Gå til innhold

krb?

Ranger emnet


volvo242TIC

Anbefalte innlegg

noen som vet hvilke differ krb selger som passer til 1031?

finner ikke noe på siden dems....

kan være jeg importerer en truetrack.

du får den inn for ca. 3500kr, ferdig tollet og momset.

 

dana 30 = 1030, dana31 = 1031.

ellers, du må ha riktig utveksling bakaksel i forhold til diffen!!

3.54 diff passer ikke i 3.73 bakaksling feks!!

 

3.74, 3.91 og 4.10 går alle i 3.73.

3.54 må i 3.54 el. lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spurte dem for litt siden , de har en til 7000kr og den tåler mye juling sa kai. :)

det er vel truetrack tror jeg.

den ligger på 300-350$..

 

1$ = 6.15kr.

toll = 170kr

moms = 25%

porto = 500-1000kr.

 

mao:

350$ * 6.15 + 1000 + 170 = 3323kr

så er det moms: 3323 * 1.25 = 4153kr.

 

da regnet jeg 1000kr i porto, samt 350$ for diffen.

tror diffen kan fåes ned i 300$, samt porto ned i 500kr.

 

du betaler moms på porto også!

 

ps. det er to typer truetrack! bare den ene er lurt å kjøpe. den til 1031 altså, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bob-bob-bob.....

 

 

Diffhuset i 1030 og 1031 er helt like, forskjellen ligger i pinjongen som har større diameter på 1031, og kronhjulet som da er foskjellig.

 

Det finnes ikke noe Dana31. Kun Dana 30.

 

Dana30 diffsperre/brems vil passe i både 1031 og 1030, men det er 1030 som har standard Dana30 dimensjon på kronhjul/pinjong. Kjøper du kronhjul/pinjong i USA får du til 1030 mao. 1031 er spesiell Volvo dimensjon.

 

Det er på tide å avlive myten om at en 1031 skal være så fryktelig mye sterkere enn 1030, eneste forskjellen er som sagt lagrene til pinjong. Det gjør at den nok er mere holdbar i lengden, men som alle vet, det er differentialdrevene som ryker.

 

Så hvis du har tenkt å drasse rundt på campingvogn bakke opp og ned, så vil nok en 1031 vare lengst, men til burning og rånekjøring så blir nok levetiden like lang ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en org. diffbrems til 240 (fra en veldig ny varebil som ble kondemnert. noen og 90-modell) ligget ubrukt i veldig mangen år og bare gått noen få tusen km.

 

passer denne i bakaslingen på min bil som er fra en 1984 Volvo 240 GL (B23A og M47)? eller må jeg da bytte kronhjul/pinjong siden varebilen sikkert hadde 1031 og min har helt sikkert 1030.. skjønner ikke dette helt sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en org. diffbrems til 240 (fra en veldig ny varebil som ble kondemnert. noen og 90-modell) ligget ubrukt i veldig mangen år og bare gått noen få tusen km.

 

passer denne i bakaslingen på min bil som er fra en 1984 Volvo 240 GL (B23A og M47)? eller må jeg da bytte kronhjul/pinjong siden varebilen sikkert hadde 1031 og min har helt sikkert 1030.. skjønner ikke dette helt sombrero

 

Hvis du bruker det kronhjulet og pinjongen på den bakakslingen som står i bilen, så er det ikke noe problem. Diffklumpen er lik uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får skru opp å se en dag da.. akslingen bremsen skal i ligger jo utenfor garasjen uansett.. men må vel shimse og noe styr for å få dette til? og det er visst ingen jobb for amatører?

 

 

 

Veeeeeeeeeeeeeeel......det er ikke så farlig så lenge du bruker shimsene fra den akselen du skal bruke. Men det kan gå gærnt for det om. Prøv først, og hvis den snurrer greit rundt og ikke uler når du kjører, så hadde du flaks.

 

Jeg fant en trinn for trinn bruksanvisning en gang på nettet, og det virket ikke så vanskelig, men heller omfattende og tungvint. Særlig siden du ikke har ekstra shims.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bob-bob-bob.....

 

 

Diffhuset i 1030 og 1031 er helt like, forskjellen ligger i pinjongen som har større diameter på 1031, og kronhjulet som da er foskjellig.

 

Det finnes ikke noe Dana31. Kun Dana 30.

 

Dana30 diffsperre/brems vil passe i både 1031 og 1030, men det er 1030 som har standard Dana30 dimensjon på kronhjul/pinjong. Kjøper du kronhjul/pinjong i USA får du til 1030 mao. 1031 er spesiell Volvo dimensjon.

 

Det er på tide å avlive myten om at en 1031 skal være så fryktelig mye sterkere enn 1030, eneste forskjellen er som sagt lagrene til pinjong. Det gjør at den nok er mere holdbar i lengden, men som alle vet, det er differentialdrevene som ryker.

 

Så hvis du har tenkt å drasse rundt på campingvogn bakke opp og ned, så vil nok en 1031 vare lengst, men til burning og rånekjøring så blir nok levetiden like lang ja.

forskjellen har vel med utveksling å gjøre?

du ser jo at det er en diff for 3.73 og høyere og en for lavere! (3.54).

 

dvs. må ha riktig bakaksel til riktig diff! (med mindre man bytter kronhjul?)

 

TrueTrac

 

tabell over hva den er egnet til:

Off Roading 4

Mud Bogging 4

Rock Crawling 1

Towing 5

Circle Track 5

Drag Racing 4

Street to Strip 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kronhjul og pinjong fra 1031 kan ikke brukes i 1030. Kronhjul og pinjong hører også sammen, dvs. du kan ikke blande mellom 1031 og 1030, eller mellom forskjellige utvekslinger.

 

Så vidt jeg vet, finnes det en Truetrac for utvekslinger under 3.54(?), og en for utvekslinger over. Forskjellen er pga. forskjellige diametere på kronhjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår