Gå til innhold

hvilken motor er idiel og ettermontere turbo på?

Ranger emnet


zx6r

Anbefalte innlegg

heisan..

 

 

jeg begynner på et 240 proskjekt til sommeren,jeg kommer til og legge mest vekt på motoren og drivverk,regner med og koste på motoren 50-60tusen.men spørsmålet er da,hvilken motor passer rett i 240`n uten modifisering?har hørt at b23ft er bra og turbo konvertere men at kompen må senkes?hvordan gjøres dette?lav komp stempler eller noe,sånn ca hvor mye kan jeg regne med og få ut av motoren hvis jeg koster på den 50-60tusen?

 

 

mvh kim k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ekke vits å turbo konvertere en FT motor.....det er orginal turbo motor..

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som locked, kjøp en b230fk av nyere årgang, koster deg ikke 20 000en gang, bruker du resten av pengene på trim og oppgraderinger så har du virkelig en liten ulv i fåreklær!

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på dette med FT og FK, hvilken av dem er det best å satse på egentlig ?

 

Og hvilken vil gi best drag ?

 

Vet at det er lavtrykk og høytrykk.

 

Men liksom, hvem av dem er best i det hele liksom ? :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på dette med FT og FK, hvilken av dem er det best å satse på egentlig ?

 

Og hvilken vil gi best drag ?

 

Vet at det er lavtrykk og høytrykk.

 

Men liksom, hvem av dem er best i det hele liksom ? :)

 

Det er vel mer eller mindre samme motoren, men jeg tror jeg hadde gått for FT, nyest mulig.. feks 98' ft kan man gjerne få for 15-20 lapper.

duger vel til 340hk med original innmat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på dette med FT og FK, hvilken av dem er det best å satse på egentlig ?

 

Og hvilken vil gi best drag ?

 

Vet at det er lavtrykk og høytrykk.

 

Men liksom, hvem av dem er best i det hele liksom ? :)

 

Jeg har hørt at FK blokka er best å satse på fordi den har underspyling, noe ikke FT blokka har tror jeg..?

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke fra -95 og oppover, da kom underspylinga..? Vet ikke om det var både på fk og ft......

 

Men hvis man tar utgangspunkt i en 23(0)ft/fk, bytter til h-råder og smidde lavkomp-stempler, 531topp med doble ventilfjærer + porting++, t3/t4-turbo, grenrør, stor alu-intercooler, forsterking av drivverk, haltech e6x eller autronic smc + data-tenning, + skikkelige dyser, -ca. 1,5bar ->++ med trykk, muligens bettongfylle blokka, så bør man jo få brukbart med pepper. -Er sikkert noe jeg har glemt å ta med :P hehehe

 

-Og når jeg kommer på det. Den LH-jetronic'en kan jo chippes, hvis man chipper innsprut (og tenningsboks?) på LH-jetronic'en og bytter dyser, så bør det også holde en stund, må jo bytte bensinpumpe og regulator og, vil jeg tru :rolleyes:

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke fra -95 og oppover, da kom underspylinga..? Vet ikke om det var både på fk og ft......

 

Men hvis man tar utgangspunkt i en 23(0)ft/fk, bytter til h-råder og smidde lavkomp-stempler, 531topp med doble ventilfjærer + porting++, t3/t4-turbo, grenrør, stor alu-intercooler, forsterking av drivverk, haltech e6x eller autronic smc + data-tenning, + skikkelige dyser, -ca. 1,5bar ->++ med trykk, muligens bettongfylle blokka, så bør man jo få brukbart med pepper. -Er sikkert noe jeg har glemt å ta med :P hehehe

 

-Og når jeg kommer på det. Den LH-jetronic'en kan jo chippes, hvis man chipper innsprut (og tenningsboks?) på LH-jetronic'en og bytter dyser, så bør det også holde en stund, må jo bytte bensinpumpe og regulator og, vil jeg tru :rolleyes:

 

93-98 mod FT/FK kom med underspyling etter det j har fått med meg...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår