Gå til innhold

senke fjærer.

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

hvilken trå diameter og hvor mange rundinger er det?

 

kommer vel litt ann på hvilket type senkesett du har og hvilken bil det gjelder... men j går ut ifra at du er ute etter svar når det gjelder 240 (sedan)...

 

her er info om Lesjöfors 40mm senkefjører som tilhører Volvo 240 Sedan (4-dørs):

 

Federn für Vorderachse: Kennzeichnung 75 362 VA/FRONT

Windungszahl 6,5 (runder/vindinger)

Außendurchmesser 168 mm (diameteren på selve rundene på fjøra)

Ungespannte Höhe 320 mm (lengde på fjøra når den er uspent)

Drahtstärke 15 mm (tråd-diamteren)

Korrosionsschutz EPS-Pulverbeschichtung

 

Federn für Hinterachse: Kennzeichnung 75 361 HA/REAR

Windungszahl 9,25 (runder/vindinger)

Außendurchmesser 130 mm (diameteren på selve rundene på fjøra)

Ungespannte Höhe 365 mm (lengde på fjøra når den er uspent)

Drahtstärke 13 mm (tråd-diamteren)

Korrosionsschutz EPS-Pulverbeschichtung

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen senke fjærer som har nesten 5 runder. snakker om framme da.

 

nei, det vet j ikke... da får du søke litt rundt på nettet etter litt info...

 

hvis ikke får du kjøpe deg Lesjöfors 40mm senkefjører også kappe 1,5 runder foran, da har du plutselig 5 runder foran... ;) mer kan j desverre ikke hjelpe deg...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur jeg har volvo r sport fjærer bak. noen som har papira på disse eller vet åssen de skal se ut med. antall vindinger, og tykkelsen på tråden??

Hadde ver veldig fint?

 

Noen steder man kan fa kjøt fram fjærene ??

jeg har jo bare bak fjærer angry

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere virkelig lesjøfors fjører på 240 osv.?

Har prøvd de fjørene før og ble super skuffet,faktisk noe av det største møkket eg har hatt på en bil!

 

hva mener du er ok fjører da

 

skal handle understell til min så blir bilstein og senkesett først emn hvilket vet j ikke

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere virkelig lesjøfors fjører på 240 osv.?

Har prøvd de fjørene før og ble super skuffet,faktisk noe av det største møkket eg har hatt på en bil!

 

Hva er det som er dårlig med dem da ?

 

Eneste kipe jeg har merket, er at dem demper ikke serlig bra, blir mer et slag på en måte i 30-50 km/t.. ikke noe mykt liksom.. Forventer ikke at dem skal være komfortable altså! ehe.. Men dem virker usansynelig dårlige på demping i litt høyere fart i hull...

 

Det er ganske irriterende.. Men tror olje demperene mine fremme er gåen da:D

 

Kan det ha noe å si kanskje ? Slår dem oppi ?

 

Sorry offtopic.. var so passende med understells disk. :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår