Gå til innhold

spm ang B230FT motor(er)

Ranger emnet


R_Style

Anbefalte innlegg

sto ikke noe der om at det ver helt uten andre modifikasjoner....

du kan ikke bare stikke i chipen for å få 220hk med bsr chipen heller!!

 

Nei, som det nevnes må du få opp ladetrykket ved å:

1. Bytte trykklokka (best) eller:

2. Justere/ shimse stanga til trykklokka (ikke alltid nok) eller:

3. Sette på pyseventil/ trykkregulator (mange varianter) eller

4: Kombinere 1-3 eller

5: Bytte turbo

 

Tviler på om du får særlig mer enn 200 hk uten tenningsbank med originalt bensintrykk, men med en progressiv bensintrykkregulator og øket bensintrykk kan man nok presse en FT-motor opp i 240+ hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en kompis bremsa 250hk på bakhjula med orgis dyser!

 

jeg selger bensin chipp til ft/fk 91+ og tenningschipp til gullbox vis noen vil ha gromt program og ikke bsr`s tenningsbank møk! :bump

 

bensin 2000kr

tenning 500kr

 

disse chippa er mappa for orgis dyser og orgis spjeld.

anbefales og bytte kam og større turbo.

dette funker gøtt.pussy garantee Devil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som kan gi et konkret svar på hvor mange hk man kan forvente ut av nyoverhalt b230ft md underspyling, orginal motor, bortsett fra 3"JT flow hele veien fra turbo, og åpent konisk sportsluftfilter (pipercross).

??

 

Ifølge bcb sine opplysninger vil 3jt gi 8-12% effektøkning og konfilteret ca 5hk.

Mao rundt 190hk vil motoren ha om disse talla stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 220hk er nok max med den orginale turboen.ladda 1,2 bar på min og den gikk bra bilen,da jeg justerte opp til 1,4 bar(utan tenningsbank) gikk bilen ikke bedre i det heletatt..

 

den pumpa vel bare varmere luft over ca 1,2 bar tenker jeg..

 

Der har du et godt poeng! Erfaringsmessig butter originalturboen på rundt 220 hk, og temperaturen stiger ved høyere ladetrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:scared Veldig rart når de originale dysene leverer max 60 hk/stk.

Men med annet dyseoppsett og modifisert LMM er det mulig, jeg har forresten liggende et hjemme, mappet for ca 300 hk (968-dyser) :naaaws

 

Jeg legger Chipen for salg når tiden er inne, trolig ikke før høsten.

 

Ja..f.eks. 740 dyser holder til 540hk :pray , så de dysene holde lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..f.eks. 740 dyser holder til 540hk :pray , så de dysene holde lenge...

 

Det er feil; originale dyser på 740 Turbo (Grønne 300 ml/min@3 bar) holder teoretisk til 200 hk ved originalt bensintrykk, og de turkise, 337 ml/min@3 bar ca 240 hk.

 

Med høyt nok bensintrykk kan du sikkert få ut 540 hk, men da går nok o-ringene rundt dysene først..........

 

 

Er det noen her som vet når dem gikk over fra tynne(9mm?) til litt grovere(13mm?) råder i 230 motoren? jeg mener det er mye viktigere en underspyling på "småtrimming". Når det skal trimmes mye blir vel rådene skiftet ut likevel.

 

De grovre rådene kom i 1989. Den såkalte lavfriksjonsmotoren ble levert fra 1986-1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil; originale dyser på 740 Turbo (Grønne 300 ml/min@3 bar) holder teoretisk til 200 hk ved originalt bensintrykk, og de turkise, 337 ml/min@3 bar ca 240 hk.

 

Med høyt nok bensintrykk kan du sikkert få ut 540 hk, men da går nok o-ringene rundt dysene først..........

 

 

Ikke originale Volvo 740 dyser..

Sorry formulseringen der..Men 740cc dyser...En an her snakte om at han hadde 968... :boxing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår