Larsern Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Lurer på hva antidive er. Har forstått det slik at det er et eller annet som gjør at bilen ikke går ned så mye foran ved hard oppbremsing "nose dive". Men vet ikke HVA som kan motvirke dette fenomenet... Noen som har peiling? Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs_cossie Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 her står de nå noe i allefall, Litt vanskelig å forklare. http://www.racecarhelp.com/Antidive.htm :D Siter Ford Sierra Rs Cosworh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aov Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Denne kitten er ganske populaer blant subaru eiere: http://www.mrtrally.com.au/performance/howantilift.htm -anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2003 Hmm. Racecarhelp.com hadde ingen bilder, og brukte teknisk engelsk som var jævlig innvikla. På Subaru siden var det vel egentlig antilift som var avbildet. Faen så vanskelig det skal være å finne noe relevant info om dette da! Går ut ifra at dette er ganske vanlig på banebiler iallfall... :mad: Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Februar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2003 Ved montering av antidive (på escort mk1/2) så senker du stabilisatorstaget med ca 15mm, samtidig som du monterer en ekstra "klemme" rundt staget på midten. Klemmen på midten hindrer staget i å bøye seg ved nedbremsing. Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2003 Thank you! Er det vits i å teste dette på Cosworth´en mon tro..?.. Er ikke akkurat plaget av at bilen min nose diver da, men får jo en ekstra linje på mod´s lista da. :D Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Februar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2003 Er ikke bare diving det hjelper mot. Det gjør også bilen mer stabil ved nedbremsing. Sjekk http://www.burtonpower.com de har det meste til Ford Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2003 Ene Honda sykkelen min fra 1987 ( NSR400 ) har et anti dive system. Ved oppbremsing, så tilføres støtdemperene foran ekstra veske, slik sykkelen ikke bikker så mye nedover. :D Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Mars 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2003 Er vel ikke lurt å miste all "antidive" effekten vel? biler er jo konstruert slik at man skal få en tyngdeforflytting ved oppbremsing slik at mer vekt/trykk kommer ned i bakken via framhjulene. Men det avhenger jo sikkert mye av biltype og vektfordeling og. har man 50/50 har man vel kanskje nytte av antidive. Har man en mr2 vil man vel gjerne at den skal stupe ned litt foran for å få litt bremseeffekt. har selv transporter 89 td (motor baki! :D) og den stuper no inni helvette når jg bremser, faktisk så mye at jg kan se skiltet mitt foran når jg tar reale oppbremsinger! Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.