Gå til innhold

Risting ved hastighet over 70 km/t

Ranger emnet

safoll

Anbefalte innlegg

Her er noen ting somman kan sjekke:

- Sjekk balangsering på nytt.. Er ikke altid disse dekkverkstedene er like flinke med dette.(Har selv erfart dette, har også vært med på å fest flere lodd på hjulet til en kammerat)

-Sjekk luft trykk på hjulene.

-Sjekk at felgen er hel, at den er rund. Vis den er mer oval så rister det godt.

- Sjekk at felgen er skrudd godt på.

- prøv å finn ut om forstilling din er god og at den skrud fast.

sombrero

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva pokker er det alle prater om dårlig avbalansering? det kan liksågodt være forstillingen som har fått seg en smekk.

fordi avbalansering koster 100kr mens forstillings kontroll/sjekk koster 1000-2000kr (min 1 verksted time)

Og derfor sjekker du alltid avbalansering først... u see?

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen ting somman kan sjekke:

- Sjekk balangsering på nytt.. Er ikke altid disse dekkverkstedene er like flinke med dette.(Har selv erfart dette, har også vært med på å fest flere lodd på hjulet til en kammerat)

-Sjekk luft trykk på hjulene.

-Sjekk at felgen er hel, at den er rund. Vis den er mer oval så rister det godt.

- Sjekk at felgen er skrudd godt på.

- prøv å finn ut om forstilling din er god og at den skrud fast.

sombrero

Jeg kom på en ting til, som jeg har slitt med selv. Sjekk at hub er riktig, og hvis ikke, så få på en senterring så det blir riktig. Hjulet skal sentreres på senterringen. er det slakk der, har det lett for å bli gæli.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en ting til, som jeg har slitt med selv. Sjekk at hub er riktig, og hvis ikke, så få på en senterring så det blir riktig. Hjulet skal sentreres på senterringen. er det slakk der, har det lett for å bli gæli.

Kan være slik.. Men da er hullet til hjul boltene store. Håper for all del at han som har feilen finner det ut. Kjipt at det rister.. iriterende. sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være slik.. Men da er hullet til hjul boltene store. Håper for all del at han som har feilen finner det ut. Kjipt at det rister.. iriterende. sombrero

Og ikke minst er det jævlig å kjøre med! :)

Opel Astra -01 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86107

x Mazda 323 GT-R -94

x Mazda 626 -86

Always listen to what a man says to you when he's angry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spyr,desverre doh

hehe.. er ikke alene.. spyr av iritasjon når slik skjer... sitte å riste opp en burger når du kjørr i 80km/t ikke mye digg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bremsene henger kan det lugge litt..

Merkes gjerne hvis bilen har stått en stund.

Forstilling kan oxo fortsatt være skjev. Har hatt bilen på forst.kontr. og fått igjen skjevere enn når jeg leverte den..

Hmm, hadde som sagt bilen på forstillings- og bakstillingskontroll forrige uke. Kan det være der feilen ligger da? Skal vel ikke være slik at den rister mer enn før du hadde den inn på kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hadde som sagt bilen på forstillings- og bakstillingskontroll forrige uke. Kan det være der feilen ligger da? Skal vel ikke være slik at den rister mer enn før du hadde den inn på kontroll?

Skal vel ikke være sånn egentlig nei, men det er ikke alltid verkstedene er like hendige. Skulle ønske de var det, men har alt for mange eksempler på at noen kan være inkompetente. Sad, but sant.

x Mazda 323 GT-R -94

x Mazda 626 -86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel ikke være sånn egentlig nei, men det er ikke alltid verkstedene er like hendige. Skulle ønske de var det, men har alt for mange eksempler på at noen kan være inkompetente. Sad, but sant.

Ok. Så over dekkene mine foran isted, og de var rimelig slitte i innerkant. Tør å vedde på at verkstedet har gjort forstillingen enda verre enn den var. Skal ihvertfall innom på fredag og få dem til å se på det. Dette var forsåvidt på et "ikke-merke-bilverksted".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så over dekkene mine foran isted, og de var rimelig slitte i innerkant. Tør å vedde på at verkstedet har gjort forstillingen enda verre enn den var. Skal ihvertfall innom på fredag og få dem til å se på det. Dette var forsåvidt på et "ikke-merke-bilverksted".

Gjør det! Har hatt noe av det samme problemet selv med lignende typer verksted. De bør faen meg gjøre noe med saken ja! :)

x Mazda 323 GT-R -94

x Mazda 626 -86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. forstillingskontrollen, så må jeg si jeg stusset litt når jeg ikke fikk papirer som viste hvor mange prosent chambervinkelen var justert, osv. Bruker man ikke vanligvis å få det?

Absolutt, det er vel litt av vitsen. Så man har papirer å vise fram når f.eks senking skal godkjennes..

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, det er vel litt av vitsen. Så man har papirer å vise fram når f.eks senking skal godkjennes..

Skal få papirer på det... Litt av vitsen med forstillings kontrol et at dekken står rett slik at de blir gjevnt slitt.. kjøre på kanten er ikke lønsomt.. så får du bedre feste når dekkene ligger jevnt mot underlaget

Lenke til kommentar
Del på andre sider