Gå til innhold

Spm om B204FT

Ranger emnet


Mambo

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt det av flere som driver med seriøs tuning, som:

http://www.ovlov.net/

http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/turbo_world.htm, samt han vi alle har hørt om: Dick Prince!

 

 

 

For de som er dårlig i Engelsk:

Richard rapporterer at motoren nå gir krefter helt til 6,700rpm, mot OEM- (2 liter) 16V turbo manifoilet ble restriktivt etter 5,000rpm.

 

I utgangspunktet, trodde man at begrensningen var det (obligatoriske 36mm) inntaket som spillte inn fra 5,000rpm, men vi vet nå at det var karakteristikken til manifiolet.

 

ref: http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/16v_turbo_exhaust_manifold.htm

 

Om jeg slipper en murstein fra et fly, har den fremdeles ikke optimal aerodynamisk utforming.

 

nei,men å skrive at grenrøret er dårlig for de 200 hk som finns i motoren må vel være å overdrive når det går å plukke ut over 400 hk med det..

 

Uansett,jeg har hatt 16v turbo selv og kjenner flere som har brukt dette grenrøret..selvsagt blir det noe helt annet med et gromt sveisa et istedet,men det holder i massevis for en garasjetrimmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår