Gå til innhold

Volvo 940, 230FT

Ranger emnet

70' Chevelle

Anbefalte innlegg

Jeg var i dag med en kamerat for å se på en 94-modell 940 stv. Bilen var en ex-politibil, har gått langt og så ikke ut for å si det mildt. Selger sa den så ok ut på 5 meter avstand, men det var kanskje 50m i mørket bak en busk :D Bilen var delvis rusten og bulkete, og lakken var grusom. Inni var så å si alt ødelagt, og den lukta bikkje lang vei. Det jeg lurer på er holdbarheten til denne typen motor. Selger hevdet den var trimmet av politiet til 205hk, hvor de hadde fjernet kat og greier. Det hørtes svært usannsynlig ut for meg da. Han hadde en slik lureventil som slapp inn falskluft og justerte trykket. Sånn han hadde kjørt med den, rykket drivverket til voldsomt til om man ga på i lave turtall og trykket kom over skalaen. Til gjengjeld sparket det godt i ryggen på høye turtall. Vi stengte denne jallaventilen og da var den ok og kjøre, men virket ikke spesielt sterk. Skulle ikke forundre meg om det var 165hk da, og politiet ikke har gjort noe spesielt med den i det hele tatt. Bilen har gått 345000, og må som sagt gjøres endel med. Hvordan står dette i stil med prisen, 45000kr? Masse arbeid må gjøres for å få den fin. Teknisk virket den ok med masse nye deler, men bensinpumpe ulte fært og en støtdemper var gåen.

http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1115154157354?finnkode=5414593&sid=5a6QBlKwu157340&pos=6

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handl heller en Gl... Skal du FT så må du høyere i pris for å si d sånn....

Du har uanz ikke allverdens å rutte med selv om du har den FT motorn mener nå jeg! Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss den er så shabby som du gir inntrykk av så nekter jeg å tro at noen gir 45000kr for den..

Det er det jeg tror også. Det må være noe av det mest shabby jeg har vært og sett på. Interiøret så ut som om noen hadde detonert en bombe i bilen :D

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier selg selv detta her... Ser åssen en bil er blitt behandla med en gang en går over den omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært ålreit den der, men uten den 8ern i... Hadde heller lagt penga i å mata en FT motor da veit jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

vurderte selv en gang å kjøpe en pensjonert X-purk 94 mod 940 TIC, hvit, km stand 345km, slitt både innvendig og utvendig, 205hk(purk trim) men den kostet 35 000kr.. selv det syntes jeg var en urimelig pris..så jeg råder deg til å lete videre .. ;)

V O L V O - Vi orker litt vi også:)

1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen)

1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT

1992- Nissan 200SX S13 SOLGT

1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider