Gå til innhold

hvilken motor er idiel og ettermontere turbo på?

Ranger emnet


zx6r

Anbefalte innlegg

Nei, det kan ikke være så dumt :) Og regner med den smører også ;) hehe..

 

Er 8000 en bra pris for en komplett FT motor med intercooler å alle rør ?

Hvor turboen ikke har slark i det hele tatt...

 

Mvh.

Fredrik:)

 

høres bra ut!

får du med ledningsnett og ecu, etc?

 

hvilken årsmodell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

høres bra ut!

får du med ledningsnett og ecu, etc?

 

hvilken årsmodell?

 

Den var komplett, følger med "hjernen" også tror jeg.. Det er jeg temmelig sikker på. Og ledningsnett følger også med. Den var Komplett sa dem :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde den ikke..

 

Men dog:

Det kan optimaliseres en del.

Du kan ta vekk balanseaksel og den eksterne oljepumpen.

 

jeg ville dog enten kjørt på 8v eller hevet 16v topp på 8v blokk (ft eller fk, 93'->)

 

men: det koster peng!

er nok billigere å hive i 850 turbo motor i 240, med mindre man har deler liggende da.

 

Ta bort oljepumpen?? hva skal du smøre med da? nippler og fettpresse hvert minutt? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
hjelper lite,234 fikk ikke ny innmat før i 1990.

står 88 og 89 på de jeg har,gammle greier allt.

på b234 er del likens som på 230eller med frostplugger,de nyere typen blokker

har frostplugger som er "forsenket" innover.de gammle har flate.

 

Hmm, drar opp denne litt igjen.

Har en 90mod 230F motor, denne har også flate frostplugger, den må da uansett ha den nye innmaten?

 

Har også sett på en annen 89' 234 blokk, denne har K stemplet inn, betyr ikke det også at det er den sterke blokka?

Er forresten K merket den 230F også.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, drar opp denne litt igjen.

Har en 90mod 230F motor, denne har også flate frostplugger, den må da uansett ha den nye innmaten?

 

Har også sett på en annen 89' 234 blokk, denne har K stemplet inn, betyr ikke det også at det er den sterke blokka?

Er forresten K merket den 230F også.

 

Den har nok den nye innmaten ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bort oljepumpen?? hva skal du smøre med da? nippler og fettpresse hvert minutt? :rolleyes:

såvidt jeg vet, trenger du ikke dne eksterne oljepumpen på b234.

den er visst bare for å kunne ha jævlig lav tomgang.

 

ps. hear-say

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår