Gå til innhold

Avskilte bil, dyrt å ta på skilt igjen?

Ranger emnet

Roberto

Anbefalte innlegg

Bilen skal EU godkjennes når den skal EU godkjennes, for å si det slik...

Skal den f.eks. inn i desember, skal den inn i desember selv om den har vært avskiltet i 2-3 mnd. (Med mindre den skal godkjennes mens den er avskiltet, da må det gjøres før du får skiltene igjen)

Jeg avskiltet bilen i 3 månder for å utsette EU-kontroll :rolleyes:

Den skulle inn i august, så jeg leverte skiltene den 31. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Jeg har jo en 240 jeg bruker på veien. Planen er å sette forsikringen over på denne "nye" volvoen når den er ferdig. Nå er jo veiavgiften i anmarsj. Hvis jeg ikke betaler den på denne jeg bruker nå, hva sjer da? :)

Jeg har ikke peiling, men du kan jo spørre om det når, evt. før du levere skiltene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte til Biltilsynet her i Narvik.

Biltilsyn var pliktig til å ta vare på skilter i 6mnd. Her i Narvik tok dem vare på dem i 11mnd. Så dem ligger der enda, kan hente dem da.

Måtte bare betale årsavgift, få bilen Eu godkjent og ordne forsikring først...

Blir vel gjort nå snart, bilen er til Eu godkjenning nå..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by le0n

Vist gliset står uten i mer en 6 måneder koster det vell rundt 2000,- hørte jeg rykter om i dag!

Men når du får skilter på må du jo betale veiavgiften!

Over 2300,- det :)

Hmm .. Det var da som f ... :(

Er du sikker på dette?

-Gjelder dette selv om bilen er vetaran når den skal skiltes igjen?

(slipper veiavgift iallefall..)

???:

post-1717-1380485095052_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du leverer inn skiltene så blir de normalt liggende i 6 mnd. etter dette blir de makulert, da må du kjøpe nye skilt, de koster ca 350-400,- kr.

Du må betale årsavgift, hvis dette ikke er gjort, og du må ha forsikring på bilen.

Hvis bilen skal på EU godkjenning i mellomtiden må dette også være gjort før du får ut skilter gjen.

Hvis bilen er veteran trenger du velbare forsikring, dette med å være nødt til å kjøpe nye skilter avhenger jo om hvor lenge de har ligget til oppbevaring.

Det går også an til å kjøpe nye skilter, da tar du med deg de gamle sammen med vognkortet til et sted hvor de lager bilskilt, og sier at du vil ha 'nye' typen, de lager da nye skilt og tar de gamle i retur og leverer de til biltilsynet for makulering.

koster ca 350-400,- kr.

Bare spør hvis du lurer på noe, det er det du lærer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider