Gå til innhold

hvilken motor er idiel og ettermontere turbo på?

Ranger emnet


zx6r

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oljeunderspyling på FT/FK kom i 95, sammen med FK motoren. FT fra åttitallet til 94 har ikke underspyling.

 

FT/FK fra 95-98 er IDENTISKE unntatt wastegate. LH_Jetronic 2.4

FT fra 94 eller tidligere hadde blandt annet LH-Jetronic 2.2

 

En eller annen som hadde/har en FK motor med A-kam, org. dyser, større turbo og chip.. 258HK på bakhjula.. (Poffs som hadde det?)

 

at B230FT fra 94 og eldre har LH2.2 tror jeg ikke noe på, da dette sto på 740tic med kat fra 87-89.. i 740 turbo 90 mod har jo lh2.4, så hvorfor skulle de gå tilbake på lh2.2 i 940turbo? lh2.2 fantes vel kanskje litt inn på nitti tallet i B230F motorene uten at jeg skal si det sikkert, men mener på det satt på sin siste turbomotor i 89 slik jeg har fått det fortalt i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lh2.2 fantes vel kanskje litt inn på nitti tallet i B230F motorene uten at jeg skal si det sikkert, men mener på det satt på sin siste turbomotor i 89 slik jeg har fått det fortalt i alle fall...

 

Min B230F fra 91 har Regina. Vet at LH2.2 ble produsert i 89. Men hva som sitter på 90modellene vet jeg ikke. Mulig det er noe blanding avhenging av hva dem hadde igjen.

 

Men dette skjerer jo helt av i forhold til topic...

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å da lurer jeg på en ting karer......

 

hvor mange av der har brukt for underspyling av stempelene????????

 

Hva gjør egentlig den underspylinga ? Spyler stempla med olje fra undersiden? :rolleyes:

 

Men hva er det som er så bra med dette ?

 

Mvh.

Fredrik :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at B230FT fra 94 og eldre har LH2.2 tror jeg ikke noe på, da dette sto på 740tic med kat fra 87-89.. i 740 turbo 90 mod har jo lh2.4, så hvorfor skulle de gå tilbake på lh2.2 i 940turbo? lh2.2 fantes vel kanskje litt inn på nitti tallet i B230F motorene uten at jeg skal si det sikkert, men mener på det satt på sin siste turbomotor i 89 slik jeg har fått det fortalt i alle fall...

 

lh2,4 kom på alle 230 motorer i 1990,og de har det helt til 1998 bortsett ifra visse b230f som har bendix regina..visse små endringer er gjort på lh 2,4 også,ifra ca 1995 så finnes det ingen kaldstartdyse samt at "hjernene" er

forbedret etterhvert..De med bochnummer -563(eller noe slik) er best å styre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen som vet litt om 234f blokka?

 

Tenker på Zerox sin som står ute her, mener det er en 88 med penta veiv og smidde stempler.

Hva vil denne mest sannsynlig tåle?

Regner med at 234f blokka ikke kommer i den 86-88 utgaven med dårlige lager?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen som vet litt om 234f blokka?

 

Tenker på Zerox sin som står ute her, mener det er en 88 med penta veiv og smidde stempler.

Hva vil denne mest sannsynlig tåle?

Regner med at 234f blokka ikke kommer i den 86-88 utgaven med dårlige lager?

 

234 blokka er stygg.Har et par-3 noen plass her og de har alle av dårlige

typen lager og råder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er egentlig bare å krysse fingra og håpe på at det er 88b da.

 

hjelper lite,234 fikk ikke ny innmat før i 1990.

står 88 og 89 på de jeg har,gammle greier allt.

på b234 er del likens som på 230eller med frostplugger,de nyere typen blokker

har frostplugger som er "forsenket" innover.de gammle har flate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok desverre de flate på denne ja, ikke hørt om den måten å se det på før.

 

Men hvor mye kan denne blokka holde med litt flaks?

Selgeren påstod at det var over 300hk i den, og det hadde vel ikke en vanlig 86-88 blokk holdt uten videre?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok desverre de flate på denne ja, ikke hørt om den måten å se det på før.

 

Men hvor mye kan denne blokka holde med litt flaks?

Selgeren påstod at det var over 300hk i den, og det hadde vel ikke en vanlig 86-88 blokk holdt uten videre?

Nei, det hadde den ikke..

 

Men dog:

Det kan optimaliseres en del.

Du kan ta vekk balanseaksel og den eksterne oljepumpen.

 

jeg ville dog enten kjørt på 8v eller hevet 16v topp på 8v blokk (ft eller fk, 93'->)

 

men: det koster peng!

er nok billigere å hive i 850 turbo motor i 240, med mindre man har deler liggende da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

234 blokka er stygg.Har et par-3 noen plass her og de har alle av dårlige

typen lager og råder..

 

Nei, det kan ikke være så dumt :) Og regner med den smører også ;) hehe..

 

Er 8000 en bra pris for en komplett FT motor med intercooler å alle rør ?

Hvor turboen ikke har slark i det hele tatt...

 

Mvh.

Fredrik:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår