-Supraguy- Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Mulig supraguy her på bilforumet fikk filma det, husker ikke om jeg gjorde det, holdt på og brekke armen der jeg så dere kom så jeg fikk nok ikke filma det :( Fikk desverre ikke filma det, nei. Men nøt synet;) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Konrad Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Hei Vil først få anledningen til å takke alle som var med og hjalp oss slik at dette ble en bra dag. Så er det på sin plass å takke alle som kom for å se og en stor takk til de som kjørte. Jeg har blitt informert om en del kommentarer etter treffe vårt og har lest igjennom alt selv. Det er en del skryt og det er hyggelig, men det er også noe kritikk som vi også ser på som hyggelig da dette kanskje kan hjelpe oss med å gjøre forbedringer? Syntes på bakgrunn av dette at det er nødvendig med litt informasjon fra vår side. Det er tredje året vi gjør dette og det startet som et prosjekt for og med lærlinger i BAUDA konsernet. Vi hadde deltatt på gatebil treff, men druknet litt i mengden følte vi. Vi hadde for dårlige biler, fikk kjørt for lite, det ble for kostbart å gjennomføre med alle. Ideen med å gjøre noe selv ble født og mye arbeid ble gjort. Lærlingen gjorde dette som et prosjekt i forhold til undervisning og Team bilmekaniker.no ble skapt. Dette har fra starten av vært et treff som har vært beregnet på alle og da kanskje da særlig for de som ikke er så flinke eller har så tøffe, raske eller dyre biler. Og det ønsker vi også at det skal bli i fremtiden. Kanskje en løsning er i fremtiden å dele inn i puljer eller lignende? Slik har det gått i to år, 57 biler på banen og ca 200 besøkende mennesker på den beste dagen i fjord. I snitt har vi hatt 40 biler og 150 mennesker hos oss per treff. Som de fleste sikkert skjønner var det er sjokk for oss at dette dukket opp 90 biler og 500 mennesker på det første treffe. Det er jo veldig gledelig, men man når fort en smertegrense for hva vi kan håndtere når det plutselig dukker opp det dobbelte av både biler og folk. Ser også at det er litt kommentarer på det økonomiske rundt våre treff. Det må det gjerne spekuleres i og jeg vil ikke diskutere dette utenom å informere litt rundt det økonomiske. Som noen har nevnt er det mye arbeid bak og mange aspekter å ta hensyn til. Det skal avholdes møter, folk skal fraktes og bespises. Diverse effekter må handles inn for å gjøre gjennomføringen mulig. Det skal leies inn ambulanse, sambands utstyr. Det er pålagte bestemmelser for inngangsbilletter som skal ha prosenter av billett inntekter, rudskogen motorsenter skal også ha en bit av billett inntektene. Siste løpet i fjord ble vi også bøtelagt pga. støy fra biler på banen. Vi gikk også i fjord i underskudd på et av treffe pga. lite besøk. Vi gikk totalt med et lite overskudd i 2004 som ble brukt til å gi kreftsyke barn en opplevelses dag på rudskogen, det er sikkert mange som husker det og vi takker audi sentrum for samarbeidet. Rudskogen motorsenter har i 2005 også justert sine priser opp og med dette grunnlaget og vår erfaring fra tidligere år føler vi at prisen vi har satt har vært riktig! Som sikkert mange har fått med seg er det et problem med støy! Dette er dessverre også et problem på rudskogen da det er et strengt regelverk fra myndigheten sin side som vi må forholde oss til. Vi ser i etterkant av treffe og etter påfølgende påtale at vi dessverre må bli strenger ved neste treff, vi håper alle skjønner at dette ligger uten for vårt område og at dette er noe vi må forholde oss til! Ser frem til å se dere igjen på neste treff. Siter Hans Konrad Sjef bilmekaniker.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Så mange med kamera på Rudskogen i går, men veldig få har lagt ut bilder...Er det noen som kunne tenke seg å dele bildene sine fra i går med folket? Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Ser også at det er litt kommentarer på det økonomiske rundt våre treff. Det må det gjerne spekuleres i og jeg vil ikke diskutere dette utenom å informere litt rundt det økonomiske. Jeg er vel en av de som har spekulert, men det er med tanke på å evt arrangere noe selv en gang, nettop med samme grunn som dere startet med, er vel ikke noen racer, og har foreløpig ikke noen verstingbørse, og da er det greit å prøve seg litt uten 5000 tilskuere og 893 biler på banen :) Som nevnt synes jeg det bare er flott om dere går med overskudd Vi gikk totalt med et lite overskudd i 2004 som ble brukt til å gi kreftsyke barn en opplevelses dag på rudskogen, det er sikkert mange som husker det og vi takker audi sentrum for samarbeidet. Om det er slike ting dere bruker overskuddet på er det jo enda bedre! Takk for en fin kveld på rudksogen, betaler gjerne 100 spenn neste gang :) Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glimsdal Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 hørtes ut som et bra treff! må nok samle alle gutta og ta turen på neste bilmekaniker.no treff! ;) bra konsept konrad Siter :smilbmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtract Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Ehem, Jeg vil gjerne komme inn med et lite inlegg her. Som vanlig var dette igjennomført banetreff, Koster lite kroner, lett å komme ut på banen og alle fikk kjørt seg en god del runder pr heat! At folk stadig skal klage på penger og andres økonomi.. altså... HVA har vi egentlig med det å gjøre? Om bauda står igjen med overskudd på 100kr, eller 1000kr skal vi egentlig bare drite i for de penger bruker dem alikevel ikke opp på mcdonalds i løpet av kvelden. De tar sikkert penga og bruker dem til å arrangere et neste treff!! Er det noen her som i det heletatt vet hva det koster å leie banen??..... Jeg vet så mye som at det kan koste opptil 80,000kr å leie banen i en helg. Kommer an på hva det skal brukes til og hvem som leier. Dere har uten problem klart å bruke optil 1000kr på en helg for å være på gatebil treff, ikke bare sitte i flere timer i kø for å komme TIL banen, men også for å komme seg UT på banen for å få kjørt 1-2 ganger i løpet av hele helga.... Hva faen er da 300kr her?!??!..... Når det gjelder amatører VS proff på banen så har jeg null problem med å sleppe forbi de raske gutta. jeg var ute å fikk kost meg og kjørt rimelig dekk av felga med den sure mantaen og hver gang jeg så en kjapp bil nærme seg i speilet stupte jeg til sia og slapp den frem. Så varre å kjøre sin egen stil igjen. Og jeg selv kan med god tro si at mange er enoige med meg at det faktisk ER morsomt å race mot en del biler som ikke er like raske, for da lærer du å både kjøre forbi, og du har noe å kjøre MOT, ikke alltid selve runde tiden som teller...!!! Om ikke noen andre har har litt penger i hue å ræva og kan legge ut at 60 andre biler møter opp på et såpass lett og åpent treff og kan få kost seg på banen, synes jeg bare dere kan klappe igjen brødsaksa...... MILDT SAGT! Konrad, Takk for et kult treff, med denne gangen hyggeligere crew members, som var litt grejere enn i fjor på teknisk og med å slippe ut folk på banen! Gleder megstort til neste treff igjen!! NÅ!...... Er det NOEN her som har video eller bilder av en sur manta som ble brekka rundt på banen som om den var stjålet?. Vennligst legg ut eller send meg på mail på rdl@rdlx3m.com Og gjerne av den 200sx'en som vi taua i drøy time.. Dette må jeg bare ha! Hilsen han med monstertrucken som reiv av kroken din :) :titties: :titties: Takk for seg! http://www.rdlx3m.com EDIT: Liten missforståelse ang. dette med økonomien. Lest kondrad skrev og spekulasjoner på den, og regna med at en eller annen sutret over dette. Er en uvane for dette forumet her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtract Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Vi gikk totalt med et lite overskudd i 2004 som ble brukt til å gi kreftsyke barn en opplevelses dag på rudskogen, det er sikkert mange som husker det og vi takker audi sentrum for samarbeidet. . Hmm... Dere leide inn audi folka?.. Kansje dere skulle ha sponset cosworth crewet også med en sånn RACEFØRER FOR EN DAG greje, får dem inn penger på sia slik så slipper dem å stjele fra hverandre for å gjøre seg klare til gatebil :) ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Takk til Konrad og gutta fra Bauda for bra organisert opplegg og mye morro. Stå på ! Greit treff syns jeg... men ikke noe mer.Det som ødela hele treffet, syns jeg, var at det var kø-kjøring på banen... og litt mye gul-flagging. Gul-flaggingen kan jeg ikke si at var feil.. men jeg syns det så ut som det var drøyt mye. Kø-kjøringen derimot kunne man gjort noe med. Den beste løsningen, tror jeg, hadde vært å dele opp de som skal kjøre i grupper. F.eks etter erfaring, og kanskje også etter bil. Ihvertfall en gruppe for nybegynner (NEI, det er overhodet ikke noe feil med å være i denne gruppen) og en for mer erfarne. På den måten ville f.eks Kenneth Moen (som jeg lå mest merke til) sluppet å holde igjen på kjøringa pga at det var andre som var mye tregere på banen. Jeg syns bilmekaniker.no treffa i fjor var kjempebra, men treffet i går var en skuffelse for meg... Det er ment som konstruktiv kritikk... så jeg håper de som arrangerte leser. Synd du er skuffet, jeg lurer nesten på om du kjørte på banen selv. Det er nemlig aldri en skuffelse å få kjøre på bane. Det jeg kan nevne til ditt inspill er at folk som kjører må lære seg å bruke speilene. Jeg har kjørt på div banetreff og merker at det er stor variasjon i speilbruk. Regelen er at man skal vike for raskere biler og slippe de pent forbi på ett sted som er egnet for dette; rettstrekket etc. Du nevner at feks Kenneth Moen hadde sluppet å holde igjen på kjøringen. Vel, med hans kjørestil så er det vel nesten heller tvert i mot. Drifting er og blir en showstil og for oss andre som pusher rundetider med idealsporkjøring så er det faktisk han som ligger i veien for oss selv om vi skulle hatt halvparten av hestene hans. "Drifterene" var til tider irritasjonsmoment da de bruker hele banen og det er fullstendig umulig, for ikke å nevne risikablet, å kjøre forbi de. Ved en anleding mistet en av "drifterene" kontrollen i langsvingen og ble nesten topedert av en "idealspor kjører". Sånn til ettertanke så føler jeg at drifterene burde kanskje få kjøre i egne heat og at "vi andre" burde øve på speilbruk slik at vi slipper å ligge å stange i tregere biler. Film og bilder må jo bli lagt ut snart. Så ørten karer med kamera der. Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Hmm... Dere leide inn audi folka?.. Kansje dere skulle ha sponset cosworth crewet også med en sånn RACEFØRER FOR EN DAG greje, får dem inn penger på sia slik så slipper dem å stjele fra hverandre for å gjøre seg klare til gatebil :) ;) Nei, de stillte til disposisjon slik at barna kunne få sitte på under kontrollerte forhold. Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Nei, de stillte til disposisjon slik at barna kunne få sitte på under kontrollerte forhold. LOL! mindre effekt=bedre kontroll Du har så rett! sombrero Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtract Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 hehe.... tror du audi folka kjørte gratis?........ Tviler nesten jeg da men men.. de bilene der er ikke billige i drift:) Og som du sa kenneth moen sinker vel en del på banen selv om han sidelengs kjører ganske fort i snitt. men så skulle han jo stoppe og tømme gira sine i spinn MIDT på banen i blandt å.. Greit det når bilene bak kommer i 100 i røykskyen... :) Og for min del så kan folk dele opp som de vil men det vil jo bare resultere i masse kø og irritasjon! Nå skal drifterne kjøre. så skal HItech gutta kjøre... så komer økonomi gruppa!! det blir for dumt!! Kjør alle mann bare se ut av situasjonen hvordan du skal kjøre! Ikke bruk hele banen om du ser at dte r 10 biler bak som pusher deg!! Gringo: de raske?...... Vil nå ikke si at Corradoen var en av de sjappe på banen da.... men greit det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Konrad Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Hmm... Dere leide inn audi folka?.. Kansje dere skulle ha sponset cosworth crewet også med en sånn RACEFØRER FOR EN DAG greje, får dem inn penger på sia slik så slipper dem å stjele fra hverandre for å gjøre seg klare til gatebil :) ;) Vi leide IKKE inn Audi sentrum, men vi sendte en forespørsel til dem om de kunne tenke seg å være med å hjelpe oss å få til en slik dag. De stilte opp for egen regning, gjorden er kjempe jobb og kjørte barn rundt på banen. De hadde også med videoer og t- shorter til barna så det ble en kjempe suksess. Det planlegges allerede en ny slik dag sammen med Audi sentrum og SFK Se hjemmeside: http://www.sfk.no Siter Hans Konrad Sjef bilmekaniker.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 jeg skjønner det at vi som drifter er irritasjons moment for dere som kjører runde tider osv. men jaggu er dere irritasjons moment for oss og! det finns både kjappe biler,trege biler,ferskinger derfor blir det mye rar kjøring utpå banen så irriterte folk vil det alltid bli! grunnen til bilmekaniker treffa er at vi skal leke oss og lære oss feks og handtere biler bedre etc. så for dere som skal kjøre rundetider synes jeg dere heller kan bli med på skikkelige løp osv der det kun er rundetider som gjelder!!! får aldri blitt enige om det der tror jeg... vis ikke de som leier banen deler opp kjøringa i to grupper:1:drifting/leking 2:rundetider. mvh paul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtract Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 JOa, for meg spiller det ingen rolle jeg kan godt blande meg inn både mellom kenneth som dekker hele banen eller audi sentrum gutta som holder på å rive av lakken på bilen min i forbikjøring, men dette med gruppe deling blir for dumt! Vi må lære å samarbeide! Du kan ikke dele opp de gamle pensjonist jævlene på gata og ungdomen... vi må nokk kjøre sammen.. Delinga vil både ta tid, lage køer og irritasjoner...! angry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 riktig derfor for folk rette seg inn etter hverandre og hverandres kjøring sånn er det bare!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg