Gå til innhold

Mitt nye prosjekt , Galant VR4

Awex

Anbefalte innlegg

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by aWeX

Er ingen Øyhus fra Gjøvik som har eid den nei.

Første eier var Morten Kr. Østberg fra Våler, som eide den fra 1991 til 1994.

ok.. så morten østberg har hatt den.. kjører wrc impreza han nå...

øyhus bilen ble solgt fra gjøvik for 4 år siden.. har ikke sett den siden..:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail fra Morten Østberg nå, etter å ha spurt om han kunne fortelle meg litt om historien til bilen.

Hei!

Her er en kort oppsummering:

Jeg kjørte bilen i 91, 92, 93.

Jeg er ikke akkurat noe flink til å notere historie på noen av bilene mine, men her er i hvert fall litt:

Bilen var en "rå" gr. N bil den gangen. Den kostet vel totalt ca 300000,- ferdig bygget. Men husk, det var før avgiftsfritaket for rally-biler, så det er inkludert full avgift til staten.

Jeg har mange pokaler fra den tiden jeg kjørte med bilen, det ble total-strekkeseire i mange NM løp, selv om både Roar Vannebo, Birger Gundersen og Valter Jenssen kjørte gr. A biler. Jeg husker bl.a. Rally Hedmark i 92, hvor vi kjørte fra Roar Vannebo som da kjørte Mazda gr. A, og ledet løpet inntil vi røk gearkassa på SS4 eller 5. Jeg husker også noen smeller. I Norges rally i 1992 bl.a. Vi fightet med Stig Olof Walfridsson om ledelsen i gr. N, han lå som nr. 3 og jeg som nummer 4 totalt etter første dag. Vi kjørte helt like biler. Første prøve 2. dag gikk på Per Gynt Veien i tett tåke og grus m. frost. Kartleseren misset en note, og ut i steinrøysa gikk det i absolutt full fart på 5. Du ser sikkert reparasjonen etter det ennå, hvis du ser godt etter.

Bitreste minnet fra bilen er allikevel Rally Trønderlag i 92. Vi vant gr, N, med 36 sekunder, var det vel, til Per Engseth. Så ble vi idømt tjuvstart på en av prøvene, og fikk ett minutt tilegg, og datt ned på 3. plass. Jeg er definitivt ikke enig i at det var tjuvstart den dag i dag. Det og den gearkassa vi røk på Rally Hedmark senere på året stoppet meg fra å vinne gull i NM gr. N med bilen det året.

Mer detaljer husker jeg ikke i farta. Lykke til med bilen.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail fra Morten Østberg nå, etter å ha spurt om han kunne fortelle meg litt om historien til bilen.

" Kartleseren misset en note, og ut i steinrøysa gikk det i absolutt full fart på 5"

DAMN :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult.. skikkelig artig å vite litt bakgrunnshistorie.. morten er en grei fyr han.. godt han sier det som det er.... + at når han ordner noe så gjør han det skikkelig og ikke jallarep.. så den er nok like bra selv om den har vært vraket..:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet noe lengre? *spennt* Du vet vel ikke av noen plasser der de selger noe styling o.l i det hele tatt som passer på bilen min? Finner ikke en dritt. Synes det er litt rart egetli... Men din blir vel en ulv i fåreklær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stephan

Kommet noe lengre? *spennt* Du vet vel ikke av noen plasser der de selger noe styling o.l i det hele tatt som passer på bilen min? Finner ikke en dritt. Synes det er litt rart egetli... Men din blir vel en ulv i fåreklær :)

Jobber for tiden med karroseriet, skal gjøre den klar for lakkering. Har ikke vært så mye hjemme for tiden, så det går litt tregt.

Hvis du går inn på http://www.galantvr4.org og søker på "bodykit" så vil du nok finne noen alternativer. De fleste er litt stygge etter min smak, men det kan hende du finner noe du liker :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber for tiden med karroseriet, skal gjøre den klar for lakkering. Har ikke vært så mye hjemme for tiden, så det går litt tregt.

Hvis du går inn på http://www.galantvr4.org og søker på "bodykit" så vil du nok finne noen alternativer. De fleste er litt stygge etter min smak, men det kan hende du finner noe du liker :)

hehe,det går da treigt for tia trond...men det blir vel til slutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...