Gå til innhold

Sandpapir

Ranger emnet

Yoneck

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor man får tak i fiiiiiint sandpapir? Jeg skal helst ha tak i 2500-3000 .

Jeg har prøvd hos et par lakkeringsjapper, og har fått noen ark med 2000, men jeg er litt engstelig for at det blir for grovt.

Det skal brukes til bekjemping av steinsprut.

Ha i lakk, klarlakk, puss med sandpapir, og rubb med lakkrens. Det skal visst fungere, men da må sandpapiret være fint.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 skal gå fint det. bare bruk en litt heftig rubbing etter på så. noe autoglym elle meguiar.og til slutt en high gloss poleringsmiddel.

Ok, da prøver jeg det. Panseret mitt ser uansett ut som en dass. Kjøringen min gjør at jeg er ganske så utsatt for steinspruter, så før jeg finner på å lakke om dette panseret, vil jeg bruke det for å "øve" meg litt på å fjerne steinspruter. Får jeg til teknikken bra, så kan jeg bruke det etter å ha lakket på nytt, for nye steinspruter kommer jeg garantert til å få.

Autoglym har en sak som heter paint renovator. Er det den jeg bør bruke? Jeg har litt småriper rundt om ellers etter snøskuffing og sånt et par vintere. Kanskje det er lurt å gå over hele bilen med paint renovator?

Jeg har handet poleringsmaskin hos torshov. Ikke like kraftig som proff-maskiner, men det er mulig å kjøre på ganske lavt turtall, og et visst trykk.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder det å dusje på litt vann først, eller skal det pøses på hele tida?

du skal dyppe pappiret i vann ofte. blir det tørt blir det riper som kan vøre vanskelige å polere opp

136,8db i 2006 2.plass (gatebil sept 06)

134,6db tror jg 3.plass (tv boden juli 07)

Lenke til kommentar
Del på andre sider