Gå til innhold

Spm om B204FT

Ranger emnet


Mambo

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Motorene er en 2.0 l med 16v topp. Sitter en balanseaksel på hver side på blokka for å hindre vibrasjoner i motoren. Disse drives med egen reim. Denne reima kan egentlig bare taes av. Har gjort dette selv for å få litt mer effekt. Merker ikke noen spesielle vibrasjoner etter dette. Angående det med å bygge om til 2.3 blokk. Har hørt at dette skal være mulig å jeg ser heller ingen motforestillinger til dette. Men vet ikke.

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt ovenfor:

b234 topp

b230ft blokk

http://www.ovlov.net selger reimhjulstrammedingsen man trenger

så er det et spm ang komp.

 

b204ft/gt manifoil er restrektiv selv på b204ft/gt, så den er ikke idèell for mye hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Går fint ann å sette 16V toppen på en gammal b23 bunndel, veit om 1 som har gjort det og en som driver med det :P Snakk med DreRacing, han holder på nå :)

 

Sjekk her: http://www.r-a-c-e-r-s.net/Kim%20Inges%20740.htm Pent??

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått er 16v topp litt "bortkasta" å sette på B23 blokka.

Flere som har benka 400hk+ med 8v topp. Begynner etterhvert også å bli endel som har benka 350hk++ med urørt 8v topp (530, 531, 405).

 

Er også de som har benka 6-800hk med 8v topp, men da er det vel ikke mye som er urørt inni der.

 

Er også mange som har fått problemer med å bytte til 16v topp, med å få det til å gå riktig/bra osv.

 

Med mindre jeg skulle ha bygget et skikkelig sjukt motorbygg så tror jeg at jeg hadde holdt meg til 8v toppene. Enklere og billigere.

Er ikke vits å bruke 50000kr på å bygge en motor som holder til 800hk hvis du aldri kommer til å kjøre med mer enn 3-400hk..

 

Edit: Tilbake til topic, de motorene satt så vidt jeg vet i 960 Turbo bilene, og er vel i utgangspunktet samme motor som B230 motorene, men med annen topp. Vet de er ganske populære å trimme værtfall.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Tilbake til topic, de motorene satt så vidt jeg vet i 960 Turbo bilene, og er vel i utgangspunktet samme motor som B230 motorene, men med annen topp. Vet de er ganske populære å trimme værtfall.

 

Jeg trodde de satt i 940...

De har ellers som jeg har sagt: dårlig utformet manifoil og er restrektive!!

 

Nybygd B21 Turbo 16V. Tilsalgs. (vet ikke pris eller effekt)

står også at de har en nyoverhalt 16v topp til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår