farlig Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Hei! Har løsnet gen.reimen og servopumpereimen min, og etter at jeg har montert det på igjen kommer det en pipelyd derfra når motoren går over 2000omdr. Bare sånn generelt, betyr det at reimene er for stramme eller for slakke? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 hei, om du trykker hardt på reimen, ca. midt mellom dynamo og selve reimhjulet til motoren (med tommel), skal du bare klare å trykke den ned ca. 1.5cm. om den piper, spinner den på reimhjulet. kan være for slakk, eller reimen kan være være skitten. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Takk for det! Da får jeg gå ut og stramme den da. Noen tips til strammingen eller? Det er jævelig vanskelig å dra dynamoen hardt bakover og skru samtidig... Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 ehm? dra dynamoen bakover? Jeg strammer bare med å skru med fastnøkkel. Har holdt for meg. Eneste jeg glemte å løsne strammeskruen nok en gang slik at jeg knakk bolten. Men var nå like greit. den var så utslitt at et bytte hadde den godt av. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 bare å stramme det.. og hvis den fortsatt piper prøver du å spraye på litt wd'40 Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Er jo strammeskruer på dynamoen, skal kunne trykke den en tomme ned med et kraftig trykk med tommelen... Får du fortsatt ikke feste på reima (noe du høyst sannsylig får) så kan du handle reimspray på biltema f eks... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Jeg tror han lurer på hvordan han skal holde dynamoen i spenn, mens han strammer mutteren. Jeg bare tok en forlengelsespipe fra pipesettet (en litt lang) og tok den mellom dynamo og blokken.. ps. pass på at du ikke kortslutter på starteren Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 takk! Jeg får prøve det! Det er relativt krunglete å komme til, for dynamoen er montert på samme side som turbo, trykkrør og slanger... Men jeg skal nok klare det! Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 jeg satt en planke inn på blocka å brekte den ned, hvis du skjønner ;) hadde problemer der jeg også :titties: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg