Gå til innhold

Blitz Supersound valve problemer

Ranger emnet


WireD

Anbefalte innlegg

dette høres rart ut, det eneste som skal holde dumpen lukket er fjær presset, så det kan høres ut som du har en ekstremt slapp fjær i dumpen, hva ligger trykk målern din på på tomgang? det er ikke vakkumet som får dumpen til å dumpe "mere" det kommer litt ann på hvor du har satt dumpen å veldig mye på hvor stor turboen er, større turbo og høyere trykk, mere flow og dermed mere luft som skal dumpes ut. fjærpresset skal være stramt, skal være litt motstand når du presser på stemplet i dumpen! hvis den glir som smør som du sier er det ikke så rart at den ikke lukker på tomgang heller.. :)

- 1995Audi RS2

x1991 Mazda 323 Gt-x igjen...

x1996 Nissan Primera SRI

x1990 Mazda 323 Gt-x

x1989 VW golf gti 8v

x1989 Toyota corolla gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, joda, fjæra er en opp til 1,2 bars fjær, som kan justeres ytterligere til 1,4 om nødvendig, så fjæra er knall..

 

 

men jeg og en kompis dilla litt med dette igår, og kom frem til noen tanker på slutten av dagen.... og jeg misstenker at du andreas_1 har rett.

 

 

GTR skal lade på 0,8 orginalt, ikkesant?

 

vel, nå skal jeg ikke si at jeg så rett, hadde en dårlig måler igår, men mener jeg leste 0,5 bar.

og om det er rett,så er det VEL lite på en såpass stram fjær....

så her skal det skrus litt ja :)

 

too be continued..... :D

 

seff, om noen andre har noen tanker, så vær snill å post dem, bedre med for mye enn for lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, joda, fjæra er en opp til 1,2 bars fjær, som kan justeres ytterligere til 1,4 om nødvendig, så fjæra er knall..

 

 

men jeg og en kompis dilla litt med dette igår, og kom frem til noen tanker på slutten av dagen.... og jeg misstenker at du andreas_1 har rett.

 

 

GTR skal lade på 0,8 orginalt, ikkesant?

 

vel, nå skal jeg ikke si at jeg så rett, hadde en dårlig måler igår, men mener jeg leste 0,5 bar.

og om det er rett,så er det VEL lite på en såpass stram fjær....

så her skal det skrus litt ja :)

 

too be continued..... :D

 

seff, om noen andre har noen tanker, så vær snill å post dem, bedre med for mye enn for lite :)

 

Halla igjen, jeg står på att fjæra er for stram, og den måleren vi prøvde er egetnlig bare boss :) Har du prøvd den måleren du hadde?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, joda, fjæra er en opp til 1,2 bars fjær, som kan justeres ytterligere til 1,4 om nødvendig, så fjæra er knall..

 

 

men jeg og en kompis dilla litt med dette igår, og kom frem til noen tanker på slutten av dagen.... og jeg misstenker at du andreas_1 har rett.

 

 

GTR skal lade på 0,8 orginalt, ikkesant?

 

vel, nå skal jeg ikke si at jeg så rett, hadde en dårlig måler igår, men mener jeg leste 0,5 bar.

og om det er rett,så er det VEL lite på en såpass stram fjær....

så her skal det skrus litt ja :)

 

too be continued..... :D

 

seff, om noen andre har noen tanker, så vær snill å post dem, bedre med for mye enn for lite :)

 

0.8 bar var vel litt i meste laget? Min lada ihvertfall ikke mer enn 0.5 originalt uten no justeringer.

 

Hvordan gikk det egentlig? Ble det no ordnings?

Opel Astra -01 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86107

 

x Mazda 323 GT-R -94

x Mazda 626 -86

 

Always listen to what a man says to you when he's angry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

huh, 0,5?

 

har hørt fra flere som har GTR at de har 0,8 standard... :)

 

vel, om de har 0,5 kan det jo være vi faktisk målte rett da :)

 

jeg skal kjøpe meg en ladetrykksmåler snart, vente på lønning.

så skal vi jusse litt, og se hva som skjer :)

 

to be continued... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vakumfeil som gjør at stempelet løfter seg på tomgang. Det skal jo rett og slett egentlig ikke gå an at stempelet står slik å daller. Vakumslangen skal være med på å holde dump'en lukket til du går av gassen.

Er det noe forskjell på dumpen hvis du fjerner vakumslangen din da?

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

altså,

om motoren står på tomgang, er dumpen lukket, vakuumet klarer ikke å åpne dumpstempel. motoren går som en drøm.

 

når jeg går på gassen bygges trykket opp, og måleren går fra minus(vakuum), til trykk, som det skal .

 

når jeg går av gass, fra for eks. 3000 omin, åpner den dumpen, og du kjenner at den puster om du holder hånda for.

 

titter man inn, ser man at den åpner, slepper og lukker.

 

vakuumuttaket er den samme som er brukt av både mazdafun, darkstar, mm....

 

men, når jeg snurrer maks på 2 og 3(dvs. alle gir), og går av, slepper den ikke i det heletatt...... :rolleyes:

 

er heller ingen forskjell om jeg fjerner vakuumslangen fra dump. det eneste er da at den ikke åpner seg etter pådrag, ved stillstand...

 

jeg skal få justert turbotrykket litt, da den har en 1,2-1,4 fjær på 0,5 trykk....

men, allikevel, det er rart at vakuumet åpner når bilen står i ro, men ikke under kjøring.... :rolleyes:

 

wastegatelyden alene er fet da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som som WireD allerede vet, så hadde jeg omtrent det samme problemet. Ved vanlig kjøring gikk alt fint, men ved stans, si inn mot kryss, rundkjøringer etc begynte bilen å fuske. Den kunne noen ganger hente seg inn igjen, eller den ble kvalt da stemplet i dumpen holdt en glippe på ca 5-6mm åpen, og dermed trakk falsk luft. Derimot, om jeg klarte å beregne en stans i litt god tid kunne jeg ta bilen sakte men sikkert ned på girene, for så å tyne den inn i første gir og la bilen rulle seg sakte ned på omtrent tomgang. Hvis jeg da clutchet inn og bremset klarte jeg som regel å redde den fra å kveles. Som regel...

Men, jeg kjøpte bruktbil, men allerede innstalerte og brukte deler. Min Blitz dump er av samme type som WireD har kjøpt seg, bare uten filter. Jeg kunne se rett ned på stemplet, og all møkka som lå over det. Så jeg ble tipset om å demontere hele greia og rense det med CRC. Og etter at den jobben var gjort gikk bilen igjen som en drøm.

Siden du da har splitter nye deler virker jo dette litt rart, siden den ikke trekker noe falsk luft. Men tar ikke jeg heeelt feil nå, så mener jeg at mine slanger har en indre diameter på 6mm...

Dette med turbotrykket ditt høres jo også kanskje litt mystisk ut, men siden jeg er temmelig ny på dette området velger jeg å ikke si for mye. Jeg prøvde å søke litt på nettet for deg, for å se om jeg kunne finne en engelsk bruksanvisning. Jeg levde litt i håpet siden jeg faktisk fant en til min Blitz Boostcontroller, men det var ingen lykke her.

Det jeg kanskje ville ha gjort var å kontakte Blitz i England gjennom deres hjemmeside, kanskje de vet noe.

http://www.blitz-uk.co.uk/

 

Beklager at jeg ikke er til mer hjelp, men jeg prøver da litt :wonder

Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår