volvo242TIC Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 noen som vet hvilke differ krb selger som passer til 1031? finner ikke noe på siden dems.... Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Kai Roger Bakken som driver KRB vet det sikkert. Bare å ringe. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 noen som vet hvilke differ krb selger som passer til 1031?finner ikke noe på siden dems.... kan være jeg importerer en truetrack. du får den inn for ca. 3500kr, ferdig tollet og momset. dana 30 = 1030, dana31 = 1031. ellers, du må ha riktig utveksling bakaksel i forhold til diffen!! 3.54 diff passer ikke i 3.73 bakaksling feks!! 3.74, 3.91 og 4.10 går alle i 3.73. 3.54 må i 3.54 el. lavere. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exoticman Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 spurte dem for litt siden , de har en til 7000kr og den tåler mye juling sa kai. :) Siter Volvo 240 b23e har kjøpt 740 tic motor som skal inn volvo 245(høgger) Volvo 245(høgger) Mercedes 230 te (høgger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 spurte dem for litt siden , de har en til 7000kr og den tåler mye juling sa kai. :) det er vel truetrack tror jeg. den ligger på 300-350$.. 1$ = 6.15kr. toll = 170kr moms = 25% porto = 500-1000kr. mao: 350$ * 6.15 + 1000 + 170 = 3323kr så er det moms: 3323 * 1.25 = 4153kr. da regnet jeg 1000kr i porto, samt 350$ for diffen. tror diffen kan fåes ned i 300$, samt porto ned i 500kr. du betaler moms på porto også! ps. det er to typer truetrack! bare den ene er lurt å kjøpe. den til 1031 altså, mener jeg. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 har du noen link til firmaet som selger denne i statene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fast4all Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 spurte dem for litt siden , de har en til 7000kr og den tåler mye juling sa kai. :) 7000,- er bra pris. Kan denne tåle oppimot en 850Nm tro??? Siter Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Bob-bob-bob..... Diffhuset i 1030 og 1031 er helt like, forskjellen ligger i pinjongen som har større diameter på 1031, og kronhjulet som da er foskjellig. Det finnes ikke noe Dana31. Kun Dana 30. Dana30 diffsperre/brems vil passe i både 1031 og 1030, men det er 1030 som har standard Dana30 dimensjon på kronhjul/pinjong. Kjøper du kronhjul/pinjong i USA får du til 1030 mao. 1031 er spesiell Volvo dimensjon. Det er på tide å avlive myten om at en 1031 skal være så fryktelig mye sterkere enn 1030, eneste forskjellen er som sagt lagrene til pinjong. Det gjør at den nok er mere holdbar i lengden, men som alle vet, det er differentialdrevene som ryker. Så hvis du har tenkt å drasse rundt på campingvogn bakke opp og ned, så vil nok en 1031 vare lengst, men til burning og rånekjøring så blir nok levetiden like lang ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 jeg har en org. diffbrems til 240 (fra en veldig ny varebil som ble kondemnert. noen og 90-modell) ligget ubrukt i veldig mangen år og bare gått noen få tusen km. passer denne i bakaslingen på min bil som er fra en 1984 Volvo 240 GL (B23A og M47)? eller må jeg da bytte kronhjul/pinjong siden varebilen sikkert hadde 1031 og min har helt sikkert 1030.. skjønner ikke dette helt sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 jeg har en org. diffbrems til 240 (fra en veldig ny varebil som ble kondemnert. noen og 90-modell) ligget ubrukt i veldig mangen år og bare gått noen få tusen km. passer denne i bakaslingen på min bil som er fra en 1984 Volvo 240 GL (B23A og M47)? eller må jeg da bytte kronhjul/pinjong siden varebilen sikkert hadde 1031 og min har helt sikkert 1030.. skjønner ikke dette helt sombrero Hvis du bruker det kronhjulet og pinjongen på den bakakslingen som står i bilen, så er det ikke noe problem. Diffklumpen er lik uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 får skru opp å se en dag da.. akslingen bremsen skal i ligger jo utenfor garasjen uansett.. men må vel shimse og noe styr for å få dette til? og det er visst ingen jobb for amatører? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 får skru opp å se en dag da.. akslingen bremsen skal i ligger jo utenfor garasjen uansett.. men må vel shimse og noe styr for å få dette til? og det er visst ingen jobb for amatører? Veeeeeeeeeeeeeeel......det er ikke så farlig så lenge du bruker shimsene fra den akselen du skal bruke. Men det kan gå gærnt for det om. Prøv først, og hvis den snurrer greit rundt og ikke uler når du kjører, så hadde du flaks. Jeg fant en trinn for trinn bruksanvisning en gang på nettet, og det virket ikke så vanskelig, men heller omfattende og tungvint. Særlig siden du ikke har ekstra shims. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 finn den guiden da.. problemet mitt er at jeg knapt veit hvordan det ser ut inni der.. å veit ende mindre om hva som skal shimses... trokke jeg har helt klart for meg hva kronhjul og pinjong er heller.. har liksom aldri interessert meg sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Bob-bob-bob..... Diffhuset i 1030 og 1031 er helt like, forskjellen ligger i pinjongen som har større diameter på 1031, og kronhjulet som da er foskjellig. Det finnes ikke noe Dana31. Kun Dana 30. Dana30 diffsperre/brems vil passe i både 1031 og 1030, men det er 1030 som har standard Dana30 dimensjon på kronhjul/pinjong. Kjøper du kronhjul/pinjong i USA får du til 1030 mao. 1031 er spesiell Volvo dimensjon. Det er på tide å avlive myten om at en 1031 skal være så fryktelig mye sterkere enn 1030, eneste forskjellen er som sagt lagrene til pinjong. Det gjør at den nok er mere holdbar i lengden, men som alle vet, det er differentialdrevene som ryker. Så hvis du har tenkt å drasse rundt på campingvogn bakke opp og ned, så vil nok en 1031 vare lengst, men til burning og rånekjøring så blir nok levetiden like lang ja. forskjellen har vel med utveksling å gjøre? du ser jo at det er en diff for 3.73 og høyere og en for lavere! (3.54). dvs. må ha riktig bakaksel til riktig diff! (med mindre man bytter kronhjul?) TrueTrac tabell over hva den er egnet til: Off Roading 4 Mud Bogging 4 Rock Crawling 1 Towing 5 Circle Track 5 Drag Racing 4 Street to Strip 4 Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Kronhjul og pinjong fra 1031 kan ikke brukes i 1030. Kronhjul og pinjong hører også sammen, dvs. du kan ikke blande mellom 1031 og 1030, eller mellom forskjellige utvekslinger. Så vidt jeg vet, finnes det en Truetrac for utvekslinger under 3.54(?), og en for utvekslinger over. Forskjellen er pga. forskjellige diametere på kronhjulet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.