Gå til innhold

Spm om B204FT

Ranger emnet


Mambo

Anbefalte innlegg

Som sagt ovenfor:

b234 topp

b230ft blokk

http://www.ovlov.net selger reimhjulstrammedingsen man trenger

så er det et spm ang komp.

 

b204ft/gt manifoil er restrektiv selv på b204ft/gt, så den er ikke idèell for mye hk!

 

Hvorfor rakker du ned på b204 grenrøret nok en gang? Til opplysning er det en motor tilsalgs i sweden som er bremset til 443 hk med et slikt grenrør,er bortimot 500hk i den nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg trodde de satt i 940...

De har ellers som jeg har sagt: dårlig utformet manifoil og er restrektive!!

 

Nybygd B21 Turbo 16V. Tilsalgs. (vet ikke pris eller effekt)

står også at de har en nyoverhalt 16v topp til salgs.

 

2,0 16v turbo satt i både 740,960 og 780.mener også de fantes i 940.

nok en gang,over 400 hk med orginalt grenrør er vel ikke ille? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du fikk den i 240.. men ikke i norge, da med 200hk ;) sånn for information..

 

MEN .. lurte egenlig bare på om man fikk noe pulver ut av den hvis man bytte bunndel. blir jo en del mer slagvolum

 

Du får vel sikkert noe mer krefter. Men, hvorfor i all verden skal du gjøre dette? :P Hvis allikevel bare skal ha "litt" mer krefter kan du like greit bygge på en B230FT/FK? Eller har du en billig 204FT på lur? Er vel uansett enklere å trimme på den uten å øke slaglengden? ;)

 

Og jeg har ikke hørt noe om at B204FT grenrøret er dårlig utformet på noe hvis, har tvertimot fått inntrykk av at det er ganske så brukbart. ;)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare leker med tankener jo "enkel" trimming hvis det bare er å smikke over. og mesteparten burde jo egenlig bare være å flytte over

 

Enkleste trim på en b204 er vel å slenge i kammer ifra en glt,samt en masse

laddetrykk. :)

Har selv montert 16v topp på en b230ft en gang i tiden,er liksom ikke bare å slenge på nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste en post på tpc forumet for en stund siden om en som prøvde å blande no deler fra 230 og 204. funka visst ganske dårlig da det var endel som ikke passa overens. søk litt der så finner man sikkert den posten igjen

 

Stemmer nok bra,er en masse forskjeller på de motorene ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er mest dritt med 204/234 er vel at man må ha no custom motorfester, etc pga annerledes støping på blokka (fester til div brakketer)

 

så sleng 204 toppen på en b19,b21,b200

å 234 toppen på b23,b230

 

er vel egentilg bare en blokk som "duger" å det er 1996-1998?? b230 pga de tykke cylinderveggene evt en b230R-blokk (dyrt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"bare sleng på", "tar bare en time", "bare sett inn en fk\ft motor" er en liten gjenganger har på volvoforumet. viser seg jo fort at de som sier det stort sett ikke har gjort en dritt av det de skal ha andre til å gøre. sålenge du ikke har gjort det mange ganger før og har et sted å stå med div verkstedsfasaliteter samt et delelager på størrelse med den lokale høggern er det ikke bare bare!

og er det egentlig ingen her som har hørt om uforutsette problemer?? de som gjør at den timen det tok å bytte den girkassa ble til 2 uker pga den lille skrua du brakk da du tok av den gamle kassa er et helvete å få tak i..

 

skal gjerne se den som har putta inn feks ft motor m. lednigsnett for første gang i 240en med A motor uten et jævla problem, og ikke endt opp med å bruke dobbelt så mye tid å penger som planlagt.... anyone..?

:)

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også hørt noen rykter om at det er mindre kanaler og ventiler i 204 vs 234?

Noen som vet?

 

Det har jeg også hørt,er ivertfall mindre ventiler og mindre løft på kammene på

en b204 vs 234..

 

Kamdriving med 16v topp på en b230 blokk kan man lett fixe med standard kamdrev på toppen,16v kamdrev på "mellom/olje/fordeler"akseln,samt et 16v drev nede på veiva.ps! dette må enten forsterkes eller byttes til et kraftigere pga at det er like dårlig som på en vanlig b230.

Gjeng opp hullet til den midtre "rullen" til m10,og erstatt den med en golf 2 16v spennrulle..kjøp ei reim ifra en opel ascona/vectra 1,6 diesel...

 

Reimskiva på veiva må dreies av ca 5mm fordi kamhjulet på 16v er bredere..

Ellers går reimene skeivt..

 

dette er den mest økonomiske løsningen vil jeg tro,men man får også kjøpt ferdige kit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor rakker du ned på b204 grenrøret nok en gang? Til opplysning er det en motor tilsalgs i sweden som er bremset til 443 hk med et slikt grenrør,er bortimot 500hk i den nå..

 

Jeg har hørt det av flere som driver med seriøs tuning, som:

http://www.ovlov.net/

http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/turbo_world.htm, samt han vi alle har hørt om: Dick Prince!

 

Richard reports the engine now makes power all the way to 6,700rpm, whereas the factory (2 litre) 16V turbo manifold became restrictive after 5,000 rpm.

 

It was originally thought the limitation was the (mandatory 36mm) inlet restrictor coming into play from 5,000rpm, but we now know it was the OEM manifolds characteristics.

 

For de som er dårlig i Engelsk:

Richard rapporterer at motoren nå gir krefter helt til 6,700rpm, mot OEM- (2 liter) 16V turbo manifoilet ble restriktivt etter 5,000rpm.

 

I utgangspunktet, trodde man at begrensningen var det (obligatoriske 36mm) inntaket som spillte inn fra 5,000rpm, men vi vet nå at det var karakteristikken til manifiolet.

 

ref: http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/16v_turbo_exhaust_manifold.htm

 

Om jeg slipper en murstein fra et fly, har den fremdeles ikke optimal aerodynamisk utforming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det av flere som driver med seriøs tuning, som:

http://www.ovlov.net/

http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/turbo_world.htm, samt han vi alle har hørt om: Dick Prince!

 

 

 

For de som er dårlig i Engelsk:

Richard rapporterer at motoren nå gir krefter helt til 6,700rpm, mot OEM- (2 liter) 16V turbo manifoilet ble restriktivt etter 5,000rpm.

 

I utgangspunktet, trodde man at begrensningen var det (obligatoriske 36mm) inntaket som spillte inn fra 5,000rpm, men vi vet nå at det var karakteristikken til manifiolet.

 

ref: http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/16v_turbo_exhaust_manifold.htm

 

Om jeg slipper en murstein fra et fly, har den fremdeles ikke optimal aerodynamisk utforming.

 

nei,men å skrive at grenrøret er dårlig for de 200 hk som finns i motoren må vel være å overdrive når det går å plukke ut over 400 hk med det..

 

Uansett,jeg har hatt 16v turbo selv og kjenner flere som har brukt dette grenrøret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår