Gå til innhold

plages med en audi!!! noen som kan hjelpe?

Ranger emnet

planx

Anbefalte innlegg

så altså, koble prøvelampa til den grønne på fordlern & surre på startern. så visst det ikke blinker da, da e d bare å springe hallgivern ut?

Ja! Men det er viktig at det er en diode prøvelampe

En vanlig prøvelampe med lyspære klarer ikke å registrere signalet.

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, jeg missforsto.. trodde du hadde gnist UT av colien...

Får du ikke noe her.. så vil nok også jeg tippe HAL sensoren!

Noen som vet om og hvor en kan kjøpe løs sensor?

Sist jeg hadde klatt med 5'eren hadde jeg ikke andre 5 er fordelere tilgjengelig, så jeg tok sensor fra en 4'er fordeler... Funka fint det

Men når en først bytter sensor så kan den godt være ny :-)

85 Passat 32B GT Syncro - Godkjent ombygget fra 1.8 CL

63 VW T1, 65 VW T1, 70 VW 1600TL (1915 motor og Megasquirt n Spark)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HmMm... mange gode forslag her :)

første æ ska jøre når æ får tid, e å sjekke tenningsmodulen & hallgiveren.

ingenting e galt me fordeler, plugga, pluggledninger etc. for d ekke gnist ætter coil`en. har sjekka motstanden i coil ledninga, å den va på ca 9k ohm. å tror nu d ska være rætt. men når æ måler på coilen når tenninga står på, så e d ca 12 - 13 volt der. å når æ surrer på startern dætter d ned til 8 - 9 volt.

så d e jo litt rart at d kommer strøm inn til coil`en, men faen ikke ut fra den. å har målt coil`en, å d e gjennomgang dær.

men visst relèet til bensinpumpa e gåen, ska d ikke være gnist forde da?

men uansett, takk for forslag :) håller på å rive av mæ håret hær i fortvilelse, å har næsten klødd hull i hode mitt fordi æ ikke forstår en dritt av d hær...

Motstanden på pluggledningene skal vell helst ikke overstige 7K ohm etter det jeg har lært? Ligger vansligvis mellom 2-6k ohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstanden på pluggledningene skal vell helst ikke overstige 7K ohm etter det jeg har lært? Ligger vansligvis mellom 2-6k ohm.

nja...

på min golf er motstanden i coil>fordeler ledningen nesten 10k ohm. å den er NY...

Det som er viktig å huske ang. ledninger generelt er at til lenger de er jo mer motstand er det i dem...

Das Auto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme symtomene på min sierra. Noen ganger ville den ikke starte med en gang, men fikk alltid fyr på den tilslutt (bortsett fra siste gangen det skjedde da :) ). Prøvde alt det du har prøvd, og litt til. Endte med at jeg skiftet turtallsmåleren(gir signaler til tenningsmodulen) på svinghjulet, og etter det har det ikke vært noe problemer. Tror denne Hallgiveren har omtrent samme funksjon hvis jeg har forstått riktig...

McHansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

nu har æ sjekka alt om alt, dobbelt & trippel sjekka det. men finner enda ikke feilen... men d e muli æ har fått tak i feil tenningsmodul. den så likens ut, hadde likense kontakter, men coilen va liten & trekanti på en måte... så lurer på om dette kan ha noe å si?

vis jeg ikke får start på dritten innen nesteuka, har æ ett par felga til salgs :)

14", 15" & 17", 4 - 108. har også alt av deler til audi 100, strøkent interiør & motor :) men ledningsnettet ska æ springe i fjæra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nu har æ sjekka alt om alt, dobbelt & trippel sjekka det. men finner enda ikke feilen... men d e muli æ har fått tak i feil tenningsmodul. den så likens ut, hadde likense kontakter, men coilen va liten & trekanti på en måte... så lurer på om dette kan ha noe å si?

vis jeg ikke får start på dritten innen nesteuka, har æ ett par felga til salgs :)

14", 15" & 17", 4 - 108. har også alt av deler til audi 100, strøkent interiør & motor :) men ledningsnettet ska æ springe i fjæra...

var hallgiveren ok!?

Das Auto

Lenke til kommentar
Del på andre sider