Gå til innhold

Starteren gåen? Trenger litt hjelp

Ranger emnet

Islanwind

Anbefalte innlegg

Bilen min vil ikkje starte no.. I går funka den fint, men så skulle eg starte, så skjedde det ingenting.. Starteren slo ikkje inn heller.. Fekk trilla den igang, og så prøvde eg å starte igjen.. den starta så vidt, med masse skrapelyder...

prøvde igjen i dag tidlig, da starta den så vidt, mend den bråka jævli :S

Før har den vert sånn at det skraper når eg vrir om tenninga..Tannhjul som er slitt? og så har den vert sånn at bare starteren har slått inn, og ingenting mer har skjedd..

Men no slår ikke starteren inn lenger..

Er det starteren som har tatt kveld, eller kan eg ha større problemer?

Gjelder Ascona 85modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffor ska den starte viss du kakker den? :P

Kan noen forklare hvor starteren ligger ? :P

and how i looks?

innslaget er tregt og ved å kakke på det hjelper du det koble inn. har gjort det noen ganger når det har vært kaldt ut og det funker iallefall da.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter sitter ved siden av blokka like ved girkassa, da den må nærmest mulig svinghjulet.

En stor klump med en mindre klump på, og noen feite ledninger..

Følg den store plussledningen fra batteriet så finner du den veldig ofte ;)

Opplevde en gang at startsperra på alarmen plutselig slo inn.. Den hadde ike virket på de 3 årene jeg hadde hatt bilen, men plutselig en dag koblet den seg inn og nektet å koble seg ut igjen, slik at jeg måtte røske ut hele alarmsystemet.

Men da skal den ikke slå inn i det hele tatt..

Setter en knapp på at innslaget er i ferd med å si takk for seg..

"Han bak meg betaler..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey..

Da var det vel starteren eg såg i går.. gjekk en rød litt feit ledning opp til batteriet..

Skal prøve å kakke på den :P

Får vel kjøpe ny starter på høggen ;)

Starter sitter ved siden av blokka like ved girkassa, da den må nærmest mulig svinghjulet.

En stor klump med en mindre klump på, og noen feite ledninger..

Følg den store plussledningen fra batteriet så finner du den veldig ofte ;)

Opplevde en gang at startsperra på alarmen plutselig slo inn.. Den hadde ike virket på de 3 årene jeg hadde hatt bilen, men plutselig en dag koblet den seg inn og nektet å koble seg ut igjen, slik at jeg måtte røske ut hele alarmsystemet.

Men da skal den ikke slå inn i det hele tatt..

Setter en knapp på at innslaget er i ferd med å si takk for seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider