Gå til innhold

hvilken motor er idiel og ettermontere turbo på?

Ranger emnet


zx6r

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

om du absolutt skal ettermontere turbo,og ikke kjøpe en turbomotor så er uten tvil det beste valget å kjøpe en bra ny b230fb,da har du 9,3:1 i komp,531 topp,underspyling osv...Har selv ettermontert turbo på en slik,dreide ned stempla noe men klarte 1,5 bar glatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du absolutt skal ettermontere turbo,og ikke kjøpe en turbomotor så er uten tvil det beste valget å kjøpe en bra ny b230fb,da har du 9,3:1 i komp,531 topp,underspyling osv...Har selv ettermontert turbo på en slik,dreide ned stempla noe men klarte 1,5 bar glatt..

 

 

ok. så det beste er og kjøpe en org turbo motor og oppgradere den? min far mente også at jeg ikke ville få så bra resultat med en etter montert turbo som med en oppgradert org turbo motor.mye må jeg regne med og betale for en grei turbo motor da? 20000kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230FT/FK er akkurat samme motoren. Eneste som er anderledes er wastegateklokka.

 

Underspylingen er vel ikke helt kritisk, men alltid kjekt å ha et så nytt blokk som mulig.

 

Ville satsa på et fint B230FK/FT blokka som ikke hadde gått for langt. Med nogelunde enkel modifisering kan du få den opp i 300hk. Burde klare å skaffe deg en slik motor for 10-15000kr. Så får du tak i en Getrag 262/265 kasse og da har du et ganske så solid drivverk.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230FT/FK er akkurat samme motoren. Eneste som er anderledes er wastegateklokka.

 

Underspylingen er vel ikke helt kritisk, men alltid kjekt å ha et så nytt blokk som mulig.

 

Ville satsa på et fint B230FK/FT blokka som ikke hadde gått for langt. Med nogelunde enkel modifisering kan du få den opp i 300hk. Burde klare å skaffe deg en slik motor for 10-15000kr. Så får du tak i en Getrag 262/265 kasse og da har du et ganske så solid drivverk.

 

 

på det svenske 200 forumet svarte de at B230FK/FT eller b23et var det bra og bygge på.b230et var ikke noe og satse på men at B234F var det beste men ville kreve en del spesial løsninger

 

takk for alle svar..

 

 

mvh kim k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på det svenske 200 forumet svarte de at B230FK/FT eller b23et var det bra og bygge på.b230et var ikke noe og satse på men at B234F var det beste men ville kreve en del spesial løsninger

 

takk for alle svar..

 

 

mvh kim k

 

Stemmer bra det ja.

B23ET er en eldre turbomotor. Blokket er dårligere enn B230 blokket, men stemplene og rådene sterkere. Overhalt og balansert holder B230FK/FT til 350hk (+?) og B23ET til 400hk (+?).

B230FK/FT er nok ditt beste valg tror jeg. :)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljeunderspyling på FT/FK kom i 95, sammen med FK motoren. FT fra åttitallet til 94 har ikke underspyling.

 

FT/FK fra 95-98 er IDENTISKE unntatt wastegate. LH_Jetronic 2.4

FT fra 94 eller tidligere hadde blandt annet LH-Jetronic 2.2

 

En eller annen som hadde/har en FK motor med A-kam, org. dyser, større turbo og chip.. 258HK på bakhjula.. (Poffs som hadde det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljeunderspyling på FT/FK kom i 95, sammen med FK motoren. FT fra åttitallet til 94 har ikke underspyling.

 

FT/FK fra 95-98 er IDENTISKE unntatt wastegate. LH_Jetronic 2.4

FT fra 94 eller tidligere hadde blandt annet LH-Jetronic 2.2

 

En eller annen som hadde/har en FK motor med A-kam, org. dyser, større turbo og chip.. 258HK på bakhjula.. (Poffs som hadde det?)

 

 

hmmm... underspylinga kom jo på FT/FK fra 93 og nyere... for når j var å hørte på en B230FT motor i går, så var det en sein 93 modell med underspyling...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor folk tror det kom i 95.. mulig siden FK motoren kom da :)

 

underspylinga har jo ikke noe med FK på motoren å gjøre, med tanke på når underspylinga kom... men men, forum er jo til for å diskutere i, så det er bra det skjer noe her... ;)

 

men hadde ikke den siste typen av B230F motor`n underspyling å a? den som kom i 93... eller er j helt på bærtur her nå? :rolleyes:

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår