Gå til innhold

Hva er "Antidive" ???

Ranger emnet


Larsern

Anbefalte innlegg

Hmm. Racecarhelp.com hadde ingen bilder, og brukte teknisk engelsk som var jævlig innvikla.

 

På Subaru siden var det vel egentlig antilift som var avbildet.

 

Faen så vanskelig det skal være å finne noe relevant info om dette da! Går ut ifra at dette er ganske vanlig på banebiler iallfall... :mad:

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene Honda sykkelen min fra 1987 ( NSR400 ) har et anti dive system. Ved oppbremsing, så tilføres støtdemperene foran ekstra veske, slik sykkelen ikke bikker så mye nedover.

 

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke lurt å miste all "antidive" effekten vel?

biler er jo konstruert slik at man skal få en tyngdeforflytting ved oppbremsing slik at mer vekt/trykk kommer ned i bakken via framhjulene.

 

Men det avhenger jo sikkert mye av biltype og vektfordeling og.

 

har man 50/50 har man vel kanskje nytte av antidive.

 

Har man en mr2 vil man vel gjerne at den skal stupe ned litt foran for å få litt bremseeffekt.

 

har selv transporter 89 td (motor baki! :D) og den stuper no inni helvette når jg bremser, faktisk så mye at jg kan se skiltet mitt foran når jg tar reale oppbremsinger!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår