maxis Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Jeg har hørt det av flere som driver med seriøs tuning, som:http://www.ovlov.net/ http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/turbo_world.htm, samt han vi alle har hørt om: Dick Prince! For de som er dårlig i Engelsk: Richard rapporterer at motoren nå gir krefter helt til 6,700rpm, mot OEM- (2 liter) 16V turbo manifoilet ble restriktivt etter 5,000rpm. I utgangspunktet, trodde man at begrensningen var det (obligatoriske 36mm) inntaket som spillte inn fra 5,000rpm, men vi vet nå at det var karakteristikken til manifiolet. ref: http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/16v_turbo_exhaust_manifold.htm Om jeg slipper en murstein fra et fly, har den fremdeles ikke optimal aerodynamisk utforming. nei,men å skrive at grenrøret er dårlig for de 200 hk som finns i motoren må vel være å overdrive når det går å plukke ut over 400 hk med det.. Uansett,jeg har hatt 16v turbo selv og kjenner flere som har brukt dette grenrøret..selvsagt blir det noe helt annet med et gromt sveisa et istedet,men det holder i massevis for en garasjetrimmer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 For å nevne en sak til har b204 motorene en spesiell utgave av lh2,4. Blandt annet har den eksostempføler,3"luftmassemåler orginalt(samme som eldre 960) og da selvsagt egne hjerner... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 man kan sikkert gjage fler hester ut av den orginale motoren da. ;) morosom turtalls tralle ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 må alle støpegods manifolder brenne 100hk eller 400 sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 En sak til angående 16v turbon er at jeg mener å huske at de har en garret turbo som er en aning bedre enn de gammle,tror de har bla større eksoshus også med større utblås.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.