Gå til innhold

Mitt nye prosjekt , Galant VR4

Awex

Anbefalte innlegg

Originally posted by pahf

Skjønner godt at du ikke selger denne ja :)

tror nok den kommer til å bli en skikkelig suksess, mye har du kosta på den hittil da?ca budsjett for å få den ferdig ?

De eneste pengene jeg har brukt på den er noen få kroner på pussepapir og litt verktøy. De største investeringene begynner vel snart, men jeg har ikke turt å tenke på hvor mye det vil ende opp på. Siden jeg skal ha den selv kommer jeg nok til å gjøre litt med motoren siden den allerede står i biter. Vi får se hvor langt pengene strekker til.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har kjøpt masse stash til den, som skal monteres i vinter:

HKS kammer (264/272)

Fidanza Alu-svinghjul

stivere foringer til giroverføringer

4-lags ståltoppakning

ARP toppbolter

ARP rådebolter

ARP bolter til feste av veiv

GReddy Emanage

GReddy E-01 Boostcontroller

Div. Greddy målere

GRex oljekjøler

Carbonpanser

Det er vel mere enn dette, men jeg kommer ikke på alt i farten.

Håper på å ha bilen klar til sommeren, men det er et par ting som må i boks først.

Originally posted by Sprite

Hvordan går det med bilen nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

oooooooh :cool:

Blir ikke feil detta. Det er allerede gode stempler og råder i motoren eller?

Nei,akkurat nå er det standard saker... det beste jeg har lest at noen har tatt ut på originale stempel og råder var over 450 whp, så jeg tror nok de holder til mitt bruk. Om jeg får råd, så skifter jeg til JE stempel og Eagle råder i samme slengen, men slik det ser ut nå så blir det uheldigvis standard en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Originally posted by Gran

Står det helt stille nå?

Hvor er galanten?

Neida, det står ikke helt stille, selv om det har gått alt for treigt frem til nå. Delene jeg venter på skulle komme med en container for 14 dager siden, men når den kom fikk jeg beskjed om at de ikke var med i den forsendelsen.Dermed skal de ankomme norge hvilken som helst dag nå, og jeg venter i spenning. En annen ting jeg venter på,er cash til å kjøpe en front cut (kappet bil) fra japan. Det mangler veldig mye deler, spesielt monteringsdetaljer som braketter,slanger og bolter. Bilen var jo delvis skrudd fra hverandre når jeg fikk den, og han som gjorde det var ikke så flink å ta vare på det han skrudde av. Det er også et stempel som er ødelagt, og riper i den ene sylinderen. Derfor tar jeg heller inn en komplett front fra japan, flytter over motor/girkasse, og bruker ellers alle deler jeg trenger derifra. Alle gromdelene må såklart monteres i den nye motoren. Dette vil jo også sørge for at jeg får mye reservedeler, noe som ikke er en ulempe. Jeg håper fortsatt at bilen er ferdig til sommeren, men jeg får bare vente å se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir heftig dette her :D

Lure litt på selv, å få importert en front. Ta motoren og bytte ut den jeg har selv, i min 92 mod. Galant E33A, Fwd.. eneste som stoppe tanken, er godkjenningspapirer :( Vett du om det er noen godkjenningspapirer på dette motorbyttet eller ?? Tenkte litt på den fronten av en mitsubishi E39A, på http://www.trstuning.no...

- Mvh. Kjetil André -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig du får det godkjent, finnes jo minst en bil her til lands som har gjort det samme, men jeg er ikke sikker på om han har godkjent det. Vurderte å kjøpe fra TRS jeg også, men de opererer med blodpriser, så jeg skaffer heller en selv :)

Originally posted by kjeag

Blir heftig dette her :D

Lure litt på selv, å få importert en front. Ta motoren og bytte ut den jeg har selv, i min 92 mod. Galant E33A, Fwd.. eneste som stoppe tanken, er godkjenningspapirer :( Vett du om det er noen godkjenningspapirer på dette motorbyttet eller ?? Tenkte litt på den fronten av en mitsubishi E39A, på http://www.trstuning.no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Rå bil det der!!!:D Hvor mye koster en slik bil??? Hvor mye koster det hvis man vil ha hvite skilt på den??:D Synes det er artig med raske biler som til daglig blir sett på som gubbebiler:cool: !

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Rå bil det der!!!:D Hvor mye koster en slik bil??? Hvor mye koster det hvis man vil ha hvite skilt på den??:D Synes det er artig med raske biler som til daglig blir sett på som gubbebiler:cool: !

Det er hvite skilter på den fra før faktisk :)

Vet ikke hva en slik bil koster i Norge, tror det er kun 1 til som har skilter, og den er ikke rallyrigget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Jeg har komplett liste over gamle eiere, men den ligger i verkstedet. Jeg skal sjekke det i morgen (hvis jeg husker det).

Hvordan det forresten?

bare vet muligens hvem som hadde den før..:) + at det hadde vært artig å visst..;)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider