Gå til innhold

Ujevn Tomgang, film....

Ranger emnet

Pater

Anbefalte innlegg

Hei geth!

mulig du har veldig flaks nuh, jeg har en liggende jeg. Men hva er delenr ditt?? mulig de går om hver andre disse tomgangstab. når den er til GTi 16V den jeg har liggenes her.

mvh Terje

kan stikke ut å sjekke.....

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

på min står det følgende:

035 133 455 F

dersom det har vært montert ny i din bil i de seneste årene, så har du et annet nummer, vet at de som blir solgt nye nå kommer med andre nummer.

ventilen på denne er fin den, så denne skal funke. :)

prøvde å ta bilder inni den å, men ikke så lett å få til... ser litt sotet og tørt ut på en måte, er det normalt? her er det i hvertfall 4 bilder.....

tomgangsregulator%20001.jpg

tomgangsregulator%20002.jpg

tomgangsregulator%20003.jpg

tomgangsregulator%20004.jpg

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkuratt det samme på min 87 Golf 1,8 GLi..

Helt likt.

Jeg fikk ikke fiksa det før jeg solgte bilen.

MEN han som kjøpte den fylte injection rens på bensin tanken så roet det hele seg ned en del.

Men det kom visst tilbake etter en stund.

Flere som fortalte meg når jeg hadde bilen at den kanskje trakk falsk luft.

Brukte da startgass og sprayet på alle luftslanger og vakum slanger.

Hvis turtallet øker når du sprayer på ett punkt så er det lekasje der.

Men fant ikke noe på bilen min, men det kan jo prøves.

Jeg er ingen ekspert på sånne feil, men jeg vil bare komme med mine erfaringer.

Veit også at det går ann å justere tomgangen på en eller annen måte men det er jeg ikke sikker på åssen, må nok taes på verksted.

Også den Elektro sprayen du viste bilde av, så vil jeg si at det er en dritt spray :)

Vi hadde de en periode på jobben, men de dugde ikke til en dritt, lager bare ett fettlag på kontakt punktene.

Et tips fra en jernbane arbeider :D

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkuratt det samme på min 87 Golf 1,8 GLi..

Helt likt.

Jeg fikk ikke fiksa det før jeg solgte bilen.

MEN han som kjøpte den fylte injection rens på bensin tanken så roet det hele seg ned en del.

Men det kom visst tilbake etter en stund.

Flere som fortalte meg når jeg hadde bilen at den kanskje trakk falsk luft.

Brukte da startgass og sprayet på alle luftslanger og vakum slanger.

Hvis turtallet øker når du sprayer på ett punkt så er det lekasje der.

Men fant ikke noe på bilen min, men det kan jo prøves.

Jeg er ingen ekspert på sånne feil, men jeg vil bare komme med mine erfaringer.

Veit også at det går ann å justere tomgangen på en eller annen måte men det er jeg ikke sikker på åssen, må nok taes på verksted.

Også den Elektro sprayen du viste bilde av, så vil jeg si at det er en dritt spray :)

Vi hadde de en periode på jobben, men de dugde ikke til en dritt, lager bare ett fettlag på kontakt punktene.

Et tips fra en jernbane arbeider :D

var bare en spray jeg fant på jobben, tenkte jeg kunne teste det, hehe... ... så det er bare å spraye startgass på alle slangene? hvordan skal jeg legge merke til at turtallet stiger når det går så ujevnt da? takker for alle erfaringer :)

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har iallefall samme tomgangstab. bare at du har bosch og jeg har VDO. Det skal ikke komme noen klunke lyd når du rister den, da er ventilen din altfor slapp, da blir det feil med i luftmengde eller hvordan jeg skal forklare det.

Så jeg tror nok det er i tomgangsstab. din problemet ditt er, og ikke det andre. men jeg kan ta feil, så prøv ut:)

dersom du skulle hatt deg en ny tomgangsstab så bare si fra. har en her ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har iallefall samme tomgangstab. bare at du har bosch og jeg har VDO. Det skal ikke komme noen klunke lyd når du rister den, da er ventilen din altfor slapp, da blir det feil med i luftmengde eller hvordan jeg skal forklare det.

Så jeg tror nok det er i tomgangsstab. din problemet ditt er, og ikke det andre. men jeg kan ta feil, så prøv ut:)

dersom du skulle hatt deg en ny tomgangsstab så bare si fra. har en her ihvertfall:)

ikke noen klunke lyd i din? hehe... sender deg en pm jeg

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom bilopphøggeren på lillehammer og hørte om dem hadde slike på lager, noe som dem ikke hadde selvfølgelig, var vist en inne på hedemark bilopphøggeri, men får se om jeg orker å kjøre dit, hehe..... ikke så langt da men..... prøvde og riste på en ifra en opel tror jeg det var, var samme klunkelyden der også, så er vel kanskje normalt, vet ikke jeg.... har prøvd å rense den med trykkluft, startgass, og trykkluft igjen nå, og det rant utrolig mye svart guffe ut av den, hehe :D... skal teste den seinere i kveld..... skal si ifra åssen det går :wonder

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik høres en tomgangsregulator ut med klunkelyder (har skrudd opp liyden litt på filmen)

Film: Tomgangsting med klunkelyd

Hva tror dere? tror dere om hjertemaskina på sykehuset sier piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip og viser en lang |_____________________________| strek om jeg kobler den på i kontakta :D

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faan, er det blowjob eller?:D:D har prøvd dette med begge mine tomgangsstab. men ingen lager noen klunkelyder, så jeg tror det må være noe galt med din.

har sendt deg enda flere PM`er forresten:D

pm tilbakesent etter to forsøk, hehe

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider