ned til 8 - 9 volt.

så d e jo litt rart at d kommer strøm inn til coil`en, men faen ikke ut fra den. å har målt coil`en, å d e gjennomgang dær.

 

men visst relèet til bensinpumpa e gåen, ska d ikke være gnist forde da?

 

men uansett, takk for forslag :) håller på å rive av mæ håret hær i fortvilelse, å har næsten klødd hull i hode mitt fordi æ ikke forstår en dritt av d hær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw, nån som vet kordan æ kan måle / sjekke hallgiveren & tenningsmodulen?

 

 

Hallgiveren kan du teste på en ganske enkel måte...

 

skaff deg en DIODE-prøvelampe. koble denne til den grønne ledninga på fordeleren. dioda på prøvelampen skal blinke når du når motoren går+når du kinner. blinker det ikke, er hallgiveren gåen!

 

dette må du seff teste en gang du ikke får start...

Das Auto

 

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår